Gå til innhold

Noen som har erfaringer Arozzi stoler mot andre merker?

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med Arozzi versus andre stolmerker som AKracing, DXracer og slik? Samme jævla middelmådige dritten?

Har en AKracing stol nå som forsåvidt er veldig god å sitte i selv 16+ timer i strekk, men kvalitetsmessig så har den begynt falle fra hverandre for lenge siden og den lager så mye ulyder som er umulig å fikse selv med smøring at jeg vurderer skifte den ut.

3BAeog4.png

Designmessig så ser alle disse stolene så like ut at jeg hadde ikke blitt overrasket om de ble produsert på samme kinafabrikken alle sammen og kun fikk slappet på seg forskjellige logo.

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mitt inntrykk etter å ha hatt flere såkalte premium gamingstoler i 5000-7000 klassen er at de holder fint i 3-5 år så er det mer eller mindre oppbrukt. Ikke utslitt i skinn osv. men det mekaniske svikter gjerne over tid.

Skal man ha kvalitet foran PC pulten virker det som man må gå for dyre herman miller el, stoler. Min premium gaming stol på fjerde året blir min siste.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Har sett på slike Herman Miller stoler og lignende før, og her om dagen annonserte faktisk Logitech samarbeid med de også å viste frem en ny stol, men er rimelig stygg pris på de og bare basert på utseendet og fasongen så vet jeg jammen ikke hvor behagelige de er å sitte på i lengden? Jeg bor praktisk talt foran PCen så jeg må ha noe jeg kan sitte i hele dagen uten at det blir ubehagelig. Men til de prisene så tror jeg heller at jeg hadde kastet meg over Stresslessen jeg har siklet på lenge. Hovedproblemet med Stresslessen er at man ikke kan justere armlenene opp og ned, og det er litt dealbreaker for meg.

Edmbp7JXYAIFQWW?format=jpg&name=large

FWhMq98.png

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar
6 minutes ago, XtaZ said:

FWhMq98.png

Er i samme situasjon som deg da jeg jobber foran PC samt bedriver en del research, kompetanseheving og andre ting foran PC så stol, pult, skjerm, tastatur, mus osv. er viktig.

Jeg har selv vurdert type stressless men problemet mitt med de er at det er vanskelig å finne en god arbeidsstilling med god korsryggstøtte selv om det fungerer bra for avslappende surfing, youtubing, netflix osv.

Det er også vanskelig å finne gode stoler for menn rundt 100kg (sykler 30 mil i uka så er ikke en potetsekk). De fleste stoler virker å være laget for kvinner på 60kg.

På stoler jeg har ved PC pult fjerner jeg armlener helt fordi jeg la til meg en uvane å lene meg på armlenene som ble en belastning for rygg og skulder. Men om jeg finner en type stol du har linket her som fungerer godt så kan jeg fint leve med armlener.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg har litt erfaring  som en kar på 100 kilo+ når det kommer til disse typiske "gaming" stolene. De har i hovedsak 2 mekanismer, den ene er en flat mekanisme med med vippemekanismen inntegrert i en veldi liten footprint, den andre er en slags saksemekanisme som ofte litt dyrere stoler tar seg i bruk av. 

Flate mekanismen:

image.thumb.png.e550f175589fb292ad7e73b1254db6bb.png

Saksemekanismen:

image.png.8cd7435b81afed885cec4d0d39a6ee41.png

Jeg opplever sistnevnte saksemekansime som en langt mer stødig og solid mekanisme, som holder mye lenger og blir mye mindre ulyder av over tid. Jeg har og opplevd at sveiser rett og slett har rivnet på førstnevnte "flat" mekanisme. Arozzi stolen du nevner har denne svakere mekanismen ser det ut til som automatisk vil gjøre meg skeptisk til den. 

Logitech stolen som nevnes lenger oppe i tråden får en ikke kjøpt i europa, men det er dog bare en rebrandet herman miller embody som en får kjøpt her, dog koster den flesk. https://www.kjellmann.no/kontor-og-konferanse/kontormobler/kontorstoler/kontorstol-herman-miller-embody-cn132awaag1g1c73014 

Edit : bilde av resultatet etter et års bruk av en stol med samme mekansimen som arrozi stolen:

image.thumb.png.b664d83c4f8a7257038381dd570cd65b.png

Til forskjell hadde jeg en DX racer stol med saksemekanismen i 5 år uten problemer før dette annet enn at "skinnet" på stolen begynt å flake av. Nå er jeg på andre året i en Nobel stol med samme saksemekanisme uten at stolen viser noen tegn til slitasje :) 

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Takk for innskudd :D Tror det blir til at jeg koster på meg en svindyr kvalitetets stol etterhvert når jeg finner en på tilbud. Er egentlig bare idiotisk å ikke gjøre det når man sitter så mye foran PCen som jeg gjør.

Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (18 timer siden):

Logitech stolen som nevnes lenger oppe i tråden får en ikke kjøpt i europa, men det er dog bare en rebrandet herman miller embody som en får kjøpt her

Ikke helt korrekt. :)

HOW IS THIS CHAIR DIFFERENT FROM THE ORIGINAL EMBODY CHAIR?
We’ve teamed up with Logitech G to make updates to the chair specifically for gamers. The seat has an additional layer of foam to better support your posture while you play, and we’ve developed new technology to keep you cool, too.

Ellers så får du kjøpt den i Europa, men ikke i Norge forløpig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534
XtaZ skrev (23 timer siden):

Noen som har erfaring med Arozzi versus andre stolmerker som AKracing, DXracer og slik? Samme jævla middelmådige dritten?

Har en AKracing stol nå som forsåvidt er veldig god å sitte i selv 16+ timer i strekk, men kvalitetsmessig så har den begynt falle fra hverandre for lenge siden og den lager så mye ulyder som er umulig å fikse selv med smøring at jeg vurderer skifte den ut.

Jeg vurderte å kjøpe denne, men å ha lest noen kommentarer om at byggekvaliteten var så-som-så så valgte jeg å beholde min IKEA Markus kontorstol. Har hatt den stolen i 15 år nå og den er fortsatt i god stand.

Lenke til kommentar
Merko skrev (1 time siden):

Ikke helt korrekt. :)

HOW IS THIS CHAIR DIFFERENT FROM THE ORIGINAL EMBODY CHAIR?
We’ve teamed up with Logitech G to make updates to the chair specifically for gamers. The seat has an additional layer of foam to better support your posture while you play, and we’ve developed new technology to keep you cool, too.

Ellers så får du kjøpt den i Europa, men ikke i Norge forløpig.

Da var jeg nok litt kjapp på avtrekkeren med antagelser, takk for du rettet på meg :)

Lenke til kommentar

Jeg har akkurat kjøpt meg en HyperX Ruby. Den skal tåle 150kg, men jeg har ikke rukket å sette den sammen enda. Håper det kan bli et langvarig og godt bekjentskap. Er selv 193/114 og nok litt mer potetsekk enn Theo. De selger den på Elkjøp, hvor de også har et stort utvalg av Arozzi. Jeg prøvde stolen til trådstarter, men syntes at HyperX Ruby var mer komfortabel å sitte i. Da jeg var der på torsdag, så hadde de den helsvarte på tilbud med 1200kr nedsatt pris.

En venn av meg har en Herman Miller Aeron, som han kjøpte brukt for 12 år siden. Han er fremdeles storfornøyd med den og brukte den som jobbstol. Han protesterte da alle i firmaet skulle bytte til Håg, men har den nå (igjen) som kontorstol hjemme.

Når jeg jobber, så liker jeg å sitte rett og riktig, mens når jeg gamer eller slapper av, så liker jeg å lene meg bakover og slide litt under bordet.

Lenke til kommentar
12 hours ago, Grimnir said:

Jeg vurderte å kjøpe denne, men å ha lest noen kommentarer om at byggekvaliteten var så-som-så så valgte jeg å beholde min IKEA Markus kontorstol. Har hatt den stolen i 15 år nå og den er fortsatt i god stand.

Hadde en Ikea Markus i ca. 10 år.

En venn av meg har en Herman Miller Aeron, som han kjøpte brukt for 12 år siden. Han er fremdeles storfornøyd med den og brukte den som jobbstol. Han protesterte da alle i firmaet skulle bytte til Håg, men har den nå (igjen) som kontorstol hjemme.

Alltid tragisk når norske bedrifter skal bytte til HÅG som i stor grad er overpriset vissvass. Må ikke finne på å kjøpe "denne stolen er inspirert av sal til hest" stolene deres. Av en eller annen grunn biter administrasjon og HR på hver gang Håg skal selge inn disse.

De har noen gode stoler også men de koster mer en Herman Miller.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...