frowe Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 er det ikke sånn at det kommer en ny regel som sier at man skal betale for hver tv man har? eller Nei det er det heldigvis ikke, men ingenting hadde overassket meg når det gjelder NRK/Stortinget Mvh F.W Lenke til kommentar
Gaute Holmin Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Dersom du ikke kan vise til betalt lisens når han kommer så blir han sur. Neida, stort sett er de hyggelige. Han som "busta" meg var bare hyggelig. ...men det er vanvittig sure penger å betale når man bare ser på NRK på fredagskveldene Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Hvis jeg registrerer den på meg selv, som 15-åring, jeg må ikke betale da?? en gang til....hvis du kjøper og tar den i ditt navn....klart du må betale.. Ikkeno aldersgrense? Lenke til kommentar
knutby Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Noen som har fått besøk av en sånn kontroll fyr? I såfall kan du vel nekte han i å komme inn.. Lenke til kommentar
kag Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Lisensinnkrevere fra NRK er kongen av alle parasitter som eksisterer i dagens samfunn!!! Uverdige laverestående individer, som ernærer seg grådig og hennsynsløst av andre mennesker surt opptjente midler. Det er bare en term som med rette beskriver denne gruppen, og det er AVSKY!!! Ser du et eksemplar av arten så lås døren, trekk for gardinene og svelg nøkkelen. Har du et stakkars lite TV-apparat, så kan du være sikker på at de greier å oppspore det. Vårt motto er: Lås alle dører, steng deg sjøl inne, aldri lukk opp døra hvis det ikke er en kvinne, slå av telefonen, la hybel'n virke mørk, aldri gi et livstegn hvis du absolutt ikke er nødt! Kilde Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Spray gjerne litt "liklukt" i oppgangen................ Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 (endret) Noen som har fått besøk av en sånn kontroll fyr? I såfall kan du vel nekte han i å komme inn.. Jepp. Du kan nekte dei å komme inn. Så lenge dei ikkje kan sjå TV'en utefra, kan dei ikkje kreve noke som helst. Endret 4. januar 2004 av Satrucci_ Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Dersom du høyt o tydelig sier "jeg slipper dere ikke inn" ender det bare med at de tar med seg politiet, regner jeg med... Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 (endret) Yepp....... Så lenge dei ikkje kan sjå TV'en utefra, kan dei ikkje kreve noke som helst. Hva for noe rubbish er dette? Så alle sammen som bor i 2. etasje og over der mener du skal nekte disse inspektørene innpass? Jaggu, det skulle jeg likt å se.........! Endret 4. januar 2004 av Rayline TWB Lenke til kommentar
knutby Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Dersom du høyt o tydelig sier "jeg slipper dere ikke inn" ender det bare med at de tar med seg politiet, regner jeg med... På den tiden så kaster jeg ut tven:D Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Yepp....... Så lenge dei ikkje kan sjå TV'en utefra, kan dei ikkje kreve noke som helst. Hva for noe rubbish er dette? Så alle sammen som bor i 2. etasje og over der mener du skal nekte disse inspektørene innpass? Jaggu, det skulle jeg likt å se.........! Du trenger ikkje å slippe dei inn, men om TV'en er synlig utefra, er det vel ganske opplagt at du har ein Etter det eg har forstått, er du vel pliktig til å betale om det kan bevisast at du har ein TV. Lenke til kommentar
ti-guru Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Yepp....... Så lenge dei ikkje kan sjå TV'en utefra, kan dei ikkje kreve noke som helst. Hva for noe rubbish er dette? Så alle sammen som bor i 2. etasje og over der mener du skal nekte disse inspektørene innpass? Jaggu, det skulle jeg likt å se.........! Du trenger ikkje å slippe dei inn, men om TV'en er synlig utefra, er det vel ganske opplagt at du har ein Etter det eg har forstått, er du vel pliktig til å betale om det kan bevisast at du har ein TV. Hva med å bare si at det er en pc-skjerm som man kan se og ikke en tv og fremdels nekte nkr-mannen innpass? man kan bare rabble masse om privatlivets fred bla bla bla bla bla... uansett. de fleste studentbyer har fine små hull i dørene slik at man kan se hvem som kommer. dersom det er en litt suspekt kar som står utenfor og som ser litt nrk-aktig ut, så bare lar man være å åpne døren (i hvert fall slik man løste det på gangen min). Lenke til kommentar
EC Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Hm. Der jeg kommer til å bo om 1/2 år, kan man ikke ta inn NRK2. Skal de ha meg til å betale lisens, får de sende en regning for bare NRK1. Hvis ikke blir det ikke betalt det spøtt. NRK er jo en kanal man aldri ser på okkesom! Lenke til kommentar
palh Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Yepp....... Så lenge dei ikkje kan sjå TV'en utefra, kan dei ikkje kreve noke som helst. Hva for noe rubbish er dette? Så alle sammen som bor i 2. etasje og over der mener du skal nekte disse inspektørene innpass? Jaggu, det skulle jeg likt å se.........! Du trenger ikkje å slippe dei inn, men om TV'en er synlig utefra, er det vel ganske opplagt at du har ein Etter det eg har forstått, er du vel pliktig til å betale om det kan bevisast at du har ein TV. Hva med å bare si at det er en pc-skjerm som man kan se og ikke en tv og fremdels nekte nkr-mannen innpass? man kan bare rabble masse om privatlivets fred bla bla bla bla bla... uansett. de fleste studentbyer har fine små hull i dørene slik at man kan se hvem som kommer. dersom det er en litt suspekt kar som står utenfor og som ser litt nrk-aktig ut, så bare lar man være å åpne døren (i hvert fall slik man løste det på gangen min). dersom du ikke har tv og kun pc så må du faktisk betale lisens. en pc-skjerm er også en skjerm. Dette med at "lisensmannen" må se tv er bare sprøyt. han trenger ingen grunn for å komme inn. kan du ikke vise til papirer på lisens har han krav på å komme inn for å sjekke at du ikke eier apparat. dersom du nekter ham adgang kommer politet. for så enkelt er det. Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Det er ikke skjermen det er lisens på......... Lenke til kommentar
Hypsilofodonten Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Lisens mannen kan ikke tvinge seg inn, bare og si bestemt nei. Da får han komme igjen en annen dag og ta med seg politiet. Du har ingenting og tape på det. I mellomtiden kan du knuse tven, svarer seg det. Nekt han og komme inn kjenner til en del som har gjort det. bruk "det passer litt dårlig nå". Skulle han likevel trenge seg inn etter ett nei er det bare og ringe politiet og melde fra om innbrudd. Men tilbake til topic, var nytt for meg at tven blir registrert på deg. Er det snakk om garanti eller noe? I tilfelle ville jeg ikke signert før butikken garanterte at de ikke deler informasjonen, vist de da deler den eller nekter og gå med på det så er det bare og ringe tv2. Du må iallefall signere på at det er greit at butikken delere denne informasjonen med nrk. Tviler på om datatilsynet godkjenner noe slik. Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 I tilfelle ville jeg ikke signert før butikken garanterte at de ikke deler informasjonen, vist de da deler den eller nekter og gå med på det så er det bare og ringe tv2.Du må iallefall signere på at det er greit at butikken delere denne informasjonen med nrk. Tviler på om datatilsynet godkjenner noe slik. Tull......... Lenke til kommentar
Hypsilofodonten Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 hva er tull? ingen har lov og dele opplysninger om deg uten samtykke. har vel knapt nok lov da også. Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Dette er ikke snakk om deling/utdeling av opplysninger om deg. Det er snakk om registrering av deg i et register. Og jeg kan garantere at du finnes i mange registre rundt omkring. Har du gitt tillatelse til at det registreres så mye på/om deg tror du? - Neppe...... Når du tok lappen og fikk førerkortet, samtykket du i at disse opplysningene ble delt/lagt i et register (som også brukes av flere enn trafikkmyndighetene)? Tull, du bare signerte og plystret av gårde ikke sant.............? Lenke til kommentar
Hypsilofodonten Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 vist du setter garantien på tven i ditt navn så ser eg ingen grun til at selgeren skal sende opplysninger til nrk med mindre du er blitt opplyst om det. da skal staten vite hva du kjøper. at det finst uendelig med registre er greit. men at private bedrifter skal levere videre opplysninger om hva en kjøper virker rart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå