Gå til innhold

P4 2.8C m/ SL6Z5 stepping

Anbefalte innlegg

Har akkurat puttet i en slik CPU i oppsettet mitt. Virker som disse er skikkelig overklokkings vennlige.

Kjørte min flatt jern igjennom alt av Benchmarks jeg hadde ved 3.8GHz, men den FAILET i Prime. Kjører nå på 3.7 for da er den 110% stabil.

Kan vase rundt i Windows ved 3.9GHz, å kjører jeg den opp til 4.0GHz henger den seg etter ca 10 sek.

Kjører WaterChill kjøling på den på 7v å temp har til nå ikke vært over 46 Grader.

Denne burde jo være idiell i ett Vapo oppsett...... Er mer ute etter en stillegående PC, så derfor bruker jeg vannkjøling.

Noen andre her som har erfaringer med denne Steppingen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøpte den på Hattelco. Det er de som forsyner til PSData. Vi hadde en hel pall nede på lageret så jeg :)

SL6Z5 stepping vil si at CPU'en er Revisjon (M0). Dette skal hvis være de CPU'ene som skal være best å OC med. Vet man får 2.4GHz også i (M0), men husker ikke helt hva steppingen heter da. Lurer på om det var SL3Z5???????? Ikke helt sikker, men noe i den duren :)

CPU'en min ville også 3.8GHz på luft. Føler ikke at jeg får så mye mer ut av den med min vannkjøling, men støyen er jo borte da :)

Kjører den nå som 3.8GHz når jeg kjører Benchmarks, men til vanlig går den som 3.7GHz. Regner med at det holder til de fleste spill :yes:

Lenke til kommentar
Har akkurat puttet i en slik CPU i oppsettet mitt. Virker som disse er skikkelig overklokkings vennlige.

Kjørte min flatt jern igjennom alt av Benchmarks jeg hadde ved 3.8GHz, men den FAILET i Prime. Kjører nå på 3.7 for da er den 110% stabil.

Kan vase rundt i Windows ved 3.9GHz, å kjører jeg den opp til 4.0GHz henger den seg etter ca 10 sek.

Kjører WaterChill kjøling på den på 7v å temp har til nå ikke vært over 46 Grader.

Denne burde jo være idiell i ett Vapo oppsett...... Er mer ute etter en stillegående PC, så derfor bruker jeg vannkjøling.

Noen andre her som har erfaringer med denne Steppingen?

btw: prometeia bråker ikke mye..

Lenke til kommentar
1.7v søtnos

du tjener meget lite på vannkjøling.. prøv å kaste ut radiatoren din ut. er jo -10 ute her nå.. jeg fikk da 30mhz mer på 9800Pro kortet mitt. NB! Pass på kondens, rant av gpu og Nb blokkene mine...

kjører forresten 4Ghz på 1.65 (1.61-3 load) nå..

gi oss noe benchmarks da gutt!!

super pi @1M kalk, 3dmark 2001se, 3dmark 2003... osv..

Endret av dp
Lenke til kommentar

Kjører ikke med registrert utgaver av 3DMark, men har jo selfølgelig testet de fordet.

Har bare med den gamle CPU,en min ([email protected])

3DMark2001: 21461

3DMark2003: 7091

AquaMark: ca 51000 (har ikke screenshot av den liggende)

Kjørte en SuperPI her istad, å da fikk jeg 38sek, men da hadde jeg litt forskjellig dritt i bakgrunnen.

Må si meg fornøyd, men du vet hva de sier. Mye vil ha mer..........

Skal se om jeg får kjørt en ny 2001 med den nye CPU en av dagene. 2003 regner jeg ikke med forandrer seg noe selv om jeg har ett par hundre MHz mer. Regner med jeg knekker 22000 i 2001 nå ihvertfall :)

Lenke til kommentar

hjalp veldig ja. men den er vanskelig.. min falt av og tok med seg motstanden... og den er UMULIG å lodde på igjen.. har bare teipet den på igjen, med seal string (isolasjons greie til prommy) og kortet fungerer enda.

Lenke til kommentar

Tror like godt jeg gir Fae.n i den da. Er ikke noen mester med loddebolten. Kommer nok til å sjekke litt mer med CPU også. Har jo ett lite håp om å få den Prime Stabil ved 3.8GHz så jeg kan kjøre den der hele tiden. Hvor høyt tror du det er forsvarlig å gå? Er ikke noe sugen på å mate den med mer strøm, men temp. er jo veldig lave.......... Får teste litt en dag jeg kjeder meg :)

Lenke til kommentar
Tror like godt jeg gir Fae.n i den da. Er ikke noen mester med loddebolten. Kommer nok til å sjekke litt mer med CPU også. Har jo ett lite håp om å få den Prime Stabil ved 3.8GHz så jeg kan kjøre den der hele tiden. Hvor høyt tror du det er forsvarlig å gå? Er ikke noe sugen på å mate den med mer strøm, men temp. er jo veldig lave.......... Får teste litt en dag jeg kjeder meg :)

jeg ville ikke kjørt på noe særlig over 1.7v i det lange løp.. kommer litt an på cpuen tror jeg. vet om noen som har kjørt 1.8v i over et år med northwood cpuene og de fungerer enda..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...