RM1 Skrevet 5. august 2020 Del Skrevet 5. august 2020 Jeg , hadde en veldig ubehagelig samtale med husleien angående depositumet , han skal selge leiligheten og o ett sted er det kommet sprekk i Golvet i garderoben og under Kjøleskapet , men i garderoben er jeg delvis skyldig jeg glømte en våt map men jeg tviler att skaden er helt fra den våte mappen men kan være på grunn av lekkasje i varm anlegget . Men huseieren krever hele depositumet . Hva må jeg gjøre Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 5. august 2020 Del Skrevet 5. august 2020 (endret) Du kan ta kontakt med egen håndverker eller takstmann og få taksert skaden. Avhengig av omfang er det ofte en fordel å få flere inn for å gi sin faglige mening. Tre forskjellige er ideelt. Da vil du enten få tre like overslag, ett lavt, ett høyt og ett i midten som vil gi en meget god indikasjon av den antatt reelle kosten. Ikke stol på den part som har noe å tjene i en slik tvist. Du vil naturligvis gi så lite som mulig. Han vil ha så mye som mulig. Sannheten ligger somregel en plass midt imellom dere. En eller flere nøytrale kyndige vil fortelle deg dette. Det vanlige er vel at den som skal ha erstatning får en kompis til å anslå en høy pris. Nå utbroderer du ingenting vdr skaden du mener du ikke har påført leiligheten (hvilket er hvorfor du alltid skal gå rundt i en leilighet med godt kamera før du flytter inn) men mulig en fagperson kan komme med en mening om hvorvidt denne skaden er gammel eller ny og hvorvidt det er sannsynlig at denne er påført av deg. Endret 5. august 2020 av Corp Por 1 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 5. august 2020 Del Skrevet 5. august 2020 Utleiger kan holde tilbake depositum for skader men ikkje for vanleg slitasje. Har du depositum på skikkelig depositumskonto i ditt navn? Huseigaren kan ikkje automatisk holde itlbake heile depositumet, ein kan berre holde tilbake den delen av depositumet som er nødvendig for å rette opp i den skaden som skal stå ansvarleg for. Det er utleigaren som må kreve å få heile eller delar av depositumet utbetalt, og som må gå til sak mot deg om du ikkje samtykker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå