John003 Skrevet 6. august 2020 Del Skrevet 6. august 2020 Fikk plutselig ikke start på bilen. Prøvde med begge nøkklene uten hell. Fikk opp at startsperren var slått på. Har prøvd det meste som står på Google. Uten hell. Fikk tak i brukt tenning med startspere og rele til sentrallås. Men samme problemet. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 6. august 2020 Del Skrevet 6. august 2020 Det er nok ikke så enkelt å få start på en bil uten de orginale nøklene. John003 skrev (51 minutter siden): Fikk opp at startsperren var slått på Hva var feilkoden? Lenke til kommentar
John003 Skrevet 6. august 2020 Forfatter Del Skrevet 6. august 2020 Fikk opp p1610 og p1611. Hadde bare dei to nøkklene som jeg fikk med bilen. Men ingen av dei fungerte. Lurer på om jeg må kode opp den nye startsperre til Ecuen Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 6. august 2020 Del Skrevet 6. august 2020 Hvis du har forsøkt å starte bilen 5 ganger eller mer med en defekt nøkkel, så er systemet "låst". Da vil du ikke kunne starte bilen med den andre nøkkelen selv om denne ikke er defekt før systemet er "låst opp". Det er ikke sikkert det er mulig å bruke startsperremodulen fra en annen bil og kode om. Lenke til kommentar
John003 Skrevet 6. august 2020 Forfatter Del Skrevet 6. august 2020 Litt usikker på hvor mange ganger jeg prøvde med den nøkkelen før jeg hentet den andre. Har en pinkode som står i servicehefte men usikker på om det er den de sikker til dei må ha. Litt usikker på om det går an å fått fikset det med å koble til en pc. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 6. august 2020 Del Skrevet 6. august 2020 Du kan kanskje få hjelp til å teste om nøkkelen/nøklene er i orden hos en låsesmed. Dette er sannsynligvis beste måten å feilsøke i øyeblikket hvis du ikke vil sette tilbake den opprinnelige startsperremodulen og evt. andre deler samt låse opp systemet. Det skal teoretisk være mulig å låse det opp selv. Lenke til kommentar
John003 Skrevet 6. august 2020 Forfatter Del Skrevet 6. august 2020 Allt det originale står på nå. Allt uoriginal har jeg tatt vekke sån at det ikke skal være mulig å forstyrre. Men fikk ikke helt til det med koden og den biten. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 6. august 2020 Del Skrevet 6. august 2020 Jeg kan ikke så mye Nissan. Hvorfor skriver du om kode? Jeg fant denne prosedyren for å "låse opp systemet": Sitat ESCAPE FROM LOCK MODE Turn ignition switch OFF. Turn ignition switch ON with registered key. (Do not start engine.) Wait 5 seconds. Return the key to OFF position. Repeat steps 2 and 3 twice (total of three cycles). Start the engine. Lenke til kommentar
John003 Skrevet 6. august 2020 Forfatter Del Skrevet 6. august 2020 Denne jeg sikter til når jeg snakker om kode Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 6. august 2020 Del Skrevet 6. august 2020 (endret) Dreier det seg om en ettermontert Defa alarm? Det dreier seg visst om en ettermontert Defa alarm. Fungerer ikke fjernkontrollen til denne? Endret 6. august 2020 av mobile999 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå