Gå til innhold

Anbefaling av antivirus-programvare

Anbefalte innlegg

Jeg er ute etter det beste av-programmet.

Jeg trenger et som ligger å beskytter mot trusler hele tiden uten å bruke for mye CPU-kraft, og som tar knekken på alt.

Har brukt Norton AV2004 nå en stund og er ikke helt fornøyd med det. Det integrerer seg så voldsomt i systemet. Det starter opp ca 10 prosesser ved bootup og lager generelt mye bråk. Det maser om å søke gjennom alle slahs cab-filer når jeg installerer spill og programmer for eksempel.

Dessuten greide det ikke å ta knekken på MSBlast da jeg fikk det for en stund siden.

Alle forslag mottas med takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, eg vil si at du har det beste installert. Bruker selv norton 2004 og er meget fornøyd.

NOTE: Virus definitions will detect this threat having:

Defs Version: 50811s

Sequence Number: 24254

Extended Version: 8/11/2003, rev. 19

Hadde du også norton firewall installert. NIS2004. Det er den som blokkerer portene som W32.Blaster.Worm bruker.

We recommend that you block access to TCP port 4444 at the firewall level, and then block the following ports, if you do not use the following applications:

TCP Port 135, "DCOM RPC"

UDP Port 69, "TFTP"

The worm also attempts to perform a Denial of Service (DoS) on the Microsoft Windows Update Web server (windowsupdate.com). This is an attempt to prevent you from applying a patch on your computer against the DCOM RPC vulnerability.

Men så er det også viktig å oppdatere windows, spesielt alt som har med sikkerhet å gjøre.

Lenke til kommentar

McAfee. Kjempe enkelt å bruke. Når jeg booter opp starter den firewallen og anti-virusen min + McAfee Security Center som samler begge programmene i ett. Tar ikke noe ressurser :no: Tar knekken på alt jeg kommer over, og jeg åpner og laster ned tvilsomme ting bare for å teste pcen og den holder

Lenke til kommentar
Lurer på en ting eg, har dere gammle pc'er siden dere er så opptatt av resusser?

Selv har eg 1GB med ram og en p4 2.6, kan ikke si at eg merker at norton er installert.

Den dagen pcen startet 0,1 sekund kjappere hos meg blir jeg strålende glad. For meg er det om å gjøre at pcen startet kjappest. Ellers har jeg en 3 år gammel pc, Athlon 1400 mhz ohg 256 mb ram, så det er litt forskjell mellom oss.

Lenke til kommentar
Kjetil Lura, siden du har Norton 2004 så hadde du vel Norton 2003 før - merket du slik overgang The Pirate beskriver...?

Nei, kan ikke huske at det var noe serlig forskjell melom overgangen fra NIS2003 til NIS2004.

eiriksen: Kan ikke se poenget i å spare 0.1 sekund på å få startet opp windows, min pc blir bare restarte på grunn av oppdateringer. Så om det tar 1min eller 30 sekunder har ingen betydning.

Bare at det funker som det skal, er mye viktigere.

Lenke til kommentar
eiriksen: Kan ikke se poenget i å spare 0.1 sekund på å få startet opp windows, min pc blir bare restarte på grunn av oppdateringer. Så om det tar 1min eller 30 sekunder har ingen betydning.

Bare at det funker som det skal, er mye viktigere.

Vel, fullt så ille er det jo ikke. Men ikke alle har så raske eller så stabilt system så de ønsker et lettvint program som gjør jobben sin uten å ta andre ressurser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...