torbjornhb Skrevet 19. mai 2022 Del Skrevet 19. mai 2022 RAVKØM skrev (1 time siden): Behøver ikke å styre det, det styrer seg selv, sett data- eller tvillingsim i en ruter og eventuelt legge inn kofigureringen til ice+, vanligvis så fikser simkortet dette selv, så er det bare å tut å kjør. Hjertelig takk 🙂. Forhåpentligvis endt opp med en grei løsning. Blir spennende å se om jeg merker noe forskjell på Ice og Onecall. Modern og fadern har begge Ice, og de har hatt dekning på steder der jeg sitter med null. Har bare noia for å gå tom for data i utlandet, og med 40gb abonnement fra Onecall kunne jeg spare opp 80gb totalt. Men i teorien skal jeg vel kunne spare opp 60gb med hoved abonnementet på 30gb hos Ice + Data Frihet. Og tar jeg ikke feil inkluderer vel Data Frihet noen få GB i utlandet også. 2 Lenke til kommentar
Komplett ubrukelig Skrevet 19. mai 2022 Del Skrevet 19. mai 2022 (endret) Du får 6,5 GB med Data Frihet, så 36,5 GB. Neppe rollover på de 6,5 GB, men mtp. at du ikke kommer til å bruke noe særlig av originale kvoten så vil du ha 66,5 GB i utlandet. Edit: ville passet på at det er hovedsim du tar med til utlandet Endret 19. mai 2022 av Komplett ubrukelig 1 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 20. mai 2022 Del Skrevet 20. mai 2022 (endret) Hvordan er ICE+ i utlandet? Eks. Danmark? Noen tips til en pakke med mobilruter man kan få levert raskt? Endret 20. mai 2022 av Theo343 Lenke til kommentar
Komplett ubrukelig Skrevet 20. mai 2022 Del Skrevet 20. mai 2022 Det er ikke noe som heter ice+ i utlandet 1 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 20. mai 2022 Del Skrevet 20. mai 2022 6 minutes ago, Komplett ubrukelig said: Det er ikke noe som heter ice+ i utlandet Mener du med det at man ikke får datafrihet eller kvoten i utlandet? Lenke til kommentar
Komplett ubrukelig Skrevet 20. mai 2022 Del Skrevet 20. mai 2022 Korrekt. Les postene over her. 1 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 20. mai 2022 Del Skrevet 20. mai 2022 (endret) 2 minutes ago, Komplett ubrukelig said: Korrekt. Les postene over her. Skjønner. Jeg oppfattet 60+GB som nærmest datafrihet og leste det upresist. Hvilke abonnement med ruter bør man titte på når man skal være 3-5 uker i skandinavia? Endret 20. mai 2022 av Theo343 Lenke til kommentar
Zeropoint Skrevet 31. mai 2022 Del Skrevet 31. mai 2022 Kommer ikke på nett med Ice A1 Smart routeren med data sim. Hva er det dere skiver inn, synes jeg har prøvd alle variasjoner uten å komme noe lengre......? Lenke til kommentar
Janvik Skrevet 31. mai 2022 Del Skrevet 31. mai 2022 (endret) 1 hour ago, Zeropoint said: Kommer ikke på nett med Ice A1 Smart routeren med data sim. Hva er det dere skiver inn, synes jeg har prøvd alle variasjoner uten å komme noe lengre......? APN Type ip4+ip6 APN: ice.net Profile name: Ice (valgfri) default,supl legger du ikke inn noen steder. Forutsetter ICE SIM med dekning i området^ Endret 31. mai 2022 av Janvik Lenke til kommentar
Zeropoint Skrevet 31. mai 2022 Del Skrevet 31. mai 2022 APN, kan bare velge ip4. Ellers lagt inn som beskrevet, men skjer ikke noe mere. Har dekning, setter kortet inn i mobilen så funker det tvert. Lenke til kommentar
Janvik Skrevet 31. mai 2022 Del Skrevet 31. mai 2022 3 minutes ago, Zeropoint said: APN, kan bare velge ip4. Ellers lagt inn som beskrevet, men skjer ikke noe mere. Har dekning, setter kortet inn i mobilen så funker det tvert. Har du tidligere flytta på knappen ved batteri? isåfall, flytt tilbake. sjekk at 800/1800 (B20/B3) 4G bånd ikke er deaktivert i innstillinger, med datasim så vil du ikke ha tilgang til 450 MHz (Band 31) Lenke til kommentar
Zeropoint Skrevet 31. mai 2022 Del Skrevet 31. mai 2022 Brukerfeil her..... Hadde klart å klikke på PIN management, unlocket denne, da gikk alt så mye bedre. Laster ned, ikke klart å finne ut om det går på vanlige datakvoten min eller ice+. Hastigheten indikerer ice+, men ice appen oppdaterer seg ikke. Lenke til kommentar
arne22 Skrevet 31. mai 2022 Del Skrevet 31. mai 2022 Jeg har også hatt det problemet at Ice appen ikke viste hvilket nett jeg var på. Speedtest gir imidlertid svar. Hvis man har en struping på ganske nøyaktig 10 Mbs så er alt ok og man er på ICE+. Går det der i mot alt for fort, da er man på feil nett. Lenke til kommentar
Zeropoint Skrevet 1. juni 2022 Del Skrevet 1. juni 2022 Gikk bra dette. Lastet ned 20gb i natt, havnet på ice+ kontoen. Har litt mere trua på at routeren skal holde seg på ice+ nettet vs mobilen jeg har brukt tidligere. Takk for all hjelp👍 Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 1. juni 2022 Del Skrevet 1. juni 2022 Jeg har ice med data frihet. Fra og med i morges har jeg opplevd 20 Mbit ned og 10 Mbit opp på hovedsimkort, 10/10 på tvillingsim og 10/10 på datasim. Flere som opplever dette? Lenke til kommentar
Zeropoint Skrevet 1. juni 2022 Del Skrevet 1. juni 2022 Speedtest by Ookla app, kjørt noen ganger. Hovedsim og datasim ruger på 9.7/9. 5 Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 2. juni 2022 Del Skrevet 2. juni 2022 Merkelig. Jeg har en iPhone 13 med ice esim (hoved sim) med fri data. Tlf henger på 24214 ice+. Hvis jeg velger at tlf skal henge på 4G, får jeg 20 mbit ned. Velger jeg 5G, får jeg 10 mbit ned. Jeg befinner meg i Fredrikstad. Bug, not a feature? Lenke til kommentar
Komplett ubrukelig Skrevet 2. juni 2022 Del Skrevet 2. juni 2022 Rart. De kjører jo 25 mbit på Icemax, så neppe noe testing heller. Kanskje esim er forklaringen, at i tillegg til esim så ligger det et vanlig simnummer i systemet også slik at du har 2 i 1. Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 2. juni 2022 Del Skrevet 2. juni 2022 Kanskje det er sånn det er. Jeg merker dog ingen forskjell i det daglige, bortsett fra når jeg får bilder av kidsa via vigilo da bildene de laster opp er i opprinnelig størrelse. Klager dog ikke. Håper egentlig at ice går for 20 Mbit ned Lenke til kommentar
torbjornhb Skrevet 3. juni 2022 Del Skrevet 3. juni 2022 Jeg fikk byttet til ice i går, og må si jeg er overrasket over hvor lynraskt 10 Mbit oppleves. Utrolig positivt overrasket 🙂 Tvillingsim fungerte ikke, så de sender ut nytt. Men vurderer å flytte hovedsim fra iphone over til Huawei telefonen, og heller kjøre esim på iPhone. Spent på om jeg får styrt Tvillingsim til å bruke ice+. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå