Hjelptrengerjeg Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Godt nyttår til alle forresten! Problemet: Når jeg starter opp maskina får jeg valget mellom -microsoft windows og - windows XP, men har bare ett operativsystem inne! Det hele begynte ved at jeg skulle legge inn windows xp. Jeg hadde 98 inne, jeg la Men når jeg la inn xp fikk jeg 2 valg i bios! Så da slettet jeg alle mappene på disken soom ikke var relatert til xp og kjørte inn xp på nytt! Når dette var gjort hadde jeg fortsatt 2 valg. 98 og xp. Trykker jeg på 98 prøver den å loade men det går ikke! Alt funker idielt bortsatt fra at det er plagsomt med dette ekstra valget. Kan det ordnes uten at jeg må formatere??? Mvh Nils Olav Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Kjør msconfig.exe. Velg BOOT.INI. Trykk på "Check All Boot Paths" knappen. Lenke til kommentar
Hjelptrengerjeg Skrevet 1. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2004 Kjør msconfig.exe. Velg BOOT.INI. Trykk på "Check All Boot Paths" knappen. Takk for hjelpa!! Mvh Nils olav Lenke til kommentar
miCro Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Jeg må nesten si takk jeg også, for jeg har (vel, hadde) samme problemet! Lenke til kommentar
petterg Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 (endret) Viste ikke at det lå med program for å fikse boot.ini. Har alltid gjort det manuelt. Edit: Den ligger ikke i w2k. Endret 2. januar 2004 av petterg Lenke til kommentar
Hjelptrengerjeg Skrevet 2. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2004 Fader!! Har hørt at det var sånn, så trudde det funka, men den fant ikke no feil!!! Non flere gode forslag??? Mvh Nils Olav Lenke til kommentar
petterg Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 kan du ikke bare slette den ene linja fra boot.ini da? Lenke til kommentar
wil Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 det er vel så enkelt som at du går inni XP. trykker start-> kjør å skriver boot.ini der har du filen som viser hvilke valg du har under oppstarten. slett den linja som det står Microsoft Windows i. da skal du bare ha det Windows XP valget Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 (endret) det er vel så enkelt som at du går inni XP. trykker start-> kjør å skriver boot.ini der har du filen som viser hvilke valg du har under oppstarten. slett den linja som det står Microsoft Windows i. da skal du bare ha det Windows XP valget Noen som forsto dette? Den enkleste måten å åpne boot.ini er med msconfig.exe. Endret 2. januar 2004 av hårek Lenke til kommentar
TCi Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 (endret) Gå til: kontrollpanelet-> system-> avansert Der velger du instillinger ved oppstart og gjenoppretting (startup and recovery) Velg /rediger/edit for å åpne boot.ini Det beste er vel at du limer inn det som står i filen her dersom du ikke vet hva du skal gjøre. edit: enklere kan det og gjøres gå til kjør og skriv: c:/boot.ini Endret 2. januar 2004 av TCi Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 gå til kjør og skriv: c:/boot.ini OK, da forstår jeg litt av hva wil mente, det åpner Notepad. Lenke til kommentar
Hjelptrengerjeg Skrevet 4. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2004 Var ikke så lett det her!! Får ikke fjerna valget i boot.ini!! Hvordan gjør man det?? Mvh Nils Olav Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå