inaa Skrevet 4. august 2020 Del Skrevet 4. august 2020 Neptune Energy med oljefunn i Nordsjøen: Det største så langt i år Lenke til kommentar
Rune Chr. Tollefsen Skrevet 5. august 2020 Del Skrevet 5. august 2020 Kan noen forklare meg avslutningen i denne saken " Brønnen blir plugget og forlatt permanent. " Lenke til kommentar
Frank Olsen Skrevet 5. august 2020 Del Skrevet 5. august 2020 Rune Chr. Tollefsen skrev (39 minutter siden): Kan noen forklare meg avslutningen i denne saken " Brønnen blir plugget og forlatt permanent. " De kan jo ikke bare begynne å produsere olja med en gang fra boreriggen. Det må gjøres beregninger og utredninger om funnet først, og så må det tas stilling til mulige måter å bygge ut / ta opp olja på. Så må dette eventuelt på plass, her blir det sannsynligvis en undervannsløsning der olja blir ledet til nærliggende infrastruktur. Bygging av en slik undervannsløsning kan fort ta to-tre år, kanskje lenger, men olja ligger jo der og venter den. Det at de plugger og forlater brønnen gjelder denne riggen, det gjelder ikke for alltid ? 1 Lenke til kommentar
PGRO_490 Skrevet 5. august 2020 Del Skrevet 5. august 2020 Det står permanent, noe som for meg betyr for alltid Lenke til kommentar
Frank Olsen Skrevet 5. august 2020 Del Skrevet 5. august 2020 Dersom de finner det drivverdig vil de nok bygge det ut før eller siden. De borer ikke bare for å ha noe å gjøre på ? Lenke til kommentar
Klimarealisten Skrevet 5. august 2020 Del Skrevet 5. august 2020 For en gangs skyld en god petroleumsnyhet i TU og helt fritt for klimalobbyens kommentarer om rask nedstengning av olje/gass-industrien. Gratulerer! Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 5. august 2020 Del Skrevet 5. august 2020 PGRO_490 skrev (11 timer siden): Det står permanent, noe som for meg betyr for alltid Det er fullt mulig å bore et nytt hull, på et mer gunstig sted for produksjon. Data de har fått fra testhullet gir sikkert grunnlag for å plassere produksjonshullet. Lenke til kommentar
Sturle S Skrevet 6. august 2020 Del Skrevet 6. august 2020 On 8/5/2020 at 11:50 AM, Klimarealisten said: For en gangs skyld en god petroleumsnyhet i TU og helt fritt for klimalobbyens kommentarer om rask nedstengning av olje/gass-industrien. Gratulerer! Tja, det er ikkje berre Neptune Energy sitt tap. Du og andre skattebetalarar må dekkje 78% av tapet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå