Gå til innhold

Vi prøvekjørte ID.3 1st: En lek med lys og ekstremt stillegående


Anbefalte innlegg

Salvesen. skrev (3 minutter siden):

Hvor må en inn i undermenyer for å stille temp?

Det er det man ikke må, og dermed vil det ikke berøres av de nye reglene i Tyskland. Alt som kan justeres som er normalt under kjøring må kunne gjøres uten at man må inn i undermenyer. 

Eksempel:

Det å justere intervaller på vindusviskerne er ikke lov. 
Det å justere på varger i interiøret er lov. 

Rett og slett fordi det er ingen kritiske situasjoner som kan dukke opp, som gjør at man MÅ justere fargen på RGB lysene i interiøret mens man kjører, men situasjoner kan oppstå som gjør at man ønsker å justere intervallene på vindusviskerne. 
 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
oophus3do skrev (1 minutt siden):

Du mener 1 test som har reagert negativt på den. Resten har ikke lagt til noe særlig med kritikk og har bare vist hvordan det fungerer rett frem, sammen med voice-demonstrasjon. 

Det mest imponerende er at samtlige har mye å si om kjørefølelsen og støydempingen, der begge delene er helt i toppen av noen elbil de har kjørt. Så MEB platformen ser ut til å få en god start. Viktig for et platform som skal gi millioner av biler de nærmeste årene. 

Ja, det var jo vistnok en renommert tester. Ble jo lagt ut av en "fan" om jeg ikke husker feil. Så ser ikke hvordan det ikke er relevant? Forøvrig har jeg ikke sett alle testene, så vet ikke om det er bare en.. 

 

Ja veldig gode tilbakemeldinger ellers foruten interiør og UI. Men som nevnt i denne artikkelen også så er det jo forventet i fra VW/tyskerne som har drevet med dette i "evigheter".

Lenke til kommentar
Complexity skrev (Akkurat nå):

Touch knapper på rattet? Må jo være fryktelig lett å komme borti dem da?

Er jo ganske mange knapper og virker det som

Ingen som har reagert på det. Men det er nytt at man kan "swipe" på rattet over knappene for å bla forbi sanger f.eks. fremfor gjentatte trykk på knappene, som forsåvidt også er mulig. Så eneste tillegg er at knappene er i tillegg touch-sensitive, og swipe-sensitive. 

Antall knapper ser helt standard ut. 

Lenke til kommentar
oophus3do skrev (1 minutt siden):

Ingen som har reagert på det. Men det er nytt at man kan "swipe" på rattet over knappene for å bla forbi sanger f.eks. fremfor gjentatte trykk på knappene, som forsåvidt også er mulig. Så eneste tillegg er at knappene er i tillegg touch-sensitive, og swipe-sensitive. 

Antall knapper ser helt standard ut. 

Ingen? Bare ett renommert review "selskap" betalt av VW for å teste bilen mener du??

 

Standard? Har ikke 4 vindus knapper fremme engang? Dette er vell bilen med minst tradisjonelle knapper på markedet nå?

Endret av Salvesen.
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (Akkurat nå):

Så du mener det bare er en som har kommentert dette? Og dette i en betalt review av VW? Virker iallefall veldig rart. Men som sagt har jeg ikke sett alle, så jeg vet ikke. 

Ja, av det jeg har sett, så er det bare han som ikke har likt swipingen, og han ville foretrekket en normal vridbar knob. Jeg tipper mange vil ha den følelsen siden mange liker litt mer fysiske ting. Men som sagt, så er det også mange som ikke har reagert som bare har sweipet ivei uten å snakke negativt om det. Så akkurat dette er nok høyt personlig i preferansene. 

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (1 minutt siden):

Ingen? Bare ett renommert review "selskap" betalt av VW for å teste bilen mener du??

Hva trur du "sponsored" betyr? Han har ikke fått betalt av VW for å teste bilen, han har fått tilgang til bilen gjennom VW siden den ikke er tilgjengelig ennå. Hva han sier i videoen er ikke styrt av VW på noen som helst måte. 

Lenke til kommentar
2 minutes ago, oophus3do said:

Ingen som har reagert på det. Men det er nytt at man kan "swipe" på rattet over knappene for å bla forbi sanger f.eks. fremfor gjentatte trykk på knappene, som forsåvidt også er mulig. Så eneste tillegg er at knappene er i tillegg touch-sensitive, og swipe-sensitive. 

Antall knapper ser helt standard ut. 

Skal man først ha touch på knappene burde man gjøre som Xpeng.

Vanlige knapper, men med programerbare gestures i tillegg. Man ruller rundt med tommelen for å stille volum f.eks.

 

bb_277065.jpeg

Lenke til kommentar
oophus3do skrev (1 minutt siden):

Hva trur du "sponsored" betyr? Han har ikke fått betalt av VW for å teste bilen, han har fått tilgang til bilen gjennom VW siden den ikke er tilgjengelig ennå. Hva han sier i videoen er ikke styrt av VW på noen som helst måte. 

Den er ikke "sponsored" det er "paid promotion". Jo, det er betalt av VW. 

 

Screenshot_20200806-111115.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Complexity skrev (Akkurat nå):

Skal man først ha touch på knappene burde man gjøre som Xpeng.

Vanlige knapper, men med programerbare gestures i tillegg. Man ruller rundt med tommelen for å stille volum f.eks.

 

bb_277065.jpeg

Evt model S/X, der kan en også tilegne egenskaper til knappene og endre som en ønsker(med visse begrensninger såklart). Genialt og håper det kommer til 3'en etterhvert.

Lenke til kommentar
Complexity skrev (1 minutt siden):

Skal man først ha touch på knappene burde man gjøre som Xpeng.

Vanlige knapper, men med programerbare gestures i tillegg. Man ruller rundt med tommelen for å stille volum f.eks.

Ja, syns Xpeng gjør mye spennende, og hadde ikke hatt noe imot "gestures" i flere varianter, selv om "swiping" i seg selv kan defineres som en "gesture". Rattet støtter altså muligheten i å inkludere mer over tid gjennom OTA. 

Lenke til kommentar
Just now, Salvesen. said:

Evt model S/X, der kan en også tilegne egenskaper til knappene og endre som en ønsker(med visse begrensninger såklart). Genialt og håper det kommer til 3'en etterhvert.

Joda, men det er vel ikke touch? Tenkte om man absolutt må blande inn touch på knappene.

Har touchknapper på oppvaskmaskin min.. Største dritten jeg har vært borti for så enkle funksjoner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (2 minutter siden):

Den er ikke "sponsored" det er "paid promotion". Jo, det er betalt av VW. 

Gjennom reklame, og nei ikke gjennom VW. Autogefuhl har alltids gjort det slik i lange stunder nå. Gå innom videoen, så står det " Includes paid promotion" på dem alle. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
oophus3do skrev (Akkurat nå):

Gjennom reklame, og nei ikke gjennom VW. Autogefuhl har alltids gjort det slik i lange stunder nå. Gå innom videoen, så står det " Includes paid promotion" på dem alle. 

Les retningslinjene til youtube. Man trenger ikke merke dem slik om en bare låner bilen. 

 

Helt utrolig hva en skal nekte for når det står helt klar i retningslinjene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Complexity skrev (1 minutt siden):

Har touchknapper på oppvaskmaskin min.. Største dritten jeg har vært borti for så enkle funksjoner.

Vi har levd med smartmobiler i en årrekke nå. Touchknapper er ikke fra ett og samme firma alle sammen, og vi alle vet vel at touch kan være fantastisk like så mye som ræva alt ettersom. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (Akkurat nå):

Les retningslinjene til youtube. Man trenger ikke merke dem slik om en bare låner bilen. 

 

Helt utrolig hva en skal nekte for når det står helt klar i retningslinjene.

Ok, så da får Autogefuhl betalt fra samtilige OEM's, inklusive Tesla når de tester en Tesla? 
image.thumb.png.f5201b9895eec2270ab2ab9ba8be8063.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar
oophus3do skrev (17 minutter siden):

Det er det man ikke må, og dermed vil det ikke berøres av de nye reglene i Tyskland. Alt som kan justeres som er normalt under kjøring må kunne gjøres uten at man må inn i undermenyer. 

Eksempel:

Det å justere intervaller på vindusviskerne er ikke lov. 
Det å justere på varger i interiøret er lov. 

Rett og slett fordi det er ingen kritiske situasjoner som kan dukke opp, som gjør at man MÅ justere fargen på RGB lysene i interiøret mens man kjører, men situasjoner kan oppstå som gjør at man ønsker å justere intervallene på vindusviskerne. 

Så vil Teslas løsning være lov? Hvis du trykker på vindusviskerknappen på spaken ved rattet så dukker intervallmenyen opp på skjermen. Da må man jo ikke inn i en undermeny via skjermen siden det vises rett på skjermen med en gang.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...