W6ZWU1EA Skrevet 6. august 2020 Del Skrevet 6. august 2020 Hei. Gjeldene bil er en Mazda 6, 2.2 diesel 2010 DPF-lampa begynte å blinke for en tid tilbake rundt service-intervall(så regna med at det var det som var årsaken). Sjekket oljenivå her om dagen og det nærmer seg X'en. Vil foreta en manuell DPF regen og spørsmålet er om jeg skal bytte olje før jeg gjør det (og bytte igjen etter at regen er gjennomført) ? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 6. august 2020 Del Skrevet 6. august 2020 (endret) Du bør lese hva manualen til bilen sier om "blinkende dpf-lampe". Det er ikke noe poeng i å bytte olje mer enn en gang (etter evt. manuell regenerering). Endret 6. august 2020 av mobile999 Lenke til kommentar
W6ZWU1EA Skrevet 6. august 2020 Forfatter Del Skrevet 6. august 2020 mobile999 skrev (7 minutter siden): Du bør lese hva manualen til bilen sier om "blinkende dpf-lampe". Det er ikke noe poeng i å bytte olje mer enn en gang (etter evt. manuell regenerering). Den blinker ved service-tid eller sotet/feil ved DPF filter. Legger ved feilkoder jeg fikk opp. Lenke til kommentar
W6ZWU1EA Skrevet 6. august 2020 Forfatter Del Skrevet 6. august 2020 (endret) Kan legge til at jeg kjører ofte langt på E18 så det skal ha fått brent av seg godt med gjevne mellomrom. Mulig det holder med olje og filterskift, slette feilkoder og ta det derifra? Endret 6. august 2020 av W6ZWU1EA Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 6. august 2020 Del Skrevet 6. august 2020 Blinkende dpf lampe på denne bilen kan visst også bety strukket registerkjede. I denne forbindelse liker jeg ikke den P1336 koden. Dersom det hadde vært min bil så hadde jeg slettet koder, "nullstilt den blinkende dpf lampa" og kjørt en liten tur for å se om denne koden kommer tilbake. Fortsett på eget ansvar. Lenke til kommentar
W6ZWU1EA Skrevet 6. august 2020 Forfatter Del Skrevet 6. august 2020 mobile999 skrev (10 minutter siden): Blinkende dpf lampe på denne bilen kan visst også bety strukket registerkjede. Stemmer, dette har jeg også hørt. Smørbrødlista begynner å bli lang. Takk for svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå