Gå til innhold

Prosessor round-up?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan nesten si med sikkerhet at det kommer ingen test av to Duron-prosessorer, 9-10 XP-prosessorer, 2-3 Athlon 64-prosessorer, 1-2 FX-prosessorer og 5 Opteron-prosessorer. Dette er vanvittig tidkrevende og ikke særlig spennende egentlig. Kan forsåvidt være greit å se skaleringen på dette, men å bruke så mye tid på "gårsdagens prosessorer" som XP-serien faktisk er, vil være helt uaktuelt. Ønsker du å se på dette så kan du f.eks. ta en nærmere titt på THG's mamut-test av 65-prosessorer eller sammenligne litt resultater som man finner på eldre tester skrevet her på HW.no.

Det kommer derimot forhåpentligvis en low-end CPU-roundup (ikke bare AMD) om ikke så alt for lenge. Denne er i planleggingsstadiet for øyeblikket.

Lenke til kommentar

Jeg mener ikke nøvendigvis nå, men nåt det ha kommet flere Ahtlon 64 prosessorer? Og bare sammenligne ytelsen på disse med no XP prossessrer som XP 2400+, XP 1900+ og XP 3200+ og ikke noen Duron prossessor?

Det vil også være interessant å se sameligninger av 2-veis opteron og Xeon- systemer og hvordan skaleringen blir når det økes til 4-veis servere, i en egen test med simuleringer av f.eks av web-serving og andre typiske server oppagaver.

Lenke til kommentar
Jeg mener ikke nøvendigvis nå, men nåt det ha kommet flere Ahtlon 64 prosessorer? Og bare sammenligne ytelsen på disse med no XP prossessrer som XP 2400+, XP 1900+ og XP 3200+ og ikke noen Duron prossessor?

Det vil også være interessant å se sameligninger av 2-veis opteron og Xeon- systemer og hvordan skaleringen blir når det økes til 4-veis servere, i en egen test med simuleringer av f.eks av web-serving og andre typiske server oppagaver.

Xeon mot Opteron er under oppseiling så vidt jeg vet.

Når det gjelder 4-veis-systemer så tviler jeg i grunn på at vi kommer til å fokusere noe særlig på det.

Men når det gjelder skalering på prosessorer så kan jo det også være en grei "forum-test" hvis noen brukere ønsker det. Med XP er det jo en enkel sak da flesteparten ikke er multiplier-låst, og det finnes sikkert noen som sitter med en ES-prosessor fra P4 også (eller eventuelt flere prosessorer).

Jeg kan begynne med å si at Opteron skalerer tett opp mot 100%.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...