Gjest [email protected] Skrevet 31. juli 2020 Del Skrevet 31. juli 2020 KOMMENTAR: Akson: – Legg prestisje til side og gå gjennom innvendinger og gode råd Lenke til kommentar
Sandormen Skrevet 31. juli 2020 Del Skrevet 31. juli 2020 Kjenner desverre ikke nok til prosjektet for å uttale meg spesifikt, så 22mrd på 23 år er kanskje ikke så gale? -Det sitter bare en Hugin og Munin på skuldrene mine som hyler og skriker, river og krasser. Jeg håper prosjektet bygges som et veldig modulært system, i den utstrekning det kan la seg gjøre. Det ville være litt kjedelig om 23 år å måtte starte helt fra bunnen igjen fordi systemet er blitt et arkaisk og lite fornybart system. 23 år er laaang tid innen datasystemenes verden. Det blir som å sammenligne 90-tallets Windows 98, LAN over coax-kabel, 56k-modem, programmering i Turbopascal og 133MHz prosessorer mot dagens systemer som er begynt å lukte på kvantesystemer og ‘AI’. Fyttikatta, jeg kjenner spirrevippene på skuldrene mine prøver å advare om noe, men jeg er bare en simpel person, hva vet vel jeg. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234 Skrevet 1. august 2020 Del Skrevet 1. august 2020 Det som er ille her er at det er et relativt enkelt prosjekt. Omfattende men enkelt. Det er et fagsystem forjournalføring innen helse. Med andre ord, en vet hva det skal gjøre og en kan bygge stein på stein. Opprett et statlig driftssentral der løsningen kjører. Bruke frie og åpne løsninger og byg så på disse. Lag grunnfunksjonalteten først og tilby det helt gratis til kommunene. Så løser en stadig mer omfattende problemstillinger (og alt md fri og åpen kode og frie og åpne protokoller). Etter hvert påler en kommunen å bruke økningen og begynt så smått å innføre det hos sykehusene. Lenke til kommentar
Docteur Skrevet 2. august 2020 Del Skrevet 2. august 2020 (endret) Merkelig lite fokus på alternativene. Er de godt nok belyst? Meg bekjent lanseres et svært moderne journalsystem egnet for kommunene nå i august som er i stand til å løse mange av utfordringene Akson er tenkt å løse i kommunene. Endret 2. august 2020 av Docteur 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå