sjefen_ Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Som topic sier så er minijack kontakten på hovedkortet kjørt. Dvs, det er bra lyd i en høyttaler og skurrete lyd i den andre. Det er ikke kablen, for den virker strålende med minidisk. Tok å brukte litt vold og tok pluggen mange ganger ut og inn av kontakta og da byttet bra og skurrende høyttaler. Kan man smøre slike kontakter? Noen som har noen fine triks? Eventuelt noen som har ABIT BD7II-RAID og bruerk raidkontrolleren som har lydkort? Raidkontrolleren+Terratec Aureon 5.1 fun går ikke bra sammen, da går alt til skogen. Lenke til kommentar
cdrom Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Det er antakeligvis en av de 3 koblingspinnene inne i kontakten som har mistet fjæringen sin og som ikke får kontakt med 3.5mm jacken. Det eneste du kan gjøre da er og åpne selve kontakten og bøye pinnene ut slik at de får sitt spenn tilbake igjen. De kan jo også hende at en av pinnene er brukket. Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 2. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2004 Det som er litt drit er at det er onboard. Dvs at det er en annen kontakt over alle lydkontaktene. Tror jeg prøver å finne meg et skikkelig lydkort i stede for, tror det er for lett å ødelegge mer hvis jeg begynner å jallamekke. Mulig jeg leker litt med en nål elns inni kontakta og ser hva som skjer. Lenke til kommentar
cdrom Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 Tror jeg prøver å finne meg et skikkelig lydkort i stede Smart Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 2. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2004 ja, men svært vanskelig med fullstappet pc og kranglete raid drivere. Har prøvd creative soundblaster live nå, det virket. Creative's 4.1 digital nekter plent å gi lyd, bare feilmeldinger. Så bestiller meg et fint live kort. Grunnen til lite plass er at vannpumpa står en smule i veien. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå