Gå til innhold

Lekkede skjermbilder avslører at det kommer enda en Xbox-konsoll

Anbefalte innlegg

Croc Man skrev (5 timer siden):

One X har fortsatt en kraftigere GPU, men denne er svært overdimensjonert for 1080p. 

Dette er ikke riktig. One X sin GPU har flere Tflops, men arkitekturene er forskjellig. Digital Foundry har en video på akkurat dette hvor de sammenligner en 4.3tf RDNA 1 gpu mot 6tf GCN baserte gpuer (samt Xbox One X). RDNA 1 gpuen er generelt sett kjappere enn de andre.

Xbox Series S/X er basert på AMDs RDNA 2 arkitektur som igjen enda mer effektiv, så vi kommer helt sikkert til å se at Xbox Series S i alle fall matcher grafikkprosesseringen til Xbox One X. Sannsynligvis er den enda kjappere (i tillegg til kjappere CPU, RAM, SSD etc).

Digital Foundry sin video:

Iki skrev (3 timer siden):

Hva med spillene som nå designes for series X, som såvidt klarer 30 fps?

Har veldig vanskelig for å tro at noen designer et spill for å kjøre i 1080p@30 fps nå til dags, men hvis spillet kan kjøre 4k@30fps så kan det også mest sannsynlig kjøre 1080p@30fps på Xbox Series S.

Endret av Craxmerax
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ca 6mnd til 1 år etter lansering vil det sikkert komme en slim, ultra slim, pro, ultra pro, no disc, multiple disc osv osv osv osv ifra Playstation sin side også.. Uansett blir det ikke noe kjøp på lanseringdato fra min side. Var dum å kjøpte PS4 på lanseringsdato, noen måneder senere viser det seg at dualshock 4 (1gen) ikke var laget bra nok, så folk kunne bytte inn kontrollene mot nye.

Tok ikke lang tid før det viste seg at 1gen ps4 også hadde ekstremt dårlig påført kjølepasta og dårlig luftsirkulasjon, noe de fikset på 2gen ps4, slim og pro versjonene. 1gen Pro hadde vel også en del problemer om jeg ikke husker feil.

Kan overleve min 1gen ps4 med en vifte som holder over 80+ decibel i noen måneder ekstra.

TLDR; Lønner seg å vente litt med å kjøpe nye konsoller til feil og bugs har blitt fikset.

Lenke til kommentar
14 hours ago, Craxmerax said:

Dette er ikke riktig. One X sin GPU har flere Tflops, men arkitekturene er forskjellig. Digital Foundry har en video på akkurat dette hvor de sammenligner en 4.3tf RDNA 1 gpu mot 6tf GCN baserte gpuer (samt Xbox One X). RDNA 1 gpuen er generelt sett kjappere enn de andre.

Xbox Series S/X er basert på AMDs RDNA 2 arkitektur som igjen enda mer effektiv, så vi kommer helt sikkert til å se at Xbox Series S i alle fall matcher grafikkprosesseringen til Xbox One X. Sannsynligvis er den enda kjappere (i tillegg til kjappere CPU, RAM, SSD etc).

Har veldig vanskelig for å tro at noen designer et spill for å kjøre i 1080p@30 fps nå til dags, men hvis spillet kan kjøre 4k@30fps så kan det også mest sannsynlig kjøre 1080p@30fps på Xbox Series S.

Jeg burde kanskje sagt "teoretisk sett kraftigere". Imponerende at de har økt performance mot regnekraft så mye og det lover jo veldig godt for både PS5 og Xbox Series X/S.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Croc Man skrev (På 11.8.2020 den 10.59):

Jeg burde kanskje sagt "teoretisk sett kraftigere". Imponerende at de har økt performance mot regnekraft så mye og det lover jo veldig godt for både PS5 og Xbox Series X/S.

Enig! Har bare sett den samme setningen om at "One X er kraftigere enn Lockhart" en del ganger nå så følte jeg måtte si noe ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...