Gå til innhold

WebDwarf WYSIWG editor

Anbefalte innlegg

Har etter et kjapt søk på google funnet en gratis WebEditor... Den heter WebDwarf og er i likhet med Frontpage og Dreamweaver en WYSIWYG(What You See Is What You Get) editor... Men den er _helt_ gratis... Lurte på om noen andre her har hørt om den.. kan jo være et greit program for folk som ikke er helt stødige på HTML... Støtter også SVG (Scalable Vector Graphics)

Sakset fra side:

-Drag and Drop WYSIWYG authoring with fully integrated support for both SVG and HTML

-Advanced Vector and Shading enhancements for both HTML and SVG with radial and linear shading, transparency and more

-Enhanced Text editor with a dynamic link editor, filters, and Spell checker

-Automatic conversions from Rich Text to HTML and SVG formatted text

-Enhanced page layout including a Snap-to grid, Tabs, and pixel precision positioning

WebDwarf

Edit: Features

Endret av Jibril2k
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

-deleted-

sorry.. tenkte på web-basert wysiwyg editor..

men.. btw.. er det noen som vet om web basert wysiwyg editorer? som funker i mozilla og Opera i tillegg til IE? (altså,, ikke bruker active-x..)

Endret av cfenzo
Lenke til kommentar
Kan du ikke prøve den, å komme med en review når du har testa litt?

Tjah.. var ikke retta mot meg, men jeg syntes det så fristende ut og lekte meg litt..

WebDwarf kan/har følgende:

* skrive validerbar kode:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">

* Alle prosjekter/sider er i eget format inntil du publiserer..

* FTP-Klient er innebygget

* lar deg tegne alt fra kvadrater og sirkler til buede linjer og polygoner..

+ bøtter og spann med andre dippedutter og funksjoner, som jeg ikke har snøring på

WebDwarf var (for meg) kronglete til:

* redigere kode (fant ingen code-wiever)

* Sette opp tabeller (bruk av div og css så imidlertid enklere ut)

* import av / jobbe videre på html-fil påbegynt i annen editor så ikke ut til å være mulig..

+ sikkert enda mere, som en mere hardbarka webdesigner ville pirka på.

Min konklusjon:

WebDwarf skal lekse mere med, et par timer er ikke nok til å si om dette er et brukbart program for meg, men etterhvert som menyer og funksjonaliteter avslører seg så liker jeg den ganske bra, har kun prøvd FP før av wysiwyg, og jeg må si jeg liker WebDwarf bedre.

Man kan kansje, i et windozisk miljø kunne få til å lage oppegående hjemmesider ved bruk av WebDwarf, GIMP og HTML-kit i kombinasjon, og dette uten å betale så mye som et øre i lisens-penger, samt være 100% lovlig med hensyn til piratkopiert programvare, crack`s ünd zu weiter... :yes:

edit: tyskelektriske typos. :green:

Endret av Dino_
Lenke til kommentar

Jeg har jobbet litt med det nå jeg også... har vel egentlig de stort sett de samme synspunktene som Dino over her! Har noe å føye til tho:

-funker ikke å legge inn PS design sånn som i GoLive og Dreamweaver, blir lagt inn bilde for bilde som man må redigere på riktig sted selv

Tror nestenjeg skal spandere på meg en prøveversjon av GoLive og se hvordan det fungerer, og kanskje en _veldig_ snill bestefar spanderer fullversjonen å meg :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...