Gå til innhold

Er Norge ødelagt av bankmafiaen?


Barsen

Anbefalte innlegg

aklla skrev (2 minutter siden):

Gjelder å ta ansvar selv, ingen andre kommer til å ta ansvar for at du får bolig for deg..

Så hvis jeg tar ansvar selv, så er det 1 149 999 som ikke gjør det, eller ikke gidder å spare og som synes det er gøy å leie, mener du?

I land som USA er folketallet meget stort, de har samme problemet der..men her snakker man om 1 150 000 nordmenn som samfunnet ikke vil hjelpe? 

Hadde alle disse lagt 10 000 kr i en pott så kunne de kjøpt halve oslo. Men norge klarer liksom ikke å hjelpe disse til å skaffe seg egen bolig? Det er rart. 

Eller kanskje ikke så rart, det er jo meningen at de skal bære de rike. Primitivt spør du meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er alltid like fascinerende å lese innlegg som dit OT, hvor forakten for myndighetene og «eliten» er så høy at det lyser gjennom hver eneste setning.

Du generaliserer noe voldsomt, og det virker som du faktisk tror at Norge kun er et land hvor man er lykkelig om man er født på Holmenkollen og fikk sin første million i konfirmasjonsgave.

De aller aller fleste i Norge har det veldig bra, også økonomisk. I min omgangskrets finnes det alt fra rørleggere til legespesialister. Noen fikk helt sikkert hjelp av foreldre med første huslån, andre definitivt ikke. Fellesnevneren er allikevel at samtlige eier bolig. Jeg vil faktisk tørre å påstå at dersom du har fylt 35 år, har fast jobb, men ikke eier bolig med lån i banken, så har du valgt dette selv, ikke vært i stand til å jobbe, eller driti på draget.

Så hva er grunnen til at du OT, kun har gjeld og ikke får lån? Er det alle andres skyld, eller har du tatt noen dumme valg? 
 

Og hvis det er sånn at bankene er så slemme. Hvorfor er de ikke slemme mot de fleste av oss?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

La oss si banken er snill mot deg og lar deg få lån.
Det går 5 år, renten er på 10%, ettersom banken var snille og ga deg betydelig mer i lån enn de burde, så blir boligen tvangssolgt. ettersom du ikke klarer å betale 10% rente.
Ettersom renten øker så synker boligprisen og du vil bli sittende uten bolig og med stor gjeld etter boligen er solgt.

Er banken snille eller slemme som ikke lar deg havne i en slik situasjon om renten øker?
Og ja, det er blandt annet derfor man har kravet om egenkapital..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Henrik.H skrev (2 minutter siden):

Det er alltid like fascinerende å lese innlegg som dit OT, hvor forakten for myndighetene og «eliten» er så høy at det lyser gjennom hver eneste setning.

Du generaliserer noe voldsomt, og det virker som du faktisk tror at Norge kun er et land hvor man er lykkelig om man er født på Holmenkollen og fikk sin første million i konfirmasjonsgave.

De aller aller fleste i Norge har det veldig bra, også økonomisk. I min omgangskrets finnes det alt fra rørleggere til legespesialister. Noen fikk helt sikkert hjelp av foreldre med første huslån, andre definitivt ikke. Fellesnevneren er allikevel at samtlige eier bolig. Jeg vil faktisk tørre å påstå at dersom du har fylt 35 år, har fast jobb, men ikke eier bolig med lån i banken, så har du valgt dette selv, ikke vært i stand til å jobbe, eller driti på draget.

Så hva er grunnen til at du OT, kun har gjeld og ikke får lån? Er det alle andres skyld, eller har du tatt noen dumme valg? 
 

Og hvis det er sånn at bankene er så slemme. Hvorfor er de ikke slemme mot de fleste av oss?

Konkluderer du virkelig med dette fordi jeg skrev at jeg skylder noen kroner? 

Lenke til kommentar
Henrik.H skrev (1 minutt siden):

Konkluderer med hva?
Du skriver i åpningsinnlegget ditt at du er gjeldsslave. Senere skriver du at lånene dine går til inkasso i dårlige tider. Høres verre ut enn å «skylde noen kroner». 

Sånn er livet når man ikke kommer inn på boligmarkedet. Men jeg er så gammel nå, at jeg ikke bryr meg så mye om det lenger. Jeg går i grava før de får pengene sine likevel.

Lenke til kommentar
Barsen skrev (3 timer siden):

Jeg går i grava før de får pengene sine likevel.

Om du forventer medfølelse eller forsøker å omvende folk til ditt syn er ikke dette veien å gå, fra de fleste folk vil det nok være forakt og ikke sympati du får. Problemet burde vel blitt tatt tak i tidligere med helsehjelp etc.

Penger man skylder skal betales tilbake..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Barsen skrev (8 timer siden):

Sånn er livet når man ikke kommer inn på boligmarkedet. Men jeg er så gammel nå, at jeg ikke bryr meg så mye om det lenger. Jeg går i grava før de får pengene sine likevel.

Er det noen her som burde klage, så er det jo banken. De har lånt ut penger, sikkert i god tro, til et surrehue som ikke kommer til å betale tilbake. Hadde alle holdt på sånn, hadde det til slutt ikke vært noe bank å låne penger av for noen av oss.

Nei, jeg er i grunn veldig fornøyd med banken min jeg. De lånte meg gledelig penger, så jeg fikk kjøpt min første bolig, og jeg betaler gledelig tilbake på lånet hver eneste måned. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Henrik.H skrev (2 timer siden):

Er det noen her som burde klage, så er det jo banken. De har lånt ut penger, sikkert i god tro, til et surrehue som ikke kommer til å betale tilbake. Hadde alle holdt på sånn, hadde det til slutt ikke vært noe bank å låne penger av for noen av oss.

Helt feil og antagelser som foregår inne i hodet ditt, banken sa nei til meg den. Og kjørte meg rett til bunns. Har ingenting med dem å gjøre jeg.

Lenke til kommentar

Det finnes uhorvelige mengder goder i dette landet som skattebetalerne betaler for. De som tjener mest skatter mest, og således er allerede de rikeste de som bidrar mest til velferden i landet.

Det finnes sosialstønad, uføretrygd, pensjonsavtaler osv. der de rikeste er bidragsytere til at de fattigste kan ha mat på bordet og et sted å bo. Selv på sosialstønad får man dekket leie og et grunnleggende forbruk. De fattigste bidrar i liten grad til staten i form av skatt, de genererer ikke penger i form av arbeid osv. Men du later til å tro at disse skal få alt servert på sølvfat?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
NoTrace skrev (12 minutter siden):

Det finnes uhorvelige mengder goder i dette landet som skattebetalerne betaler for. De som tjener mest skatter mest, og således er allerede de rikeste de som bidrar mest til velferden i landet.

Det finnes sosialstønad, uføretrygd, pensjonsavtaler osv. der de rikeste er bidragsytere til at de fattigste kan ha mat på bordet og et sted å bo. Selv på sosialstønad får man dekket leie og et grunnleggende forbruk. De fattigste bidrar i liten grad til staten i form av skatt, de genererer ikke penger i form av arbeid osv. Men du later til å tro at disse skal få alt servert på sølvfat?

Forsåvidt ikke. Men når de har råd til å betjene annen manns lån, så kunne man likegodt gitt dem sitt eget lån? 

Lenke til kommentar

Hva hvis renta går opp med 5%? At de akkurat har råd i dag til avdrag + renter betyr ikke at de har det i fremtiden. De står også i en særs dårlig stilling dersom det skulle bli oppstå problemer med boligen (f.eks. drenering, rørsystem, elektrisk etc.). Derfor legges det på en sikkerhetsmargin hvor man må tåle 5% renteoppgang. I tillegg må man ha 15% egenkapital som en sikkerhet for at man ikke blir gjeldsslave for livet dersom boligprisene går ned, renta opp og man blir tvunget til å selge.

Endret av NoTrace
Lenke til kommentar
Barsen skrev (30 minutter siden):

Helt feil og antagelser som foregår inne i hodet ditt, banken sa nei til meg den. Og kjørte meg rett til bunns. Har ingenting med dem å gjøre jeg.

Du snakker i koder.

Hvordan kan banken ha kjørt deg til bunns, hvis de ikke har gitt deg lån? Hvem er du gjeldsslave til?

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Henrik.H skrev (2 timer siden):

Du snakker i koder.

Hvordan kan banken ha kjørt deg til bunns, hvis de ikke har gitt deg lån? Hvem er du gjeldsslave til?

 

 

Nei, jeg snakker ikke i koder. Jeg diskuterer i en tråd jeg selv har startet. Med mindre du har tenkt til å innfri min gjeld, ser jeg ikke grunnen til at jeg skal brette ut om den til deg eller andre her inne? 

Skal du innfri min gjeld eller ikke?

Man betaler det man skylder, man syter ikke om det til andre folk.

Siden bankene er så store på det og ikke gir refinans, så ser ikke jeg noen grunn til å ha med dem å gjøre, eller andre for den saks skyld. 

Lenke til kommentar
Gjest Sletttet+98134

Gir bankene ikke refinansering er det fordi du ikke har ting i orden, de ser på det som for risikabelt å låne deg penger. Du kan være så tøff i trynet du bare vil, det forandrer ingenting. I stedet for å bruke tid på å være sutrete på internett kan du jo prøve å ta deg sammen?

Lenke til kommentar
Fleskefjeset skrev (6 timer siden):

Gir bankene ikke refinansering er det fordi du ikke har ting i orden, de ser på det som for risikabelt å låne deg penger. Du kan være så tøff i trynet du bare vil, det forandrer ingenting. I stedet for å bruke tid på å være sutrete på internett kan du jo prøve å ta deg sammen?

 

Du burde ikke snakke så nedlatende til meg. Jeg har avslått gjeldsordning som ville gjøre at min gjeld ble slettet. Det er fordi jeg skal betale så lenge jeg lever. Jeg elsker å drukne i gjeld. Og her i kommentarfeltet forsøker du å latterliggjøre meg og få meg til å fremstå som en slags tigger. Som en slags patetisk tigger som skal sutre til deg for å få noe? 

Det kan du bare glemme.

Jeg gir blaffen i hele gjelda jeg. Gir blaffen i bankene, gir blaffen i gjelda, gir blaffen i det hele. Vil ikke ha bolig. Bolig med bitter smak er ikke noe for meg. Men ikke prøv å vri det til at jeg sutrer til deg bare fordi jeg mener at bankmafiaen har ødelagt landet med klasseskille og at du har vært med på det og elsker uretten.

Folk som sier sånn har ikke skjønt noenting av livet, et mehe som tror han har noe fordi han er dyktig i noe som helst. Du har bare noe fordi Satan elsker deg.

 

Lenke til kommentar
  • Uderzo låste denne emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...