Raphaug Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Holder på å kjøper meg vannkjøling, men etter valg av dyrere kjøleblokker valgte jeg å lage meg en egen vanntank. Det jeg trengte for dette prosjektet er: Sodd bøtte 0.75l Flaske m/topp Defekt kald Kathode Silikon eller lignende Limpistol Gjennomsiktelig plastikk Dremmel Drill Jeg startet med å fine fram en gammel sodd bøtte fra kjellern. For å få den kule effekten skar jeg et hull i den for montering av plastik biten, så jeg kan se inn i tanken Så var det vinduet som sto for tur. Jeg fannt fram et gamelt plastikk lokk som var ganske tynt. Jeg skar ut dette etter nødvendig form: Ja, for å feste dette + at det skal bli 100% tett brukte jeg noe svart silikon som far hadde liggende og slenge. resultatet ble ikke akuratt pent som dere ser, men det skal jeg fjerne når det har tørket skikkelig Resultatet av dette ble grisete, men jeg vasket bort det værste. Lokket: Jeg brukte dremmelen og skar av toppen på en brusflaske og skar hull på toppen av lokket. Jeg trykte toppen av brusflasken ned i hullet og tok 2-3 runder med limpistolen etterpå. Dette ble både tett og bra Etter det tok jeg bare drillen og borret et hull for slangen som skal ned i tanken. Det som gjennsto nå var å lage en nippel for vannets innsug. Grunnet ren dumhet presterte jeg og sette meg på det ene lysrøret mitt så det knakk. Jeg fant ut fra en annen post her at dimensjonen på plastikrøret på utsiden passer perfekt for slanger med 3/8". Jeg kappet av 4cm av røret. Den tykke firkanten bak på røret borret jeg opp slik at hullet det fikk samme dimensjon som innsiden av røret. Når dette var gjort sprayet jeg på 2 lag med vannfast gullspray for å få det litt kulere. (litt uskarpt bilde) Jeg borret et hull i bunnen av bøtta for å sette inn nippelen. Resultatet ble dette: Jeg ble svært fornøyd med tanken min Det siste jeg gjorde var å legge noe tungt for å gi trykk på vinduet og pakke tanken inn i en pose. Den skal få ligge ute i snøen over natta for å tørke! Mvh Carl Oscar Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Haha, den var genial. Eit lite strøk med maling eller lignende hadde riktignok ikkje skada Lenke til kommentar
Raphaug Skrevet 1. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2004 (endret) zeph: Skal male den i ganske heftig krom farge, så den får "metall-effekt" Endret 1. januar 2004 av Raphaug Lenke til kommentar
Grimnar Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Den modden var mye rart, fin var den i allefall ikke. Samt, hvorfor legger du den ute i snøen? For å få mest mulig snø/fuktighet inne i limet? Og ja, det heter faktisk soddbøtte og ikke sodd bøtte, skriver du fri syre også? Så en annen luring som skrev ste far. Enda en ting, limpistollim funker i 2-3 dager før alt ramler fra hverandre. Du kunne jo ha brukt silikon der også? Siden du har silikon omtrent over hele bøtta uansett. Lenke til kommentar
Raphaug Skrevet 1. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2004 Den modden var mye rart, fin var den i allefall ikke.Samt, hvorfor legger du den ute i snøen? For å få mest mulig snø/fuktighet inne i limet? Og ja, det heter faktisk soddbøtte og ikke sodd bøtte, skriver du fri syre også? Så en annen luring som skrev ste far. Enda en ting, limpistollim funker i 2-3 dager før alt ramler fra hverandre. Du kunne jo ha brukt silikon der også? Siden du har silikon omtrent over hele bøtta uansett. Sorry for skrivefeil, har ikke 6 i norsk skriftelig.. Skal nokk dra et lag silikon over toppen etterhvert ja. Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 kanskje jeg leste over det, men: har du limt lokket ordentlig fast? Lenke til kommentar
Raphaug Skrevet 1. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2004 (endret) kanskje jeg leste over det, men:har du limt lokket ordentlig fast? Nei? Har limt fast bunnen av brustoppen, så jeg kan fylle på vann gjennom den! Endret 1. januar 2004 av Raphaug Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 pass på så den ikke glipper opp da...det jeg mente lim lokket fast i selve bøtta du Lenke til kommentar
karamba Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 Orginalt prosjekt. Synes du er modig som tør å bruke så tynn plast. Det blir interessant å se om du får resten av maskina til å matche vanntanken.. Fortsett med jobbinga! Lenke til kommentar
OCSpro Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 Selv om den ikke ser ut(grunnet den deilige silikonen ) så må jeg si at jeg likte den! Morsomt utseende, det skal den ha! Keep up Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 pusse vinduet kanskje? men "litt" stili ble det jo, dog det så ut som et skrap. Lenke til kommentar
mortizz Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 haha, dette er jo like originalt som han som fargela kabinettet sitt med rød sprittusj Lenke til kommentar
Raphaug Skrevet 2. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2004 Hehe.. Etter en liten omtanke har jeg bestemt meg for å bruke en annen soddbøtte, og droppe vinduet med det første. Den er allerede under konstruksjon Skal legge inn bilder da den blir ferdig! Lenke til kommentar
fredde Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 Den ble ikke helt tett nei, Lenke til kommentar
ExcuZ Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 lol, det var det absolutt første som slo meg, den kommer aldri til å holde tett i vinduet, og lokket kommer også til å lekke om du ikke tetter det. om jeg hadde en slik maskin så hadde jeg alldri turt å ta den med på lan (om den virket) men dette ble vell litt mye negativt, det positive er at du prøver, så noe fett må det jo bli av det tilsutt Lenke til kommentar
FrenChie Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 Men den var jo kul da Stå på, gleder meg til å se den neste bøtta di Lenke til kommentar
SvUpP Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 (endret) Hmm... Hva med en blikkboks? Bare så synd at alle etikettene er limt på, men noe lakk eller lignende skulle vel preservere etiketten under borring etc.... En SPAM-box hadde vært geialt da! Mvh. SvUpP Endret 15. januar 2004 av SvUpP Lenke til kommentar
Ferchie Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Hehe tips til neste gang: Teip over den gjennomsiktige plata som ikke skal limes/festes.. hehe da slipper du å måtte fjerne disse mørke fingeravtrrykk merkene du lagde på den! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå