Gå til innhold

Dette er tråden for folk som gir f*** i Idol

sluffy

Anbefalte innlegg

Jeg vil si at jeg misliker Idol fordi det handler om

A) Penger: se på det som en stor markedsundersøkelse folk betaler for å være med i. Plateindustrien får vite nøyaktig hva folk vil ha (rørleggere med hull mellom tennene og litt tilbakestående sjarm, jenter med kløft og blondt hår (på vei ut sammen med Britney), latino-amerikanere som synger russisk folkemusikk og så videre. Hvis noe slår an, så vet vi hva neste gruppe artister som skal promoteres på Topp20 er.

B) Det handler om det majoriteten liker. For å lage noe alle liker må man kutte ned på nyanser, gjøre ting dårligere, fordumme slik at alle kan finne noe de liker i det. Se på noe av den nyere nu-metalen som eksempel: man prøver å få så mange musikksjangere som mulig inn i en sang slik at alle finner noe de liker. Vokal, tyngre deler, you name it. Problemet er at det skjeldent blir noe særlig mer enn et sammensurium av alle sjangerene og typene musikk. Jack of all trades, master of none.

C) Er ikke dette bare Robinson/Big Brother/whatever-konseptet nok en gang?

Og som siste, og kanskje litt dårligere grunn: man blir så forbanna lei idol når man går i tiendeklasse sammen med forvokste fjortiser som forelsker seg i Gaute og kjøper cd'ene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Idol er for jenter og homofile... Bare se på "virgin" klippet... :p

Ney, over til det seriøse.

Penger er et nok sentrum i konseptet, ikke for å finne stjerner. Men slik verden er nå så er det nok penger som styrer. Alle tenker penger og alle vil ha mer. Konkuransen som er på markede nå tildags er ekstrem.

Men når man snakker om at det koster 4.50 å ringe inn, så er ikke det så galt. Man ringer jo pga at man vil og ikke at man må. Og hva er får man for 4.50 idag ??? ikke så mye.

Men jeg kan love dere såpass. Hater dere idol igår , bare vent hva neste år har å gi og året etter der. Tv selskapene eller hvem nå i hekken som står bak vil nok ikke gi seg på en slik suksess. Dette kommer til å gå 3 - X antall ganger fremover.

Jeg er ikke glad i Idol, men ser at dette er en pengemaskin og noe faktisk mange liker.

De som ikke liker det må nok stenge seg inne i et isolat, for dette kan man ikke ungå, det strå skrevet om idol på internett, går på tv, radio og folk snakker om det...

That's life and it sucks...

Lenke til kommentar
Idol er for jenter og homofile... Bare se på "virgin" klippet... :p

Ney, over til det seriøse.

Penger er et nok sentrum i konseptet, ikke for å finne stjerner. Men slik verden er nå så er det nok penger som styrer. Alle tenker penger og alle vil ha mer. Konkuransen som er på markede nå tildags er ekstrem.

Men når man snakker om at det koster 4.50 å ringe inn, så er ikke det så galt. Man ringer jo pga at man vil og ikke at man må. Og hva er får man for 4.50 idag ??? ikke så mye.

Men jeg kan love dere såpass. Hater dere idol igår , bare vent hva neste år har å gi og året etter der. Tv selskapene eller hvem nå i hekken som står bak vil nok ikke gi seg på en slik suksess. Dette kommer til å gå 3 - X antall ganger fremover.

Jeg er ikke glad i Idol, men ser at dette er en pengemaskin og noe faktisk mange liker.

De som ikke liker det må nok stenge seg inne i et isolat, for dette kan man ikke ungå, det strå skrevet om idol på internett, går på tv, radio og folk snakker om det...

That's life and it sucks...

Det er det som er så kjipt med idol og kurt, man får vite alt uansett om man er interessert eller ikke. Derfor kunne jeg godt tenkt meg at kurt tapte (alt under 3. plass hadde hvert nice) for da hadde avisene bare skrevet om det dagen derpå og vi hadde forhåpentligtvis aldri hørt om det mer...men det er jo alt for mye å be om.

Btw. hørte på radioen for en stund tilbake siden at det var enn eller annen som hadde voldtatt ei dame,og at gjeningsmannen hadde stort mellomrom mellom fremtennene, kan godt være det var en spøk for jeg lo i hvertfall godt.

Lenke til kommentar

(Swifty @ 03/01/2004 : 12:17)

Btw. hørte på radioen for en stund tilbake siden at det var enn eller annen som hadde voldtatt ei dame,og at gjeningsmannen hadde stort mellomrom mellom fremtennene, kan godt være det var en spøk for jeg lo i hvertfall godt.

Hahaha....bra vits i tilfelle! Første gang jeg så Kurt på tv fikk jeg et sånn "deja vu" liksom, første så slo meg var den downsyndrome skuespilleren Corky fra 80-talls serien på TVNORGE "Life goes on". Slående likhet. ;)

Endret av Kosmo
Lenke til kommentar
  • 2 år senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...