Gå til innhold

Reparere Mp3 filer


Anbefalte innlegg

Jeg har noen mp3 filer som det er noe galt med. Dvs det kommer en skurre/hakkelyd på enkelte faste steder når de blir spillt av. Finnes det et enkelt program som kan reparere slike filer?

 

Jeg har lett litt rundt uten noe særlig hell. De jeg har funnet som liksom skulle reparere mp3 filer har bare sagt at det ikke var noe galt med filene.

 

Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes et program som heter Uncook95 som kan fixe visse feil-nedlastede MP3-filer (og andre filer). Tviler egentlig på at det hjelper på disse da filene Uncook fixer oftest bare høres ut som masse støy.

 

Evt. kan man gjøre MP3'n om til WAV, fixe i et lydredigeringsprogram og encode til MP3 igjen. Men da vil man jo tape kvalitet. Beste er å rippe eller laste ned på nytt.

Lenke til kommentar

har også det problemet med at jeg laster ned mp3 filer som hakker på visse steder, har mange gange prøvd å laste ned på nytt. Men det samma skjer på samma sted hver gang. Jeg begynner egentlig å tro at det er noe galt med drivere eller noe slikt heller enn at det er mp3 filene, fordi det har skjedd veldig ofte i det siste synes jeg. Skal prøve å finne noen nye lyd driver så skal jeg si fra hvis det funker da.

Lenke til kommentar
Jeg har noen mp3 filer som det er noe galt med. Dvs det kommer en skurre/hakkelyd på enkelte faste steder når de blir spillt av. Finnes det et enkelt program som kan reparere slike filer?

 

Jeg har lett litt rundt uten noe særlig hell. De jeg har funnet som liksom skulle reparere mp3 filer har bare sagt at det ikke var noe galt med filene.

 

Noen som kan hjelpe?

:cry: samme problem. :cry: .det bare stopper opp og lager en rask hakkelyd med føy frekvens. iriterende :thumbdown:

Lenke til kommentar
Får du en "hakkelyd" på samme sted (i tid) uansett hvilken MP3-fil du spiller er det selvsagt noe feil med oppsettet av playeren/lydkort-driveren din, men hvis det er kun i enkelte filer er det nok lite å gjøre med desverre.

Jeg får det ikke i alle filer med fikk det i 5 av 12 filer som jeg lasta ned få dager siden. Så det virker nesten som det ikke bare er noe feil med filene.....

Lenke til kommentar

Laster dere ned mp3 fra Kaaza/Kaazalite? De fleste filene her er ødelagte da plateselskapene legger ut dårlige versjoner så folk skal gi opp og heller kjøpe CD'n.

 

Enkelte album er slik at alle sangene er en loop av 30 sekunder av første sang på CD'n, men varierende antall ganger så filstørrelse og fillengde blir forskjellig.

 

WinMX sliter visstnok ikke med samme problem, men nå kjøper jeg CD'er uansett, så dette er bare noe jeg har hørt.

Lenke til kommentar

Hvis det er noen sanger som hakker på det samme stedet så er det antakeligvis ikke sangen det er noe galt med, men lydkortet som ikke klarer frekvensen, jeg hadde flere sånne sanger selv, så sendte jeg de til den andre dataen min med et ok lydkort i, der gikk alt helt fint!

Lenke til kommentar
Hvis det er noen sanger som hakker på det samme stedet  så er det antakeligvis ikke sangen det er noe galt med, men lydkortet som ikke klarer frekvensen, jeg hadde flere sånne sanger selv, så sendte jeg de til den andre dataen min med et ok lydkort i, der gikk alt helt fint!

Jeg synes dette hørtes veldig rart ut. At et lydkort ikke skulle klare visse frekvenser, og når jeg testa filene på mp3 spilleren min fikk jeg akkurat samma feilen, så jeg tror nok ikke det er noe problem.

Tror nok heller Afseth er inne på noe siden alle filene jeg snakker om er lastet ned fra Kaaza Lite.

Endret av Poppy^
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...