hhhmmm Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Når man kjøper ny tv, hva gjør NRK for å passe på at du er flink gutt og betaler tv lisens ? Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 De sender regning. Derfor får du noen som allerede har tv til å være med deg, og registrere seg, eller oppgir fiktivt navn. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Går vel greit å registrere den på forelder eller noke.. Lenke til kommentar
hhhmmm Skrevet 1. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2004 Så man blir faktisk spurt om navn og slikt når man kjøper ? Må man også vise legitimasjon ? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Må man også vise legitimasjon ? Trur ikkje det nei. Ikkje når eg køpte meg TV vertfall.. Berre sa at han kunne registrere den på ho mor, og det gikk heilt greit.. Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Noen må betale uansett enten det er hu mor eller noen andre............. Lenke til kommentar
palh Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Noen må betale uansett enten det er hu mor eller noen andre............. korrekt - Når man bor hjemme så er det bare en lisens. men når man flytter for seg selv så kommer kontrolløren! (ligner ikke på han på tv) Dersom du ikke kan vise til betalt lisens når han kommer så blir han sur. Jeg trodde jeg hadde mitt på det rene når han kom siden jeg er student. men NEI når man har lån som jeg har så må man betale stipend. (han ble ikke så sint da.. ) Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Men om kvitteringen og alt står på noken andre enn deg, da er jo ikkje TV'en egentelig din..? Da berre "låner" du den jo. Da kan jo du sei at det er f.eks mora di sin TV og at du berre låner den.? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Ja, men også når man "låner" må lisens betales. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Ja, men også når man "låner" må lisens betales. *Mumle ting om NRK* Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Og låner du så sjekker de at den du har lånt den av har betalt lisens......... Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Nei, at du har. En lisens per hustand, og har den du har lånt den av flere tv-er, you see the point? Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Yes, but of course I do.................. Lenke til kommentar
Mosess Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Det er totalt uaktuellt for meg å betale noe som helst til en avdanka tv-kanal. Dessuten prøver de å dekke inn avgiften ved å kalle kanalen "reklamefri". Noe som selvfølgelig er helt utrolig latterlig da de reklamerer for seg selv hele tiden (ikke innregnet dagens program) btw: ja til kjempesign. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Dessuten prøver de å dekke inn avgiften ved å kalle kanalen "reklamefri". Noe som selvfølgelig er helt utrolig latterlig da de reklamerer for seg selv hele tiden (ikke innregnet dagens program) ...og har alltid "dette programmet sponses av..." plakater før programmene begynner. Lenke til kommentar
adawen Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Jeg kjøpte ny tv for et par mnd siden, når jeg skulle betale sa jeg til mannen i kassa at den skulle registreres på min mor. Så alt jeg trengte å opplyse var hennes navn og adresse - nothing more, nothing less. Ergo - dette er ikke verdens største problem.. Lenke til kommentar
rivaldo Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 er det ikke sånn at det kommer en ny regel som sier at man skal betale for hver tv man har? eller Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Hvis jeg registrerer den på meg selv, som 15-åring, jeg må ikke betale da?? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 er det ikke sånn at det kommer en ny regel som sier at man skal betale for hver tv man har? eller Isåfall så veit eg om ein som ikkje betaler!! Lenke til kommentar
rivaldo Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Hvis jeg registrerer den på meg selv, som 15-åring, jeg må ikke betale da?? en gang til....hvis du kjøper og tar den i ditt navn....klart du må betale.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå