Janvik Skrevet 28. juli 2020 Del Skrevet 28. juli 2020 Hvilket mobnr vil iMessage plukke opp med Telenor/Telia Tvillingsim? 5800********? Lenke til kommentar
iblazeqt Skrevet 28. juli 2020 Del Skrevet 28. juli 2020 Janvik skrev (1 time siden): Hvilket mobnr vil iMessage plukke opp med Telenor/Telia Tvillingsim? 5800********? Skyggenummeret til tvillingsimmet - i alle fall hos Telia. Som da ofte er 58000xxx Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 28. juli 2020 Del Skrevet 28. juli 2020 Mulig jeg tar feil, men jeg mener at iMessage plukker opp nummeret til det SIM som er i telefonen ved aktivering. (Derav den mystiske, skjulte sms'en til England.) Deretter følger iMessage Apple-kontoen din, inntil 10 elns enheter. Lenke til kommentar
Øystein H Skrevet 29. juli 2020 Del Skrevet 29. juli 2020 (endret) I tillegg så kan en også gå inn i iMessage konfigurasjon og selv velge hvilken avsender som meldingene skal ha. Det gjøres i MELDINGER og SEND OG MOTTA (under iMessage). Under START NYE SAMTALER FRA så vil en få opp alternativene som kan benyttes. Her står normalt nummer til SIM samt e-postadresser. Hvis du skal motta og sende iMessage fra flere forskjellige enheter, så kan et alternativ være å benytte e-postadressen som avsender. Ulempen da er at du bare kan kommunisere med andre iMessage klienter. Edit: Dette fant jeg på Chilimobil sine sider. Siden de benytter Telia så gjelder nok dette for dem også. SMS sendt til ditt hovednummer vil mottas på både hoved-SIM og Tvilling-SIM SMS sendt fra Tvilling-SIM i Norge vil ha hovednummeret ditt som avsender Hvis dette er tilfelle så skal ditt hovednummer komme opp under valget i IMESSAGE på telefonen med tvilling-SIM. Endret 29. juli 2020 av Øystein H Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå