Gå til innhold

AMD Athlon 64 3200

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

XMS er meg bekjent kun et produktnavn som betegner Corsairs "ikke-value" eller "kvalitetsserie" av minnebrikker. Selv om det er den eneste minne som står listet under tilbehør til et hovedkort kan du velge hvilke som helst andre DDR-DIMM'er som støtter 400 MHz DDR, altså PC3200 hastigheter.

Jeg vil anbefale å gå for de du selv linket til her.

Lenke til kommentar
TwinMOS PC4000 TwiSTER DDR 512MB CL2.5 koster 1391,-. Kan sikkert klokkes litt den også, så jeg vil tro at det vil være ett bedre valg :)

Twisterne kom ikke akkurat godt ut i snekkerns minnetest. Det er kanskje derfor de er så billige? Tror overhodet det ikke vil være et godt valg.

Lenke til kommentar
var det ikke msi hk som hadde trøbbel med TwinMOS PC4000 TwiSTER DDR 512MB CL2.5

Alle Athlon 64 hovedkort har nok problemer med Twisterbrikkene siden CPUen har minnekontrolleren og ikke hovedkortet.

AMD+Twister=no start!!

ok..ser ut som du vet en del om dette..

lurer på om twinmos winbond pc 3200 brikker vil passe til Asus VIA K8T800

tenker på Athlon 64 hovedkort ...

Lenke til kommentar

Se her :

72-bit memory controller supports DDR at 266, 333 and 400MHz (ECC) - 3 DIMM up to 2GB Max.

http://www.abit-usa.com/products/mb/produc...ies=1&model=150

Hvorfor står det ECC bak 400Hz ? Eller gjelder det alle hastighetene på rammen ?

Jeg blir litt forvirra når jeg ser det , hvordan tolker du/dere det ?

Athlon 64 krever ikke registrert minne eller hva det kalles , men krever hovedkortet det nå ?

Skal kjøpe kortet , men sliter litt med hvilken ram jeg skal ha , ettersom den der lille " ECC " gjør meg helt forvirra....

Endret av norway
Lenke til kommentar

*sukk* Når skal folk lære at ECC og "registered" er to forskjellige ting.

Opteron og FX (socket 940) bruker kun registrert minne, Athlon 64 (socket 754) gjør det ikke. ECC kommer an på hovedkortet, men alle skal støtte ikke-ECC.

Generelt svar: Lar du PC'en stå på 24 timer i døgnet og er opptatt av stabilitet og data-integritet, kjøp ECC (men sjekk at hovedkortet støtter). Ellers kjøp ikke-ECC.

Endret av EasyRaider
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...