Gå til innhold

Microsoft har avklart mulig Tiktok-kjøp med Donald Trump

Anbefalte innlegg

Kron skrev (10 timer siden):

Det er ikke slik jeg har forstått sandkasse-argumentering. jeg forstår det som en måte å diskreditere den man er i diskusjon med ved å insinuere at man argumenter på samme nivå som ett barnehagebarn som leker i sandkassa. Men selvfølgelig, definisjonen kan variere, det er ikke som at man finner ordet definert i en ordbok. 

Barn som leker i sandkassa var analogien ja, men jeg insinuerte ingenting utover at det er samme argumenteringen, der konfliktløsning ikke er et tema, kun hvem som begynte. Jeg forsøker å kritisere slike argumenter som barnslige, ikke å kalle deg for et barn. Du har min respekt som et voksent menneske.

Sitat

USA har vel aldri påstått at de er 100% fritt heller. Og det har de heller aldri vært. Ikke resten av verden heller. Her tillegger du USA utopiske standarder som ikke er realistiske eller mulig i dagens verdensorden. Forøvrig så er politikk på ingen måte at man vender det andre kinnet til når man får en på trynet. Det er ett stygt spill, og det kommer det alltid til å være. Men det er Kina som er den store stygge ulven her i denne sammenheng. Du snakker om at USA ikke er fritt nok, Kina er ikke fritt i det hele tatt.

Vel nei. Jeg tillegger ikke USA utopiske standarder. Jeg trenger ikke å ha en høy standard for å være motstander av å bruke bedrifter og frihandel som kanonføde i geopolitiske spill.

Om man ikke klarer å se andre løsninger enn disse forbudene mot Huawei og TikTok, så er man ikke interessert i andre løsninger. Dette er et soleklart maktovergrep, og tydelige indikasjoner på et land med en oppsvulmet regjering med totalitære tendenser, litt som Kina ironisk nok. Det er tydelig at republikanerene ikke lenger er et økonomisk høyreparti for frihandel og small government.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
JØI skrev (11 timer siden):

Det er lite bra å si om Trump, men han er den eneste i vesten som står opp mot det kinesiske tyranniet. 

Trump står ikke opp mot Kina når det gjelder menneskerettighetsbrudd, forfølgelse av muslimer, konsentrasjonsleire og den typen ting. Kun denne handelskrigen hvor strategien må sies å være høyst tvilsom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...