Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Laptop; noen taster som brått ikke fungerer

Anbefalte innlegg

HP Elitebook Folio 9470m, win10

Intel core i7-3687u, 8gb ram DDR3, 180gb SSD ++

Jeg håper det er noen med kunnskap som kanskje kan hjelpe meg. Guttungens laptop har blitt åpnet et par ganger de siste dagene og ut kom mye brødsmuler og guff fra vifte... Og vunnet kunnskap om type ram osv ??.

Alt virker såre greit til han skulle sette seg og spille. Tastaturet virker som det skal....unntatt shift, Ctrl, alt, alt gr og backslash (høyre for +?). Win-knapp fungerer og piler fungerer. Fins det noen fellesnevner for knappene som ikke reagerer?

Jeg har forsøkt diverse tips, som tastekom invasjoner, endring i regedit, har dobbeltsjekker kabelgreier.... Ingen endring. Ingen endring om det er løst opp fra maskinen og jeg rikker på ting. Forsøkt å legge litt teip i mellom for å ikke få noe slark i kabel...men neida... Det er ingen forskjell. En gummi-knotten midt på tastaturet fungerer heller ikke nå, men vet ikke om den har noe sammenheng med de andre knappene. 

3 kabler under tastatur.. en visstnok til gummidert...en til tastatur og en for lys. 

Hva kan det være, og hva kan jeg gjøre for å sjekke hva som er ødelagt/feil?

15957789728801405026863691525181.jpg

Endret av TrixieWanna
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Cipher Panda skrev (23 minutter siden):

Afaik, er det en dårlig kobling mellom ribbon cable og connector base:

C1tAikQDjpIJLACI.full

Og hva kan jeg gjøre med det?

Underveis under ryddinga min hadde faktisk kabelen smetti ut selv...så ja...det er noe der kanskje. Men prøvde altså med litt over kabel for å gjøre den vippern litt mer tight..men uten virkning prøvd med litt spritrens. Ingen forskjell. Lirket.... Prøvd det litt mer mot venstre...så høyre.. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...