Gjest a9267...f0b Skrevet 30. juli 2020 Del Skrevet 30. juli 2020 I februari år fjernet jeg delvis en visdomstann i underkjeven. Ettersom roten på tanna var surret inn av nervner, valgte kirurgen å bare knuse kronen og ta den ut. Så sydde hun igjen. Hun sa det ville gro nedenfra og opp. Greit nok det, etter en ukes tid merker jeg forferdelig ekkel smak i munnen, stingene hadde ikke forsvunnet av seg selv slik de skulle og det luktet død og fordervelse av ånden min. Dro til tannlegen og hun spylte ut matrestene som var havnet der (jeg tygde ikke mat på den siden men ting havnet der likevel). Fikk en skyllesprøyte og måtte skylle to ganger daglig. I mai gikk jeg tilbake ettersom det ikke hadde grodd og jeg hadde nå skylt med sånn sprøyte i 3 måneder. Fikk ny time til å sy igjen. Nå har selvfølgelig det åpnet seg, og jeg må fortsette å skylle...... Hva pokker skal jeg gjøre? Jeg har en annen visdomstann som burde fjernes i underkjeven men jeg vet ikke helt om jeg tør det om jeg må drive å skylle med skyllesprøyte resten av livet? Noen ganger får jeg ikke opp alt av matrester, det hender det kiler seg fast og uansett hvor mye jeg skyller osv så må jeg drive å pirke med tannpirker for å få opp matrester. Ergo står jeg å graver i kjeften ofte i 10 minutter hver kveld. Noen som har lignende erfaring? What to do? Har ikke tatt kontakt med kirurgen igjen etter at det åpna seg igjen. Det skulle bli helt lukka, men ble jo ikke det i det hele tatt. Hun sydde flere sting, likevel så åpna det seg. Anonymous poster hash: a9267...f0b Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 30. juli 2020 Del Skrevet 30. juli 2020 Husker ikke hvor lang tid visdomshulene tok å gro. De i overmunnen var greie så snart de ikke var ømme, gikk unna relativt raskt. Undermunnen var litt verre, og fikk noen form for innlegg for å bedre sårgroen. Det ene innlegget datt ut, og måtte purre på henvisende tannlege for å få skyllesprøyte. Mener å huske at det var relativt helbredet på 2-3 måneder, selv om flatene tok enda lengre tid å få jevne. Enten har kirurgen du har blitt henvist til slurvet, eller så har kirurgen glippet med å gi opplæring og informasjon. Bytt kirurg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå