NTB - digi Skrevet 31. juli 2020 Del Skrevet 31. juli 2020 Sanner: Norge ikke tjent med egen teknologi-særskatt Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 31. juli 2020 Del Skrevet 31. juli 2020 (endret) Eg tror Sanner er kjent med GSM teknologien, og dette medfører at han har muligheten til å ringe til dømes Meg. For noen år siden, helt tilbake til 1993 startet eg med et særarbeid eg kalte for «Skatt et Marginalt problem». Skulle begrenses til 30 sider, greit illustrert og forståelig. Utgjøre en «base» (forståelsesgrunnlag til den menge hop), men SSB ville ikke gi ut bakgrunnsdata (joda eg ringde politikere til høgre og venstre for å legge press på SSB, noe dei ikke ville). Eg er klar, har ladet opp telefonen og har hardisken fra den gamle PC liggendes (brukte en bokmal fra Word). Forsikring og andre sammenligninger med andre land kan også gjøres, og det må gjøres. Blir det ikke Enkelt er det å anse for u-gjort, og er følgelig u-demokratisk (en viktig mangel). Her en snutt på 3:35 minutt (en av mine topp ti filmer), som forklarer stoda (analogisk): https://www.youtube.com/watch?v=qnslmTPdoAY Endret 31. juli 2020 av Halvor Sølvberg- the MOV Lenke til kommentar
Sandormen Skrevet 31. juli 2020 Del Skrevet 31. juli 2020 Særskatt? Data? -Der hvor CocaCola, McD betaler vanlig skatt(?) -Skal et server-system få fordeler? Hvorfor? -De slal da betale samme strømregning som alle andre. En forbruksvare som tomat på boks kan man sikkert få fordeler om man kjøper en pall om gangen. Desverre er strøm allerede et problembarn. Vi eksporterer energi for norske skattebetaleres penger, og hvert år vi blir fortalt ar vi mangler strøm. Hva om ‘organiserte strømbrukere’ betaler flat norsk takst? Kikker man på budsjettet/årlig resultat, skal man kunne ta prosenter av overskuddet. Neida. Man suger ku* på investorer. -Man får jo tilbud om å bli ‘talsperson/liaison’ på grunnlag av hvor høyt opp i systemet man er. -Hvorfor selger vi restolje (etter raffinering) til Sverige, og kjøper asfalt tilbake for dobbel pris? Lenke til kommentar
NERVI Skrevet 1. august 2020 Del Skrevet 1. august 2020 Kanskje har jeg misforstått, men er det ikke slik at de HAR særskatt? Er det ikke dett både Storbritania og Frankrike er tydelige på, og ønsker å beskatte selskapene etter omsetning de har i disse landene, likestilt med andre bransjer. Skattebetalernes, og andre næringers skattebidrag skal altså fortsatt brukes til å subsidiere en bransje som blir stadig mer parasittisk av natur! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå