Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Sagt opp treningsabonnement men mottatt faktura

Gjest 3bb48...4f4

Anbefalte innlegg

Gjest 3bb48...4f4

Hei! Treningssenteret jeg trener på stengte når koronaen kom, og jeg fikk en sms om spørreundersøkelse om hva jeg ville skulle skje fremover. Jeg svarte noe slikt som at jeg ikke ønsket å være medlem etter koronaen var over ettersom jeg skulle flytte. Jeg tror i alle fall at det var det jeg svarte, men finner ikke noe historikk på det. Nå virker det ut som om treningsabonnementet mitt fortsatt vedvarer, selv om jeg ikke har trent der siden mars. Har mottatt en faktura og har forsøkt å kontakte de, men får ikke svar, mest sannsynligvis pga. sommerferie. Treningssenteret har ingen bindingstid, og jeg har ikke betalt noe siden februar/mars men mottok plutselig en faktura ut av det blå... Er det bare å se bort fra denne fakturaen da, eller hva? Hva kan skje om jeg gjør det?

Tusen takk for hjelpen!

Anonymous poster hash: 3bb48...4f4

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det å la være å betale en faktura er ikke det samme som å si opp abb.
En spørreundersøkelse er heller ikke det samme som å si opp abb.
Senteret har vært stengt siden mars og har nå åpnet igjen, så de kan sende faktura igjen

Hvordan har du sagt opp abb.?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Virker som du selv ikke har oversikten og da er det ikke lett å slå i bordet. Du får kontakte kundesupport (uavhengig om sommerferie skal de ha bemanning) og forklare situasjonen, er du smidig klarer du nok å få slettet fakturaen i og med det er en spesiell situasjon med covid-19. Det er aldri et alternativ å ignorere en faktura.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Du har ikkje sagt opp abonnementet, så då er avtalen fortsatt gyldig. 

Det kan være at spørreundersøkelsen kan reknast som ein oppsigelse sjølv om det fråviker frå den avtale måten å seie opp avtalen, men når du verken veit nøyaktig kva du svarte, har dokumentasjon på kva du svarte, eller veit om korleis spørreundersøkelsen formulerte spørsmålet, så har du lite å kome med. 

Det definitivt vanlegaste er ar spørreundersøkelsar er ei (ofte anonym) undersøking av kva kundane meiner. Det er ikkje vanleg at det du svarer i ein spørreundersøkelse gir direkte konsekvens i form av endring av avtalen. 

Grunnen til at du ikkje har fått faktura no under koronaen er at sjølv om abonnementet er eun gyldig avtale som fortsetter å løpe, så kan ikkje treningssenteret ta betalt for ein teneste som ikkje kan leverast. Avtalen du har med treningssenteret er at du forpliktar deg til å betale kvar måned, og treningssenteret forpliktar seg til å stille med treningsfasilitetar som du kan bruke. 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...