Gå til innhold

MS longhorn når kommer det?

div_

Anbefalte innlegg

Bare for å pirke litt, heter det ikke "Windows XP Longhorn"? Det er Windows XP i grunnmuren, men med en god del forbedringer.

Eneste negative jeg har hørt mange ganger er at det krever enormt med RAM, noe som tyder på at de fleste nye brukere av det OS må handle seg en 512MB brikke til...

En ting til jeg husker å ha lest var at det skulle være animerte iconer og sånnt, noe jeg personlig synes virker totalt unødvedig.

nei nei nei nei nei :nei:

Longhorn er et HELT nytt operativsystem som er designet på nytt helt fra bunnen av. Det er NT4, 2000 og XP som er bygd på samme kjerne, det samme gjelder 95, 98 og Me!

Dere kan også se på windows-forumet etter noen få tråder om longhorn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Håper de bruker lang tid på det så det blir prikkfritt av bugs og andre prikete greier. Håper også at de ikke bundler på så mye MS dritt. som mediaplayer, IE og slikt.. Jeg teste longhorn, ser for meg "Windows xp cow edition"

Det at det skulle være prikkfritt for bugs tror jeg neppe vil skje ettersom det rett og slett ikke er lønnsomt. Mye mer lønnsomt for softwareutviklere å la brukerne teste ut systemet før de gir ut oppdateringer, enn å bruke en haug av penger på at utviklerne skal teste systemet grundig.

Derimot at de slutter å bundle så mange ting tror, og håper jeg kan skje, ettersom de fikk noen dommer mot seg angående java og noen andre ting (om jeg ikke husker feil...). I hvert fall så håper jeg at det som er bundlet med kan avinnstalleres slik som IE ikke kan i XP :ermm:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

longhorn kommer IKKE med et nytt filsystem. det kommer med en mer databaselignende måte å behandle NTFS på. dvs mye ekstrainfo (meta) lagres, så man skal kunne bruke kraftigere søke metoder for å finne filene sine.

grafikken skal bli mer fotorealistisk, og de kommer etterhvert men 3d-desktop (som sun lager for linux).

det kommer til å bli mer brukervennlig. hvis du ser på versjonene av windows, prøver ms å fjerne oss mer og mer fra hvordan harddisken egentlig er. i xp kommer jo først ikke diskinnholdet opp (nyinstallert). man får bare se my documents. i longhorn skal de ta neste steget. musikk skal vises en plass, samme hvor det ligger på maskinen. og brukeren kan ikke gjøre en dritt med det.

men hvorfor sitter alle her og venter på longhorn? bare for å få noe nytt? dere ser jo selv at ms prøver å ta over pcen! leste dere ikke innlegget her som refererte til Trusted Computing ?? Trusted Computing

Vær litt smarte! vær litt kreative! ta sjanser! PRØV linux! legg det inn på en testmaskin eller prøv knoppix (versjon som kjører fra cd uten å installeres). linux er fremtiden for oss som ikke vil leve i en 1984-verden (jeg snakker om boka ja :roll: ). det krever noen uker med prøving og feiling, men det gjorde da win når dere begynnte med det..

Lenke til kommentar

Og hva med oss som har prøvd flere versjoner av Knoppix, Red Hat, Mandrake, Suse? (Jeg har også driftet Unix-servere daglig på jobb i noen år også.) Jeg gir det et nytt forsøk hver gang det kommer en ny verjson av disse. Konklusjonen min er helt krystallklar på hva jeg vil ha, og det er IKKE Linux.

Jeg opplever altfor mye idioti-feil med Linux til at jeg mener at det er modent på desktop'en. Sorry, men det er IKKE for å fornerme noen eller fortelle hva andre skal eller ikke skal velge. Alle må få bestemme selv for hva de vil ha uten at mange hundre fanatikere skal mase dem ihjel om at de har "valgt feil". Jeg vil ha Windows :love: uavhengig av hva andre vil ha og hva andre synes om Windows, og før dere spør: Ja, jeg er villig å betale for det.

Det var mine tanker. :)

Lenke til kommentar

Ja, noen er som deg. Du vil ikke ha kontroll over datamaskinen din og ja, for mange er dette en god løsning. Linux er ikke klart for vanlige brukere enda. Om noen år kanskje, men ikke nå.

Vi får se. Jeg liker Linux. Jeg har full kontroll over alt som skjer på maskinen min. Linux er frihet.

Endret av Goomba
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...