hekomo Skrevet 21. august 2020 Del Skrevet 21. august 2020 (endret) Trestein skrev (På 11.8.2020 den 19.33): Ser at det er mange som lurer på hvorfor tesla ikke er på topp her. De må produsere alle bilene i USA og sende dem over dammen, slik at bilene ikke er i Europa før midten eller slutten av hvert kvartal. Har ikke vi denne diskusjonen etter hvert eneste kvartal? Det virker som hver eneste mai, august, november og februar så har vi den samme regla med "se, ingen vil ha Tesla lenger" men så klarer folk å glemme mellom hvert eneste kvartal at bilene ikke kan leveres ut før de faktisk er produsert og sendt fra USA til Europa. Trestein skrev (På 12.8.2020 den 10.45): Finner nye videoer på youtube. Blant annet en som Sandy Munro? er med i. Han forklarer hvorfor amerikanske biler ikke selger godt i europa. Hvilken video er det, og hvor i videoen sier han det? Endret 21. august 2020 av hekomo 1 Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 21. august 2020 Del Skrevet 21. august 2020 hekomo skrev (17 minutter siden): De må produsere alle bilene i USA og sende dem over dammen, slik at bilene ikke er i Europa før midten eller slutten av hvert kvartal. Har ikke vi denne diskusjonen etter hvert eneste kvartal? Det virker som hver eneste mai, august, november og februar så har vi den samme regla med "se, ingen vil ha Tesla lenger" men så klarer folk å glemme mellom hvert eneste kvartal at bilene ikke kan leveres ut før de faktisk er produsert og sendt fra USA til Europa. Hvilken video er det, og hvor i videoen sier han det? Nå har vi passert to kvartal i 2020 så vet ikke hva du mener her. Man må se på hva de har levert av biler første halvår. For tyskland er det ikke veldig bra i følge motorpressen. videoen har jeg linket til før https://www.google.no/amp/s/insideevs.com/news/438403/sandy-munro-talks-tesla-build-quality-issues/amp/ Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 21. august 2020 Del Skrevet 21. august 2020 Trestein skrev (32 minutter siden): Nå har vi passert to kvartal i 2020 så vet ikke hva du mener her. Man må se på hva de har levert av biler første halvår. For tyskland er det ikke veldig bra i følge motorpressen. videoen har jeg linket til før https://www.google.no/amp/s/insideevs.com/news/438403/sandy-munro-talks-tesla-build-quality-issues/amp/ Ikke veldig bra, de er nummer 3 eller topp 3 om du vill. I alle andre sammenhenger er dette veldig bra. Ikke best, men veldig bra. Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 21. august 2020 Del Skrevet 21. august 2020 Salvesen. skrev (6 minutter siden): Ikke veldig bra, de er nummer 3 eller topp 3 om du vill. I alle andre sammenhenger er dette veldig bra. Ikke best, men veldig bra. Når en bil selger bra hadde jeg forventet å finne den på lista over de 50 mest solgte. Den 50mest solgte bilen i tyskland er renault captur med 8223 solgte. Zoe var på 49plass. E golf hadde 7300solgte mens vanlig golf hadde 60 330solgte biler. Både zoe og egolf hadde 30% og 170% økning mens tesla gikk tilbake 18,4%. Hverken zoe eller e golf er nykommere. Tvert om e golf er på vei ut. Allikevel øker salget 170%. i3 hadde en kraftig tilbakegang Tesla lå på en 27 plass av bilmerker i tyskland. Kun Ferarri og morgan hadde økning i salg Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 21. august 2020 Del Skrevet 21. august 2020 Trestein skrev (4 minutter siden): Når en bil selger bra hadde jeg forventet å finne den på lista over de 50 mest solgte. Den 50mest solgte bilen i tyskland er renault captur med 8223 solgte. Zoe var på 49plass. E golf hadde 7300solgte mens vanlig golf hadde 60 330solgte biler. Både zoe og egolf hadde 30% og 170% økning mens tesla gikk tilbake 18,4%. Hverken zoe eller e golf er nykommere. Tvert om e golf er på vei ut. Allikevel øker salget 170%. i3 hadde en kraftig tilbakegang Tesla lå på en 27 plass av bilmerker i tyskland. Kun Ferarri og morgan hadde økning i salg Om en er overrasket over at ikke elbiler ligger på topp i Tyskland på totalt salg av biler så følger en dårlig med. Men tesla er den 3 mest solgte elbilen i Tyskland i år(merke). Det er ikke galt. 2 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 21. august 2020 Del Skrevet 21. august 2020 Trestein skrev (1 time siden): Nå har vi passert to kvartal i 2020 så vet ikke hva du mener her. Man må se på hva de har levert av biler første halvår. For tyskland er det ikke veldig bra i følge motorpressen. videoen har jeg linket til før https://www.google.no/amp/s/insideevs.com/news/438403/sandy-munro-talks-tesla-build-quality-issues/amp/ På 3:46 sier han "[Europeans] don't buy American cars usually". Når det gjelder leveringer i Europa så kan du jo fortsette å ignorere at fabrikken som leverer Teslaer til Europa ligger i USA, og var nedstengt nesten halve Q2, hvis det får deg til å føle deg bedre. 1 Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 21. august 2020 Del Skrevet 21. august 2020 hekomo skrev (1 time siden): På 3:46 sier han "[Europeans] don't buy American cars usually". Når det gjelder leveringer i Europa så kan du jo fortsette å ignorere at fabrikken som leverer Teslaer til Europa ligger i USA, og var nedstengt nesten halve Q2, hvis det får deg til å føle deg bedre. Jeg tror de aller fleste bilfabrikker har vert nedstengt pga corona. I tillegg har salgsleddene til mange av konkurrentene vert stengt så biler er verken produsert eller bestilt. Internett har vel ikke vert stengt etter det jeg har fått med meg. Så at tesla skal lide mye mere enn de andre fabrikkene er usannsynlig. Poenget var at mens vw e golf og Renault zoe har solgt 15000 elektriske biler i Tyskland har tesla solgt ca 4000. Husk at det er andre fabrikanter som også må sende bilene med skip. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 21. august 2020 Del Skrevet 21. august 2020 Trestein skrev (3 timer siden): Jeg tror de aller fleste bilfabrikker har vert nedstengt pga corona. I tillegg har salgsleddene til mange av konkurrentene vert stengt så biler er verken produsert eller bestilt. Internett har vel ikke vert stengt etter det jeg har fått med meg. Så at tesla skal lide mye mere enn de andre fabrikkene er usannsynlig. Poenget var at mens vw e golf og Renault zoe har solgt 15000 elektriske biler i Tyskland har tesla solgt ca 4000. Husk at det er andre fabrikanter som også må sende bilene med skip. Forskjellen er at Tesla bruker flere uker lenger - opp til halvannen måned eller mer - på å få transportert bilene over vannet fra USA. Dette problemet har ikke produsentene med fabrikker i Europa. Men flott det, fortsett bare å ignorere grunnleggende informasjon her. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå