Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Grener over tomt

Gjest 8aed1...414

Anbefalte innlegg

Gjest 8aed1...414

Har et hus i skogen. Noen år senere blir det bygd hus inntil og mye krangel. 

Nå krever nabo vi skal beskjære noen små trær der noen cm grener henger over hans tomt

Jeg svarte med naboloven at han må bekostige dette selv. 

Han svarer med §3 at da krever han de fjernet om vi ikke kutter grener for han vil ikke ha løv på eiendommen sin.. 

Men jeg leser det skal mye til? 

Anonymous poster hash: 8aed1...414

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenkte først at hvis en nabo hadde bedt meg om beskjære noen av trærene litt på min tomt, så hadde jeg nok gjort det hvis det ikke var for mye jobb og naboen ellers var grei.

Men denne naboen høres jo pyskopatisk ut. Gir man litt etter vil de bare ha mer senere. Hvis diskusjonen har vært muntlig bør du få den over i skriftlig form, epost/sms, man kan jo ikke forholde seg til alle løgner og sinnsyke krav og begrunnelser som naboen vil komme med muntlig. Får du noe av det skriftlig, står du bedre rustet med tanke på en senere sak i rettsvesenet.

Virker som at det skal mye til for at naboen din får rett ja, ref https://advokatveiledning.no/artikler/nabo/naboloven-paragraf-3/

Lenke til kommentar
Gjest 8aed1...414

Det hadde ikke vært noe problem om han spør pent. Men han krever disse fjernet umiddelbart, og det er ikke første gang. De henger noen cm over tomten, og der han mener det er nedfall på bilder motatt er det bare ugress uansett. 

Anonymous poster hash: 8aed1...414

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...