Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei sitter med en stasjonær pc som er rundt 8 år. Over tid har jeg oppdatert noen deler over tid, men lurer på om det kanskje er på tide å oppgradere motherboard, CPU og ram. Men lenge siden fulgte med på hva som er inn av pc hardware.

Foreløpig har jeg

Fractal Design R3

I7 3770k @ 4.2 GHz
16g DDR2 ram
ASUS P8Z77-V PRO

nVidia 1070 Ti
1000 W platinum modular PSU
2T SSD

Planen var å kanskje oppgradere motherboard, cpu og ram. Da jeg gjerne kunne tenkt meg en m2 SSD snart og en CPU som ikke bottlenecket gpuen min samt wifi kabelen til hovedkortet begynner å bli ganske sliten og merket det var ganske vanskelig å finne ny, da hovedkortet er såpass gammelt.

Har også en noctula NH-D14, antar at denne ikke har mounting til noen av de nye socketene fra amd eller intel. Er dette noe man kan kjøpe sepparat eller må man evt oppgradere til NH-D15 ?

Lurer også på om mounting skruene til hovedkortet kommer med hovedkortet eller kabinettet ? Områdene hvor de skal sitte er vell forskjellig mellom de ulike "modellene", og er det noen av de nye socketene som har hovedkort så store at de ikke passer inn i mitt kabinet (midtower)

Budsjettet er rundt 6000 kr og pcen skal hovedsaklig bli brukt til gamining (1080 144hz for nå) og ønsker at hovedkortet har innebygt wifi (med mindre usb wifi sticks eller expansions slots er mye bedre)

Endret av FortvilaFaenskap
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...