Gå til innhold

"Power Down Protector"

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om PcMods Power Down Protector er verdt å kjøpe? Den er vel ikke annet enn en schwer kondensator som kan drive opptil to vifter etter at pc'en er slått av.

Er det noen som har erfaringer med denne? Skal klokke pc'en når skolen begynner igjen, så jeg lurte på om jeg bør kjøpe denne greia :thumbup:

Ps. Hvordan blir det med denne greia når man bruker en viftestyring?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

uten en slik går pcen din i den sikkre død!!!

neida, du trenger vel egentlig ikke den, for den er vell mer til mod enn til bruks. jeg har ikke slike i pcen, men jeg regner med at de funker 100% med en av på vifte styring, men er litt usikker på om den vil kjøre like lenge om du kobler den "etter" vifte styringen og rett i viften, men om du kobler den "før" så skulle det vell gå fint, og den vil muligens også holde viftene gåendes lenger på et lavere turtall

tror ikke at det er noe spesielt annet enn en kondensator jeg heller.

Lenke til kommentar

Trur nokk ikke att det er en kondensator, for det første står det att den må støtte wake on lan, det andre er størrelsen, du trenger en bra stor kondensator for å drive to vifter i 10 min. Gjetter bare no, men trur den bruker WOL, og på en eller annen måte trekker strøm ut derifra, eller starter strømforsyninga ved hjelp av den. Kan hende det er bare en kondensator men da må de ha brukt noen kjempegode kondensatorer som jeg gjerne skulle vist hvor de fikk tak i. Et tredje alternativ er selfølgelig att det ligg et lite oppladbart batteri, det er iallefall mulig. :shrug:

Lenke til kommentar
Da gidder jeg nok ikke å kjøpe den... Greia koster jo 300,- + frakt....

Prøv å mål temperaturer på for eksempel CPU etter du skrur PCen av, min stiger med 20!! grader. Men siden jeg har såpass lav temperatur i utgangspunget er ikke det noe problem.

En annen ting når jeg først er inne på temperaturer når PCen er av, prøv å mål temperaturen på en kjøleribbe etter at pcen har vert av i en stund, men strømforsyningen har hatt spenning på, det overrasket meg hvertfall.

Lenke til kommentar

Hva er vitsen... CPU'en produserer ikke noe varme etter at den er slått av likevel... Selvfølgelig kan den vise at tempen øker, men det er bare overflatetempen på kjøleren, ikke core'n... husk at så lenge vifta går er overflatetempen lav, men så fort vifta stopper kommer den "lagra" varmen i kjøleren og får varma overflata, uten at varmen fraktes vekk...

Foresten så synes jeg den saken der er idiotisk laga.. er jo ikke alle vifter som takler å kjøre på 5v...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...