Gå til innhold

Hjelp med valg av minne til HK

Rubex

Anbefalte innlegg

Jeg fikk et Asus P4C800-E Deluxe til jul. I den sammenheng skal jeg nå kjøpe meg ny RAM. Det er da jeg trenger råd fra noen kyndige personer som har peiling, for jeg kan ingenting om valg av RAM. Prisen må ikke overstige k2000

Jeg skal heller ikke overklokke.

Noen som kan komme med noen forslag??

på forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan ikke så mye om dette HK`et men, jeg vil anbefale TwinMOS PC3200 512mb

Det er akkurat det som er problemet her. Jeg vet ikke hva TwinMOS PC3200 512MB er. Når jeg er inne på komplett og søker etter TwinMOS PC3200 512MB så kommer det opp så j**** mangen treff. Det hadde vert fint om dere hadde giddet å legge med en link f. eks.

Det ville også vert fint om dere kunne gi en begrunnelse for anbefallelsene.

Lenke til kommentar

Er vel lommeboka som bestemmer. Vil du spare kjøper du twinmos, vil du derimot legge i litt å få skikkelig kvalitets ram som glir godt inn i dual ram hk ditt kjøper du geil.

Husk den TwinMos ram'en som blir nevnt her er kun 1 brikke da, altså dual ram blir ikke brukt da. Hvis du ikke har en brikke fra før som er akkurat samme merke og type.

Lenke til kommentar

Hos Psdata.no finner du følgende: Geil 512(2x256) DDr PC3200.

400 mhz uld cl2 5ns chs Dual Channel spd 2,6-2,9. Gl 5123200DC koster 1023 og er nr 5 nedenfra på deres side over 400mhz ram .

Denne har jeg personelig testet på samme kortet som du har og er en meget bra ram med en fornuftig pris, finnes også som 2 x 512.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Husk den TwinMos ram'en som blir nevnt her er kun 1 brikke da, altså dual ram blir ikke brukt da. Hvis du ikke har en brikke fra før som er akkurat samme merke og type.

Du kan kikke mer på komplett, der finner du Dual av disse TwinMOS brikkene.

Hør på lommeboka!

Lenke til kommentar

Det var foresten en ting til. Jeg har bestemt meg for å gå for den ramen som Snekker`n anbefalte. Siden det er dual channel så lurte jeg på hvilken sloter jeg skal sette ram brikkene i. Det er jo to blå og to svarte sloter på hovedkortet.

Tror det skal en ram brikke hver av de blå. Stemmer det....??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...