564215 Skrevet 10. august 2020 Del Skrevet 10. august 2020 Jeg skal vedlikeholde utleieoppbjektet mitt og skifte noe baderomsinnredning som ikke fungere lenger. For å få utført jobben må jeg bruke en drill, noe jeg ikke har. Dersom jeg må kjøpe drillen for å utføre vedlikeholdet, kan jeg da få fratrekk for dette på skatten knyttet til utleie? Lenke til kommentar
logaritmemannen Skrevet 14. august 2020 Del Skrevet 14. august 2020 Ja, det skal nok gå helt fint. Ta vare på kvittering i tilfelle noen spør. Lenke til kommentar
RAVKØM Skrevet 14. august 2020 Del Skrevet 14. august 2020 564215 skrev (På 10.8.2020 den 15.43): Jeg skal vedlikeholde utleieoppbjektet mitt og skifte noe baderomsinnredning som ikke fungere lenger. For å få utført jobben må jeg bruke en drill, noe jeg ikke har. Dersom jeg må kjøpe drillen for å utføre vedlikeholdet, kan jeg da få fratrekk for dette på skatten knyttet til utleie? Er du registrert med ENK så er det ikke noe problemer med det, opptrer du som privatperson så er jeg ikke sikker på om det er så enkelt, for å få korrekt svar så ta kontakt med skatteetaten. Lenke til kommentar
Revie Skrevet 17. august 2020 Del Skrevet 17. august 2020 Det er veldig liten sjanse for at noen vil kontrollere en slik, relativt beskjeden vedlikeholdskostnad. Som logaritmemannen sier; ta vare på kvittering. Du har selv bevisbyrden for disse kostnadene, dersom det skulle bli en kontroll ved ligningen. Så kan (i verste fall) Skatteetaten kanskje argumentere for at drillen brukes noen timer og dermed er det en lav del av den utgiften som vil brukes til nettopp dette. Da ville jeg kontret med at ettersom du ikke har drillen, måtte du eventuelt leid inn håndverker. Det ville igjen blitt dyrere enn fradrag for utgift til ny drill. Skulle de være uenig i det, er resultatet at skattepliktig inntekt på utleieenheten økes med tilsvarende. Igjen, svært lite sannsynlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå