Gjest 774cb...a5f Skrevet 24. juli 2020 Del Skrevet 24. juli 2020 Kjæresten min dro for å ta førstegangstjenesten for en uke siden. Jeg vet at de ikke har mye tid til å snakke, og det går helt fint. Problemet er at han bare snakker om seg selv og hvordan det er å være der. Jeg har så klart lyst å vite hvordan han har det. Men hver gang jeg så mye som begynner å si noe om meg så skifter han tema. Er det jeg som er teit eller har jeg rett i at det er kjipt? Anonymous poster hash: 774cb...a5f Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 25. juli 2020 Del Skrevet 25. juli 2020 Det er en kjip situasjon. Men unge menn er relativt primitive allerede før de sluses inn i et system som også er til for å gjøre mennesker enda mer primitive. Du må også huske at dette sannsynlig er en av de topp tre største hendelsene i hans liv hittil. Han har naturlig nok ekstremt mye inntrykk som han har behov for å ventilere til de menneskene han er mest glad i. Du kan se det på den måten at du bør føle deg privilegert av at han ønsker å dele sine opplevelser med deg. Dette vil uansett dabbe av etterhvert. Men vær forberedt på at du i hele tiden av førstegangstjenesten vil oppleve mye me-myself-and-I, særlig etter store øvelser. Også noen år etterpå (les; hele livet for noen), er menn glade i å snakke om førstegangstjenesten. 2 1 Lenke til kommentar
Mni013 Skrevet 25. juli 2020 Del Skrevet 25. juli 2020 (endret) Tusen takk? Endret 25. juli 2020 av Mni013 Lenke til kommentar
nacario Skrevet 25. juli 2020 Del Skrevet 25. juli 2020 Generelt kan en nok si at i gj. snitt utvikler menn seg frontalt/mentalt litt tregere enn gj. snitts damer (kan være stor forskjell i alder 18-30 år), og dine refleksjoner nå har han kanskje ikke lett for å fange opp, spesielt nå som han står i dette store livsfokuset som nå er militærtjenesten. Hvis det ikke demper seg kan du alternativt formidle til han at du setter alltid pris på å høre hans opplevelser, samtidig som du også har lyst og behov å dele ditt. Det vil også få han til å se seg selv utad noe som kan virke positivt på forholdet, da det sikkert vil oppstå lignende i framtid hvis man ikke har kultur for å ta opp ting den andre opplever. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå