Gjest b23dc...2af Skrevet 4. august 2020 Del Skrevet 4. august 2020 Hei. Eksen min slo opp med meg for en uke siden. Dette var etter et forhold på 6 måneder sammen... Jeg følte meg forelsket under hele forholdet og savner henne veldig. Det rare var at hun bare slo opp sånn uten videre. Vi la i sengen hjemme med moren hennes, åsså sier hun at hun ikke vet hva hun føler lengre. Så det vart til at jeg for hjem va borte i en uke som en slaks "pause" åsså kom jeg tilbake var der et par dager så sendte hun meg bort igjen. Det går en uke så ringer hun meg å slår opp. Jeg får forhandle met fram til at vi skal treffes å prøve på snakke ut om ting, sover over til neste dag blir sendt hjem og hun slår opp med meg igjen bare på melding denne gangen. Jeg har slettet henne på alle medier snap og insta ikke facebook da. Men jeg synes det er jævla dårlig gjort og bare gi meg kald skulder etter 6 måneder sammen. Å i går ca en uke etter hun slo opp så sender hun melding (kas d går med meg?) Blir veldig deppa å føler hun kanskje bare har vært falsk mot meg under forholdet. Hva bør jeg gjøre? Føler jeg ikke for vite hele historien på en måte. Men at hun kanskje har følelser læl når hun sender medling sånn. Savner henne veldig å vil bare ha henne. Tanken på at hun er med noen andre knuser meg. Føler hun bare slo opp på innpuls. En 18 åring med kjærlighetssårg trenger råd? Anonymous poster hash: b23dc...2af Lenke til kommentar
Tan28 Skrevet 4. august 2020 Del Skrevet 4. august 2020 Get over it. Skriv det på kontoen for erfaring og kom deg videre. Ingen grunn til å deppe over en flyktig ungdomsforelskelse. 1 Lenke til kommentar
Gjest 01c53...04b Skrevet 4. august 2020 Del Skrevet 4. august 2020 Gjest b23dc...2af skrev (29 minutter siden): En 18 åring med kjærlighetssårg trenger råd? Anonymous poster hash: b23dc...2af Kom deg videre. Ikke kontakt henne. Glem henne. Anonymous poster hash: 01c53...04b Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 4. august 2020 Del Skrevet 4. august 2020 Gjest b23dc...2af skrev (7 timer siden): Vi la i sengen hjemme med moren hennes Bare jeg som lurer på hvorfor dere lå i sengen med mutter'n tilstede i samme seng? Uansett, det nytter jo ikke å bare å bagatellisere dine følelser heller. Du føler det du føler her og nå. Det er først om noen år du forstår at dette bare kom til å måtte skje uansett. Med mindre det er noe du ikke forteller, at du selv har skyll i bruddet fordi det er noe du har sagt / gjort, så er dette jo ikke en jente å samle på. Se heller tilbake på dette som noe fint. Dere hadde mange fine øyeblikk sammen. Det var godt så lenge det varte. Og nå går du videre i søken på flere lykkelige øyeblikkshendelser. Ikke bruk mer tid på slike emosjonelle vampyrer. 4 Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 6. august 2020 Del Skrevet 6. august 2020 Finn på ting med venner, dyrk hobbyene dine, etc… Bare ikke bli sittende alene med tankene dine. Lenke til kommentar
AnnonymG Skrevet 19. august 2020 Del Skrevet 19. august 2020 (endret) Ååå huff da, kjærlighetssorg er da ille uansett hvor lenge forholdet har vart. Jeg har noen tips til deg: 1. Reflekter over forholdet. Tenkt over hvorfor det ble slutt? Var det egentlig så sjokkerende, eller har du kanskje merket tendenser til at det kunne bli slutt. Det er veldig sjeldent at kjærligheten mellom to personer blomstrer, og tar uventet slutt. Du har nok vært veldig glad i henne, men hun har nok mistet følelsene. Hvis du fortsatt er helt uviten og uforstående til at det ble slutt, kan du godt snakke med henne om det. Ikke for å få henne tilbake eller "prøve på nytt", men forstå. 2. Det er ikke din feil at forholdet tok slutt. Kanskje var det hun som var umoden og ikke klarte å skape en relasjon og tilknytning? Man har en tendens til å legge skylde på seg selv, men det skal man ikke, umodenheten ligger likså godt hos den andre. Eventuelt så var dette rett og slett ikke "den perfekte", det er ikke alltid det blir full match. Hun var bare ikke den rette TS. 3. Kom deg videre, men gjør det ordentlig. Husk at kjærlighet til et menneske er som narkotika. Så lenge du tar narkotika, blir du avhengig, men samtidig får en stimulerende rus. Slik er kjærlighet også. Nå har du fått kjærlighet i lang tid, men du skal slutte. Slutte med narkotika. Og hvordan gjør man det? Jo - avvenning. Det er tøft og hardt å slutte med det, men det vil bli bedre. Abstinensene søker etter stimuli hele tiden. Som en narkoman, vil han/hun ha craving på narkotika hele tiden og det farligste de gjør er å falle for fristelsen og ta narkotika. Men hva skjer da? Jo de må starte hele prosessen med avvenning på nytt. På samme måte må du ikke stimuleres av hennes person. Slett bilder, slett alt som har med hun å gjøre. Ikke fordi hun er en dårlig person, men fordi du fôrer kjærlighetssorgen hver gang du ser henne. Det er som narkomanen som tar narkotika under avvenning. Skriv en liste over alt det dårlige dere hadde i forholdet. Vi har en tendens til å romantisere forholdet vi har vært i, selv etter at det er slutt. Det er jo ikke riktig, forholdet kan ikke ha vært perfekt og man har nok opplevd nedturer. Skriv en liste over alt det dårlige dere hadde i forholdet og ta opp listen hver gang du savner henne. 4. Snakk med noen. Det kan være familie, det kan være venner. Fortell hva du opplever. Ikke nødvendighvis for å snakke eksen din ned, men for å ytre hva du selv føler av hele situasjonen. 5. Gjør noe godt for deg selv. Nå er tiden inne for å gjøre hva enn som gjør deg glad. Trene? Være med venner? Andre hobbyer? Nå skal du være den beste versjonen av deg selv. Ikke bli den som "gikk i kjelleren", det vil ikke komme noe godt ut av det. Finn frem energien og tving deg til å gjøre de tingene som vil gi deg glede. Å gå i kjelleren forsinker hele prosessen, og kan kommer dårlig ut av hele situasjonen. Det å gjøre noe godt for en selv starter en god spiral. Både du selv, og andre, vil oppleve at du har en enorm styrke når du gjør dette. "sorg er hjemløs kjærlighet", og man skal føle sorg av og til. Bearbeid sorgen, og du vil finne kjærligheten på ny. Dette skal nok gå fint TS. Fungerer dette? Jeg vet ikke, men det fungerte for meg. Endret 19. august 2020 av AnnonymG 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå