Erlendz Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Jeg har noen mp3 filer som det er noe galt med. Dvs det kommer en skurre/hakkelyd på enkelte faste steder når de blir spillt av. Finnes det et enkelt program som kan reparere slike filer? Jeg har lett litt rundt uten noe særlig hell. De jeg har funnet som liksom skulle reparere mp3 filer har bare sagt at det ikke var noe galt med filene. Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 har lett etter et sånt program lenge, men har endt opp med å slette mp3-filen og laste ned ny Tror ikke det er noe program til det Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 Det finnes et program som heter Uncook95 som kan fixe visse feil-nedlastede MP3-filer (og andre filer). Tviler egentlig på at det hjelper på disse da filene Uncook fixer oftest bare høres ut som masse støy. Evt. kan man gjøre MP3'n om til WAV, fixe i et lydredigeringsprogram og encode til MP3 igjen. Men da vil man jo tape kvalitet. Beste er å rippe eller laste ned på nytt. Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 2. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2004 Ok. Takk for svar, greit å få fastslått at det ikke går Lenke til kommentar
StianGran Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 har også det problemet med at jeg laster ned mp3 filer som hakker på visse steder, har mange gange prøvd å laste ned på nytt. Men det samma skjer på samma sted hver gang. Jeg begynner egentlig å tro at det er noe galt med drivere eller noe slikt heller enn at det er mp3 filene, fordi det har skjedd veldig ofte i det siste synes jeg. Skal prøve å finne noen nye lyd driver så skal jeg si fra hvis det funker da. Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Får du en "hakkelyd" på samme sted (i tid) uansett hvilken MP3-fil du spiller er det selvsagt noe feil med oppsettet av playeren/lydkort-driveren din, men hvis det er kun i enkelte filer er det nok lite å gjøre med desverre. Lenke til kommentar
ace_ventuora Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Jeg har noen mp3 filer som det er noe galt med. Dvs det kommer en skurre/hakkelyd på enkelte faste steder når de blir spillt av. Finnes det et enkelt program som kan reparere slike filer? Jeg har lett litt rundt uten noe særlig hell. De jeg har funnet som liksom skulle reparere mp3 filer har bare sagt at det ikke var noe galt med filene. Noen som kan hjelpe? samme problem. .det bare stopper opp og lager en rask hakkelyd med føy frekvens. iriterende Lenke til kommentar
StianGran Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Får du en "hakkelyd" på samme sted (i tid) uansett hvilken MP3-fil du spiller er det selvsagt noe feil med oppsettet av playeren/lydkort-driveren din, men hvis det er kun i enkelte filer er det nok lite å gjøre med desverre. Jeg får det ikke i alle filer med fikk det i 5 av 12 filer som jeg lasta ned få dager siden. Så det virker nesten som det ikke bare er noe feil med filene..... Lenke til kommentar
StianGran Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 (endret) Prøvde nå å laste over filene til mp3 spilleren min, og de hakker på samma måten der og, så da virker det jo nesten som det må være noe feil med filene.... Endret 3. januar 2004 av Poppy^ Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 3. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2004 Jeg kan kanskje ha formulert meg litt dårlig, men her hos meg gjelder det kun noen få filer. Alle de andre går som smurt. Så jeg vet at det er filene her Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Har du dårlig forbindelse til der du laster filene ned fra så kan det oppstå feil i filene (hakking/klikking/etc.). I tillegg så har noen p2p-programmer dårlige overføringsmetoder. (Var ett jeg hadde en del problemer med før, men kan ikke huske hvilket). Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Laster dere ned mp3 fra Kaaza/Kaazalite? De fleste filene her er ødelagte da plateselskapene legger ut dårlige versjoner så folk skal gi opp og heller kjøpe CD'n. Enkelte album er slik at alle sangene er en loop av 30 sekunder av første sang på CD'n, men varierende antall ganger så filstørrelse og fillengde blir forskjellig. WinMX sliter visstnok ikke med samme problem, men nå kjøper jeg CD'er uansett, så dette er bare noe jeg har hørt. Lenke til kommentar
ChalStye Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 er ikke dette slik bøll plateindustrien driver på med for å få dere til å slutte å laste ned sanger? Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 3. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2004 Hvem sier vi har lastet ned sangene? Har noen i det hele tatt sagt at det er sanger det er snakk om? Jeg for min del har mp3er av taler fra kjente norske politikere eller ikke Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Jeg for min del har mp3er av taler fra kjente norske politikere eller ikke Bondeviks samlede verker Den skal jeg få meg snart asså. Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 3. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2004 Bondeviks samlede verker ja. Akkuratt de jeg kunne ha hatt Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Best of Vidar Theiesen ville satt nye salgsrekorder Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Hvis det er noen sanger som hakker på det samme stedet så er det antakeligvis ikke sangen det er noe galt med, men lydkortet som ikke klarer frekvensen, jeg hadde flere sånne sanger selv, så sendte jeg de til den andre dataen min med et ok lydkort i, der gikk alt helt fint! Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Best of Vidar Theiesen ville satt nye salgsrekorder Men han HAR jo faktisk vært med i en eller annen pop-låt eller hva det nå var han da... den ble faktisk en hit. Lenke til kommentar
StianGran Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 (endret) Hvis det er noen sanger som hakker på det samme stedet så er det antakeligvis ikke sangen det er noe galt med, men lydkortet som ikke klarer frekvensen, jeg hadde flere sånne sanger selv, så sendte jeg de til den andre dataen min med et ok lydkort i, der gikk alt helt fint! Jeg synes dette hørtes veldig rart ut. At et lydkort ikke skulle klare visse frekvenser, og når jeg testa filene på mp3 spilleren min fikk jeg akkurat samma feilen, så jeg tror nok ikke det er noe problem. Tror nok heller Afseth er inne på noe siden alle filene jeg snakker om er lastet ned fra Kaaza Lite. Endret 6. januar 2004 av Poppy^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå