ballemann Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 ok... det finnes sikkert en drøss med slike poster men jeg prøver meg alikevell, har tenkt å lyse opp litt med flere leds (rundt 5stk) og helst på en enkel måte, men jeg har null ide på hvordan jeg gjør det, så jeg håpet på at det er noen som har bilder eller guider på hvordan man kobler leds fra\på en 4pins molex... takk på forhånd mvh BalleMann Lenke til kommentar
Jarbra Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 I og med at LEDs går på 5V, kobler du LED-en på rød (5V) og hvilken som helst av de svarte (jord). Lenke til kommentar
kensyv Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 (endret) hvis du kjøper 5 volts led's fra microplex kan du lodde de på de røde og svarte ledningene inni i molexen.. skjønner..? Edit: skrivefeil.. Endret 1. januar 2004 av kensyv Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 LED's går ikke på 5 volt. dioder krever en viss spenning for å lede strøm, 1.6v. kjøper du LED's fra microplex, tror jeg de har innebygget motstand, men hvis ikke må dette loddes på, ellers svir du dem i filler Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 1. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2004 hmmm. ok tror jeg skjønner, btw : jarbra slike signaturer er ikke lov her på forumet... Lenke til kommentar
Smilodon Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 er ikke alle LED's som går på 5 volt da... microplex har noen, men de er et untak.. vanligvis likker de mellom 1,8 og 3.8 volt.. kommer alt an på... "normalt" sett likker de på 2v og 20mA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå