sim Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 Hahahahha, nå skal jeg ødelegge postegalskapen deres i denne tråden ;p Cygwin virker stress. Tilogmed mer stress enn å dualboote. Greit nok hvis du skal kjøre et linuxprogram en eller annen gang, men å kjøre et helt desktop i cygwin synes jeg blir litt teit. Han sa han ikke ville dele opp hardisken sin, så dualboot er utelukket. Da MÅ det bli CygWin da! Ehm ... Det var vel kollegaen han snakket om da ? Greit nok at han tester det ut, men jeg synes det er teit, iallefall om man har muligheten til å kjøre dualboot, å bruke cygwin til å kjøre linuxdesktop. Lenke til kommentar
moesen Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 Hahahahha, nå skal jeg ødelegge postegalskapen deres i denne tråden ;p Cygwin virker stress. Tilogmed mer stress enn å dualboote. Greit nok hvis du skal kjøre et linuxprogram en eller annen gang, men å kjøre et helt desktop i cygwin synes jeg blir litt teit. Han sa han ikke ville dele opp hardisken sin, så dualboot er utelukket. Da MÅ det bli CygWin da! Ehm ... Det var vel kollegaen han snakket om da ? Greit nok at han tester det ut, men jeg synes det er teit, iallefall om man har muligheten til å kjøre dualboot, å bruke cygwin til å kjøre linuxdesktop. Jada, greit. Men hvis du laster ned en ting så kan du ikke dualboote,annet om du vil avbryte da Da må du bare kjøre Cygwin hvis du savner linux litt. Cygwin kan foresten være en ok distro til de som vil teste linux mens de kjører windows. Lenke til kommentar
sim Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 Jada, greit. Men hvis du laster ned en ting så kan du ikke dualboote,annet om du vil avbryte da Da må du bare kjøre Cygwin hvis du savner linux litt. Cygwin kan foresten være en ok distro til de som vil teste linux mens de kjører windows. Man bruker da en download-manager der man kan resume downloaden. Og Cygwin virker mye mer stress enn f. eks. å laste ned en Knoppix CD, sette denne i og reboote. Lenke til kommentar
moesen Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 Hehe, du gir deg bare ikke. Hva om man ikke vil reboote i det hele tatt da? Lenke til kommentar
sim Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 Hehe, du gir deg bare ikke. Hva om man ikke vil reboote i det hele tatt da? Om man kjører windows må man reboote før eller senere uansett. Lenke til kommentar
xeon Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 Aw plz! Vi vet alle at linux er bedre enn windows og cygwin. Lenke til kommentar
moesen Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 Hehe, du gir deg bare ikke. Hva om man ikke vil reboote i det hele tatt da? Om man kjører windows må man reboote før eller senere uansett. Jepp, jeg vet. En kompis av meg som laster ned hele tiden, han restarter en gang i uka eller noe. Hvis han hadde kjørt Linux hadde han vel sluppet det. Noen som har noe svar på akkurat _hvorfor_ windows må restartes en gang i blandt? Aw plz! Vi vet alle at linux er bedre enn windows og cygwin. Jepp men hvis man ikke kan kjøre linux så kan man vel kjøre Cygwin, som en liten trøst? Lenke til kommentar
sim Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 Jepp, jeg vet. En kompis av meg som laster ned hele tiden, han restarter en gang i uka eller noe. Hvis han hadde kjørt Linux hadde han vel sluppet det. Noen som har noe svar på akkurat _hvorfor_ windows må restartes en gang i blandt? Det må ikke restartes en gang i uka. Jeg hadde 4 ukers uptime på Windows XP nå rett før jul. Da ble PC'en brukt daglig, musikk, putty, opera, DC +++. Er vi ikke snart ferdig med denne diskusjonen om hva som er best ? ;p Lenke til kommentar
moesen Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 Jepp, jeg vet. En kompis av meg som laster ned hele tiden, han restarter en gang i uka eller noe. Hvis han hadde kjørt Linux hadde han vel sluppet det. Noen som har noe svar på akkurat _hvorfor_ windows må restartes en gang i blandt? Det må ikke restartes en gang i uka. Jeg hadde 4 ukers uptime på Windows XP nå rett før jul. Da ble PC'en brukt daglig, musikk, putty, opera, DC +++. Er vi ikke snart ferdig med denne diskusjonen om hva som er best ? ;p Han restarter ihvertfall ca. en gang i uka uansett hvor høy/stor den uptimen din er. Om vi snart er ferdig men hva som er best; joda. Jeg venter bare på screenshot med KDE i windows via Cygwin jeg Lenke til kommentar
moesen Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 [offtopic]Hva med andre veien? http://scm.nostdal.net/cgi-bin/viewcvs.cgi...-type=image/png [/offtopic] Er det snakk om en vnc-server her? Hadde det før, men jeg hadde det fra linuxboxen til windows da. Litt for laggy må jeg si, derfor jeg setter pris på cygwin Lenke til kommentar
moesen Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 moesen: Nope, VMWare (under Linux) dette. Funker fett for mitt bruk; programmering og "eksperimentering". ..og det går rimelig kjappt også. Okei, trodde det var vnc, men men. Er VMWare noe det samme? Lenke til kommentar
moesen Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 Nope -- VMWare er en emulator -- eller en virtuell maskin. Hvis man tar en Windows-maskin som utgangspunkt -- så kan man opprette en 1GIG stor fil og kalle det for en "harddisk". Så putter du inn en Linux-CD .. starter VMWare (under Windows altså) .. og VMWare "booter" da fra CDROM'en (mens man er i Windows) .. og du kan legge inn Linux på den virtuelle disken som da altså ligger på Windowsmaskinen i form av en fil. Det jeg har gjordt er akkurat det omvendte .. jeg har tatt en Linux-maskin som utgangspunkt og lagt inn Windows XP på en "virtuell disk" i form av en 1 GIG stor fil på Linux-maskinen her. ..ganske kjekkt.. --men det er ikke noe å spille Windows-spill på under Linux f.eks. ... da er Wine bedre -- Spiller "Grand Theft Auto: Vice City" under Wine her når jeg kjeder meg ... VNC "sender skjermbilder" over nettverk/Internett -- altså noe helt annet. Kult! Krever ikke dette litt av pc'n? Altså kjøre to OS på en og samme pc samtidig må da ta på litt. Sikkert supert om man kan kjøre f.eks slackware og windows Xp samtidig. Smart om man har en stor hardisk da, sette av en 10gb del til slackware Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå