Ratleto Skrevet 29. juli 2020 Del Skrevet 29. juli 2020 (endret) Siden min LG G4, som jeg fortsatt liker veldig godt, har begynt å få alvorlig hikke (tar innimellom ikke imot samtaler eller SMS uten en restart eller to - og informerer meg heller ikke på noen måte om problemene), så må jeg begynne å se etter en ny mobil. Jeg liker veldig godt LG sin gamle løsning med knapper bakpå mobilen, men ser med LG G6 at de har gått vekk fra dette. Så hva kjøper jeg nå? Jeg liker størrelsen, og skal ikke ha noe mindre idag, som er 5,5 tommer. Den jeg har idag, er brukt til diverse sosiale media, ta enkle bilder med (jeg har fotoutstyr til ordentlige bilder), minimalt med spill, og i alle fall ikke 3D-spill. Se på litt bilder og video, men ikke film. Trenger nok en minnekortplass. Batteriet bør vel være minst 3000mAh, slik det jeg har idag. Trenger normal eller god WIFI, hvis det er noen forskjeller der. Det hender jeg bruker mobilen til å identifisere nettverksproblemer. Trenger ikke 5G. Pris? Rundt 4000,-? Kan strekke meg til 5500,- hvis det er ekstremt mer verdt det. Det eneste jeg tror jeg IKKE vil ha, er Huawei. Eksen hadde en Huawei som det var en del problemer med, spesielt blåtann. Er takknemlig for alle seriøse innspill! Endret 29. juli 2020 av Ratleto Lenke til kommentar
fflex Skrevet 30. juli 2020 Del Skrevet 30. juli 2020 (endret) I ditt tilfelle ville jeg vurderert en Samsung Galaxy A51. Det vil bli en stor oppgradering fra din G4, og den støtter minnekort. Stor flott AMOLED skjerm. Hvis ikke minnekort er viktig, så ville jeg uten tvil gått for en Oneplus Nord med 256gb lagring. Endret 30. juli 2020 av fflex 1 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 30. juli 2020 Del Skrevet 30. juli 2020 Oneplus Nord. Beste du får for budsjettet ditt. https://www.tek.no/test/i/lAp3G3/oneplus-nord-er-en-fulltreffer 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 30. juli 2020 Del Skrevet 30. juli 2020 Kjøp telefon som støtter 4G-tale, og sjekk nettsidene til Telenor, Telia og ICE om hvilke telefoner som støttes. Selv om det kan virke som om telefonen støtter 4G-tale men ikke har offentlig støtte kan det by på uventede problemer. Min gamle mobil som ikke støtter 4G-tale, men som allikevel gjør det, har nå plutselig sluttet å virke når noen ringer fra ICE-abonnement og vi kan ikke lenger høre hverandre. Jeg ville ikke kjøpt 21:9 format fordi de føles smale, og man får små bilder i feeden/nettaviser pga. liten bredde. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 30. juli 2020 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2020 Takk for veldig gode forslag! En ting jeg glemte å nevne, er at jeg ønsker utgang for hodetelefoner, siden jeg ikke har noe i det hele tatt av hodetelefoner som er blåtann. Ser at Samsung A51 har det, men Oneplus Nord ikke har det. Eller finnes det små bokser som tar imot blåtannsignaler der man kan koble til hodetelefoner? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 30. juli 2020 Del Skrevet 30. juli 2020 (endret) 15 minutes ago, Ratleto said: Takk for veldig gode forslag! En ting jeg glemte å nevne, er at jeg ønsker utgang for hodetelefoner, siden jeg ikke har noe i det hele tatt av hodetelefoner som er blåtann. Ser at Samsung A51 har det, men Oneplus Nord ikke har det. Eller finnes det små bokser som tar imot blåtannsignaler der man kan koble til hodetelefoner? Nesten ingen telefoner i dag har dette. Må bruke adapter fra USB-C til minijack https://www.komplett.no/product/1112648/mobiler-klokker/tilbehoer-til-mobiltelefoner/kabeladapterdiverse/oneplus-adapter-usb-c-til-35mm-minijack?gclsrc=aw.ds&&gclid=CjwKCAjw34n5BRA9EiwA2u9k36K-oISh3LZowIuTw95s4OxC-5rJe2ta9zAsyG7t5fLbd_SvQRn_xxoCdYkQAvD_BwE Men finnes Bluetooth mottakere å koble til hodetelefoner og ja. Kjøpte en slik for mange år siden for å la telefonen ligge i skapet under trening men fortsatt ha musikk på øret. Vil tro utvalget er enda større i dag, men personlig bytta jeg ut alle headset med Bluetooth etterhver. Mye enklere. Endret 30. juli 2020 av Complexity 1 Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 30. juli 2020 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2020 Takk for hodetelefontipset. Jeg fant noe som kanskje kan fungere enda bedre for meg:https://www.komplett.no/product/1146966/mobiler-klokker/tilbehoer-til-mobiltelefoner/kabeladapterdiverse/4smarts-usb-c-til-usb-c-og-35mm-jack Lydutgang og lademulighet i ett. Da er Oneplus Nord tilbake i tet, for å si det sånn. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 30. juli 2020 Del Skrevet 30. juli 2020 Ratleto skrev (28 minutter siden): Takk for veldig gode forslag! En ting jeg glemte å nevne, er at jeg ønsker utgang for hodetelefoner, siden jeg ikke har noe i det hele tatt av hodetelefoner som er blåtann. Ser at Samsung A51 har det, men Oneplus Nord ikke har det. Eller finnes det små bokser som tar imot blåtannsignaler der man kan koble til hodetelefoner? Søk opp Short Circut på Youtube, de hadde nettopp en kjapp gjennomgang av Oneplus Nord, og den ser meget lovende ut til prisklassen. De viser alt som følger med osv, og mener å huske det følger med USB-C til Minijack overgang, slik at du kan benytte hodetelefonene du har. Dessverre så forsvinner denne utgangen fra de fleste telefoner fremover. Og her er Samsung dårlige, da de låser vekk muligheten for å bruke andre enn Samsung sine egne overganger. Fikk oppleve det selv med min S20. Tror Oneplus tillater andre sine, og da kan du få tak i en overgang som gjør at du kan bruke hodetelefonene og lade telefonen samtidig, noe som normalt ikke går. Husker ikke om A51 eller Nord støtter trådløs lading, men liker ikke å bruke det selv, da telefonen blir for varm, noe som ødela batteriet på min S6 nokså kjapt. Mens S9 var etter 3 år så å si like god siden jeg unngikk hurtiglading også via kabel. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 30. juli 2020 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2020 Takk for tips, AndersT2. Skal sjekke videoen. Det er ikke trådløs lading på Oneplus Nord, bare på de dyrere variantene. Men det har ikke noe å si for meg. Så forresten at telefonen er så ny at den ikke er lansert enda. Haha. Det tenkte jeg faktisk ikke på engang, når jeg begynte å lete opp priser - som det var litt lite av. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 30. juli 2020 Del Skrevet 30. juli 2020 Ratleto skrev (12 minutter siden): Så forresten at telefonen er så ny at den ikke er lansert enda. Haha. Det tenkte jeg faktisk ikke på engang, når jeg begynte å lete opp priser - som det var litt lite av. Komplett har prisene på den, kikket på den etter at jeg så videoen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 30. juli 2020 Del Skrevet 30. juli 2020 Støtter Oneplus Nord 4G-tale? om ikke er det jo merkelig at den får så høy karakter. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 30. juli 2020 Del Skrevet 30. juli 2020 1 minute ago, Nidar2 said: Støtter Oneplus Nord 4G-tale? om ikke er det jo merkelig at den får så høy karakter. Støtter kanske 5G tale? Støtter Telia sitt 5G nett iallefall. Personlig prater jeg nesten ikke i mobilen så 4G tale klarer jeg meg uten. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 30. juli 2020 Del Skrevet 30. juli 2020 16 minutes ago, Ratleto said: Takk for tips, AndersT2. Skal sjekke videoen. Det er ikke trådløs lading på Oneplus Nord, bare på de dyrere variantene. Men det har ikke noe å si for meg. Så forresten at telefonen er så ny at den ikke er lansert enda. Haha. Det tenkte jeg faktisk ikke på engang, når jeg begynte å lete opp priser - som det var litt lite av. Ikke noe stort problem. Laderen som følger med er lynkjapp og batteritiden er veldig god. Den er helt ny ja. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 30. juli 2020 Del Skrevet 30. juli 2020 Complexity skrev (1 minutt siden): Støtter kanske 5G tale? Støtter Telia sitt 5G nett iallefall. Personlig prater jeg nesten ikke i mobilen så 4G tale klarer jeg meg uten. 5G er kun for datatrafikk. For de fleste er ok talekvalitet viktig. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 30. juli 2020 Del Skrevet 30. juli 2020 (endret) 5 minutes ago, Nidar2 said: 5G er kun for datatrafikk. For de fleste er ok talekvalitet viktig. Telia har støttet noen Oneplus telefoner før med 4G tale så kan godt hende denne og får det. Iallefall om Telia tenker å selge den. Men virker ikke som så veldig mange bryr seg. Folk ringer vel og mye med skype/messenger osv i dag kontra vanlig ringing. Endret 30. juli 2020 av Complexity Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 30. juli 2020 Del Skrevet 30. juli 2020 Complexity skrev (9 minutter siden): Telia har støttet noen Oneplus telefoner før med 4G tale så kan godt hende denne og får det. Iallefall om Telia tenker å selge den. Men virker ikke som så veldig mange bryr seg. Folk ringer vel og mye med skype/messenger osv i dag kontra vanlig ringing. Jeg tror veldig mange bryr seg, så sikkert derfor det er vanskelig for andre merker å få fotfeste. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 30. juli 2020 Del Skrevet 30. juli 2020 Just now, Nidar2 said: Jeg tror veldig mange bryr seg, så sikkert derfor det er vanskelig for andre merker å få fotfeste. Vel, ingen jeg kjenner har valgt en spesifikk telefon fordi den støtter 4G tale. Men det er vel viktig for noen. 1 Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 30. juli 2020 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2020 Jeg har sittet og letet etter info om 4G tale på Oneplus Nord, men finner ingenting om det. Så da regner jeg ikke med at det er innebygget. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 30. juli 2020 Del Skrevet 30. juli 2020 Ratleto skrev (Akkurat nå): Jeg har sittet og letet etter info om 4G tale på Oneplus Nord, men finner ingenting om det. Så da regner jeg ikke med at det er innebygget. Det vil være ren flaks om den vil støtte 4G tale i fremtiden. Om den støtter uoffisielt kan det by på problemer slik jeg selv opplever på en telefon som ikke har operatørstøtte. Alle med ICE som ringer meg kan ikke høre et ord av hva jeg sier og må alltid ringe tilbake. Jeg synes det er svært dårlig av "testerne" å ikke ha fokus på dette, men det krever en ekstra innsats så sikkert derfor. Forøvrig er vel testene også kjøpt og betalt i stor grad, slik at vesentlige mangler ikke nevnes med et ord. Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 30. juli 2020 Del Skrevet 30. juli 2020 Huawei P30? https://www.netonnet.no/art/telefon-gps/mobiltelefon/huawei/huawei-p30-6128gb-breathing-crystal/1007326.11656/ 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå