Gå til innhold

Hvilket hovedkort sammen med dette ?

alaruz

Anbefalte innlegg

Broderns hovedkort sa farvel og han trenger dermed nytt !

CPU : AMD Duron 900 Mhz

RAM : 256 mb SD Ram - 133 mhz

osv....

Vil skaffe et stabilt og bra hovedkort til han,.. trenger anbefallinger,... Ny cpu og/ eller ram er utelukket for de som lurer på det !

Bror min velger sansynligvis Windows 2000 Professional som OS, da han brukte dette før og virket fornøyd,... :smile:

Hovedkortet bør ha minimale problemer med dårlige drivere osv... det gidder enten jeg eller han stresse med,..

Maskinen skal bli brukt til noe spilling,... og endel Internett bruk samt office bruk,.... (ikke noe super krevende med andre ord ! - og om jeg så blir anbefalt et hovedkort med noe tregere brikkesett gjør ikke det meg noe, bare det er stabilt !

Takker på forhånd for alle svar til denne posten !

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt enig med han som annbefaler Microstar Turbo 2

beste kortet :smile:

MSI K7T-TURBO2 BULK Hovedkort for Socket A

VIAKT133A, ATA/100, lyd, ATX, Bulk Tilgang 930,-

http://www.flexi-data.no/

ELLER:

Microstar K7T TURBO2-BULK, Mainboard Socket-A VIA KT133A ATX Audio UDMA100 Bulk 999,-

http://www.psdata.no/

Samme kortet men 69,- billigere på flexidata

PS: annbefaler psdata da jeg har brukt dem ofte og er sikker på servicen, men for all del flexidata er sikkert bra dem å :smile:

Har dette selv dette kortet med en XP 1500 og win 2000.Funker dødsfett :smile:

Kjørte duron 750 MHZ og win 2000 på det før uten problemer.

Beste kortet i denne prisklassen :smile:

[ Denne Melding var redigert av: i-am på 2002-03-07 01:30 ]

Lenke til kommentar

Jeg har følgende system

duron 800@836

asus a7v-e

256mb ram

v7100pro

wd 20gb kaviar

lydkort o.s.v

Nå har jeg fått ødelagt hovedkortet for andre gang (møkkakort)

Så nå skal jeg få ett AOpen ak73 1349 av psdata.

YEHAAA

Med 1.85 volt går duronen min på 1050 (har testa i en annen sin maskin)

STYR UNNA ASUS

Lenke til kommentar

Asus funker fint her i gården..

Ingen problemer så langt.. Annet enn at isdn kortet nekter å koble seg opp til net under winxp... uforklarlig fenomen.. men men skitt au.. Vi har w2k oxo vi :wink:

Meget fornøyd. Asus og Abit er jo klart de beste!

Lenke til kommentar

Brodern har nå bestilt et nytt hovedkort og han valgte et Elitegroup K7S5A,... (støtter både SD og DDR ram,.. og har et SiS 735 brikkesett. Og sammen med dette så valgte han faktisk også ny CPU,... : AMD XP 1600 @ 1400 mhz(noe han ikke ville,... men han gjorde dette fordi prisen ikke var så verst! )

Hans pc system vil da bli med følgende specs. :

HK : Elitegroup K7S5A (socket A) w/ SiS 735

RAM : 256 mb (pc-133) sd-ram

CPU : AMD Athlon XP 1600 @ 1400 mhz

Grafikk : Hercules 3dProphet 4500 , Kyro II

HD : WD 20 gb Caviar

osv.....

Har noen noe erfaringer rundt denne hardwaren ? - Spesielt mener jeg hovedkortet sammen med cpuen og harddisk..... Leste en test om hovedkortet på Tomshardware og det virket greit nok ut i fra den testen de hadde der da men,...

Må han kanskje også investere i DDR ram siden han vil bruke en XP cpu ?

[ Denne Melding var redigert av: alaruz på 2002-03-10 16:30 ]

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-10 17:03, Energizer skrev:

Ja må han det? Jeg har XP CPU OG ASUS kort. SDRAM OG DDR RAM.. kjører SDRAM.. ingenting funker.. MÅ JEG HAR DDR?

har du stilt inn på jumperane dah?? eg har a7a 266 med ddr ram de fungera vertfall... men vist du lese litt i manualen so finne du no det ut (mena eg såg nåke om det der).

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-12 21:27, Energizer skrev:

Har lest an 3 ganger. Help me..

Jeg har 0 erfaring på XP med SD-RAM. - Men siden broderne snart får et Elitegroup HK med XP cpu i posten så ville jeg spørre meg rundt om problem stillingen jeg hadde. - Traff en fyr på IRC som hadde nøyaktig samme oppsett som brodern hadde bestilt, han brukte XP1600 og Elitegroup K7S5A med SD RAM. Han sa det funket fint bare at du tapte ca. 13-14 % ytelse sammenlignet med DDR Ram i stede for SD-RAM. - Jeg syns det virka positivt,.. men siden du sier at du ikke får det til uansett så fatter jeg ikke helt,... Kan det være asus kortet som ikke liker oppsettet,... Personlig når jeg skal sette sammen maskinen for brodern og det ikke funker med SD,.. som det nå burde da,.. da jeg har forhørt meg, bestiller jeg en DDR brikke til han,... - Håper uansett du får det til på din maskin uansett hva du gjør :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...