Iki Skrevet 24. juli 2020 Del Skrevet 24. juli 2020 Raul07 skrev (10 minutter siden): Men hvorfor er det så ekstremt viktig at akkurat den maskinen man velger å kjøpe selger mer enn konkurrentene? Det er egentlig ikke viktig. Men det har litt å si om man spiller multiplayer spill. Det kan også, i sjeldne tilfeller, være at den konsollen som selger best tiltrekker seg flere utviklere. Slik vi så på Nintendo som Wii U og Playstation Vita. Kamaaz skrev (7 minutter siden): Godt gjort å hevde dette. Kan du ta en sammenligning av 4k og 1080p og si hvordan det ikke ser bedre ut. Fra det jeg selv vet så er det vel flere spill til one X som støtter 4k? Kamaaz skrev (8 minutter siden): Om det ikke kommer til å se bedre ut på Series X, så kan man jo tro hvor mye verre det kommer til å se ut på PS5 på en svakere konsoll. Saken er jo den at vi har fått sett gameplay fra begge konsollene, og det vi har sett på Playstation er, objektivt, langt mer imponerende. Lenke til kommentar
Ezio Skrevet 24. juli 2020 Del Skrevet 24. juli 2020 Iki skrev (1 time siden): Hva viste Microsoft frem? Først viste de Halo, et spill som så ut som dagens Xbox spill, ikke noe spesielt god grafikk, mye pop-in, dårlig lys, og slikt. Historien fikk vi ikke vite mye om, men dialogen var ganske dårlig. Altså du kommer med rating av spillene eller rating av trailere eller gud vet hva du dømmer etter. Subjektive meninger nok en gang som man kan bare le av når man ser begrunnelsen "State of decay, kun en cinematic, ganske dårlig 2/10" er jo bare noe man kan le av. Resten er like idiotisk at det er imponerende at du hele tatt tror din subjektive rating skal liksom bety noe for meg. Blir som jeg skulle ha kommet i 2016 og sagt. Last of Us 2, kun en cinematic, ganske dårlig 2/10. Herlighet så dumt. 1 Lenke til kommentar
Ezio Skrevet 24. juli 2020 Del Skrevet 24. juli 2020 Iki skrev (16 minutter siden): objektivt, langt mer imponerende. Subjektivt* 2 Lenke til kommentar
Pallehysa Skrevet 24. juli 2020 Del Skrevet 24. juli 2020 (endret) Kamaaz skrev (1 time siden): PS fanboysa Som nåken som kaster rundt seg med "fanboi" utrykk, kan eg ikkje tenke nåke annet enn at du fremstår som ein veldig ihuga Xbox fan.. Kanskje istadefor ein vegg av tekst, kan forklare meg, i enkel format, kvifor eg skulle velge SX forran PS5? Spel eg liker er: Open world rpg, plattform spel, spel som er laget så godt som dei kan lages på ein ny konsoll uten kompromiss ved at spelet også skal kunne kjøre på eldre maskinvare.... Go! Endret 24. juli 2020 av Pallehysa 1 Lenke til kommentar
Ezio Skrevet 24. juli 2020 Del Skrevet 24. juli 2020 Det er også veldig morsomt å se hvordan folk sier ting som "men dersom de kommer om 3-4 år så har det fint lite å si i 2020-2021" Hadde jo tydeligvis ikke noe å si for LOU2 som ble teaset i 2016 og vist frem de neste 4 årene. På det tidspunktet det ble teaset så var det knockout på Xbox det året og hele pakka selv om de var milevis unna release. Så var det knockout alle de andre årene fordi de viste mer av det.. Det dukket ikke opp gameplay trailer av spillet før i 2018 på E3 om jeg ikke husker feil. Altså hvor 2 år bestod av teasing og 2 år var gameplay. Men her sitter folk altså etter å fått trailere av noe nye spill, eller teasing som du også kan kalle det. Griner om at de ikke fikk gameplay av noen spill mens en av de mest oppskrytte spillene av Sony fikk altså freepass. Som noen andre sa. Hadde Sony visst det samme så hadde lyden vært garantert annerledes. Lenke til kommentar
barezell Skrevet 24. juli 2020 Del Skrevet 24. juli 2020 Croc Man skrev (4 timer siden): Tlou2 er jo bedre enn en 1. Bait? Not taken. Hver sin smak. Jeg synes tlou2 var et bra nok spill men ikke nær første. Lenke til kommentar
Pallehysa Skrevet 24. juli 2020 Del Skrevet 24. juli 2020 barezell skrev (1 minutt siden): Bait? Not taken. Hver sin smak. Jeg synes tlou2 var et bra nok spill men ikke nær første. Personlig klarte eg ikkje å spele gjennom TLOU1.. Falt ikkje heilt i smak. Men skal definitivt prøve 2ern, sjøl om den ikkje er på toppen av lista. Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 24. juli 2020 Del Skrevet 24. juli 2020 1 minute ago, barezell said: Bait? Not taken. Hver sin smak. Jeg synes tlou2 var et bra nok spill men ikke nær første. Objektivt mye bedre på gameplay og lyd(grafikk er åpenbart, men ikke selvsagt). Historien i TLOU1 tok seg veldig opp på slutten mens i 2 var det full fart fra første stund. Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 24. juli 2020 Del Skrevet 24. juli 2020 12 minutes ago, Kamaaz said: Det er også veldig morsomt å se hvordan folk sier ting som "men dersom de kommer om 3-4 år så har det fint lite å si i 2020-2021" Hadde jo tydeligvis ikke noe å si for LOU2 som ble teaset i 2016 og vist frem de neste 4 årene. På det tidspunktet det ble teaset så var det knockout på Xbox det året og hele pakka selv om de var milevis unna release. Så var det knockout alle de andre årene fordi de viste mer av det.. Det dukket ikke opp gameplay trailer av spillet før i 2018 på E3 om jeg ikke husker feil. Altså hvor 2 år bestod av teasing og 2 år var gameplay. Men her sitter folk altså etter å fått trailere av noe nye spill, eller teasing som du også kan kalle det. Griner om at de ikke fikk gameplay av noen spill mens en av de mest oppskrytte spillene av Sony fikk altså freepass. Som noen andre sa. Hadde Sony visst det samme så hadde lyden vært garantert annerledes. Du må jo ikke ta det personlig at folk er misfornøyd med Xbox-eventen. Du kunne jo ikke gjort noe fra eller til, så ingen grunn til å la det ha innvirkning på deg. Lenke til kommentar
barezell Skrevet 24. juli 2020 Del Skrevet 24. juli 2020 Iki skrev (1 time siden): Hva viste Microsoft frem? Først viste de Halo, et spill som så ut som dagens Xbox spill, ikke noe spesielt god grafikk, mye pop-in, dårlig lys, og slikt. Historien fikk vi ikke vite mye om, men dialogen var ganske dårlig. Det var gameplay. 4/10 State of decay, kun en cinematic, ganske dårlig. 2/10 Forza, in engine cinematic. Så bra ut, men vanskelig å si noe om da det ikke var gameplay. De viste iallefall frem noe bedre grafikk enn dagens konsoller. 6/10 Everwild, cinematic. Ikke noe spesielt. 3/10 Tell me why, cinematic. 3/10 Ori, et spill vi har fra før av, så dette er vel mer snakk om hvordan eldre spill kan oppgraderes. Lite gameplay ble vist. 4/10 Outer world's, dlc til et spill vi allerede har. Litt gameplay, men ikke noe nyvinning. 4/10 Grounded, et spill vi allerede har spilt. Så greit ut, usikkert om det var en cinematic eller noe gameplay. 5/10 Avowed, nok en cinematic. Ikke noe spesielt. 3/10 Dusk falls, cinematic, ser ut som en point and click, tegneserie. 3/10 Hellblade, ikke noe nytt, fortsatt cinematic. 2/10 Psychonauts 2, en musikkvideo med Jack black. En god del gameplay, men grafikk fra Xbox 360 tiden. 4/10 Destiny 2, dlc til et spill vi allerede har. Så iallefall like bra ut som halo. 4/10 Stalker, nok en cinematic. 3/10 Darktide, enda en cinematic. 4/10 Tetris, et spill vi allerede har, nå med multiplayer. 2/10 Gunk, noe gameplay, middels grafikk. 4/10 Medium, gameplay, bra grafikk, nyvinnende gameplay, minnet om silent hill. 9/10 Phantasy Star, gameplay, gammel grafikk. 3/10 Crossfire, gameplay, grei grafikk. Lignet på et enda mer actionfylt CoD. 5/10 Fable, cinematic. 4/10 Kjekt. Nå trenger ikke gamer anmelde spillene. Er så deilig å få servert fasit! 3 Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 24. juli 2020 Del Skrevet 24. juli 2020 Just now, barezell said: Kjekt. Nå trenger ikke gamer anmelde spillene. Er så deilig å få servert fasit! Poenget var vel ikke å anmelde spillene, men måten de ble presentert på. 1 Lenke til kommentar
Ezio Skrevet 24. juli 2020 Del Skrevet 24. juli 2020 Pallehysa skrev (5 minutter siden): Som nåken som kaster rundt seg med "fanboi" utrykk, kan eg ikkje tenke nåke annet enn at du fremstår som ein veldig ihuga Xbox fan.. Kanskje istadefor ein vegg av tekst, kan forklare meg, i enkel format, kvifor eg skulle velge SX forran PS5? Spel eg liker er: Open world rpg, plattform spel, spel som er laget så godt som dei kan lages på ein ny konsoll uten kompromiss ved at spelet også skal kunne kjøre på eldre maskinvare.... Go! Jeg kjenner deg ikke så nei det kan jeg ikke gjøre. Det er fortsatt 4 mnd til release. Vi vet ikke engang pris. Om Microsoft tar betalt online eller ikke vil jeg si er en annen big thing. Det er personlig preferanser for det meste. Kjøp hva enn du vil du. Jeg bryr meg ikke om Xbox hadde vært markedsledende eller ikke. Det er en rekke andre faktorer som spiller inn for et konsoll valg før spill hele tatt kommer inn i vurderingen. Kontrollen, (farge på konsollen, tro det eller ei. En hvit box på en mørk TV benk er ikke mye pent), ytelse, størrelse, hvor venner og familie skal spille og generelt tilbud. Eksempelvis Microsoft har "smuttehull" i at man kan skifte land for å kjøpe spill billigere, selve menyen er også vesentlig. Den UI hos Playstation er helt forferdelig. Generelt andre ting man kan ta høyde for som at PS er mer utsatt for angrep, mer nedtid, hvem har mer sannsynlighet til å forbedre seg. Det kan også bety bedre tilbud på enkelte spill ved å være hos "underdogen". Under Xbox One så fikk vi gamepass f.eks. Som bare blir bedre og bedre. Det er bare noe det jeg tar inn i vurderingen. Kraftigere konsoll, potensielt null betaling for online og gamepass er grunner som pdd Sony ikke ser ut til å matche og jeg vil si at de 3 grunnene er temmelig vesentlig for min avgjørelse. Andre vurderer bare hvem som har flest/best eksklusive titler og velger den. Noen velger begge, noe jeg muligens fortsatt gjør. Men ingen av spillene Sony viste frem var noe spesielt så jeg drøyer nok den til et annet år. Skulle gjerne sett at de fant ut sitt eget multiplayer spill, men de er nok for opptatt med overpolerte trailere og singelplayer spill som spiller på det emosjonelle hos folk. Om du oppriktig tror at jeg er her for å overtale folk til å velge Xbox så må du tro om igjen. Jeg håper folk velger PS5. Da blir det større kake på oss resten Lenke til kommentar
barezell Skrevet 24. juli 2020 Del Skrevet 24. juli 2020 Croc Man skrev (11 minutter siden): Objektivt mye bedre på gameplay og lyd(grafikk er åpenbart, men ikke selvsagt). Historien i TLOU1 tok seg veldig opp på slutten mens i 2 var det full fart fra første stund. Forventer jo bedre grafikk og lyd på et spill som kommer mange år etterpå. Skulle bare mangle. For meg var historien, måten karakterene var skrevet, interaksjon mellom de, båndene de knyttet til hverandre og til meg som spiller det som gjorde spillet magisk. Og dette manglet tlou2 veldig mye av. Tlou2 starta imo ok. Så ble det kjipere. Tok seg opp en del med abby, spesielt når Lev og søstra ble introdusert. Så endte det nærmest bare komisk i no greier som var dratt ut i det lengste ganger 4. Men igjen. Det er helt ok om du digga det og synes det er bedre enn første spillet? Lenke til kommentar
Raul07 Skrevet 24. juli 2020 Del Skrevet 24. juli 2020 14 minutes ago, Croc Man said: Du må jo ikke ta det personlig at folk er misfornøyd med Xbox-eventen. Du kunne jo ikke gjort noe fra eller til, så ingen grunn til å la det ha innvirkning på deg. Men var denne eventen mye dårligere enn for eksempel Sony sin for en måned tilbake. Masse trailere der også. Siste årene er disse eventen proppet med masse trailere og veldig lite gameplay. Man fikk spider man, Horizon dawn, demon souls, Gran Turismo Som kun var trailere. Altså 2/10 i score på disse spillene. Var kanskje flere også som kun var trailere. Lenke til kommentar
barezell Skrevet 24. juli 2020 Del Skrevet 24. juli 2020 Croc Man skrev (10 minutter siden): Poenget var vel ikke å anmelde spillene, men måten de ble presentert på. Skjønte det. Anmelde var nok et dårlig ord å bruke. But still. Blir som å sette en random xbox fanboy til å reviewe no playstation greier. Totalt uinteressant for de fleste å lese, skulle en tru da.. Lenke til kommentar
Iki Skrevet 24. juli 2020 Del Skrevet 24. juli 2020 Kamaaz skrev (35 minutter siden): Altså du kommer med rating av spillene eller rating av trailere eller gud vet hva du dømmer etter. Jeg dømmer utifra helheten. Hva vi vet, hva vi fikk se, og hvor mye jeg fikk lyst på en series X etter dette. Kamaaz skrev (36 minutter siden): "State of decay, kun en cinematic, ganske dårlig 2/10" er jo bare noe man kan le av. Om du aldri har hørt om state of decay for, og du så den tåpelige cinameticen med dama som skrek, ville du da kjøpt spillet kun basert på dette? Kamaaz skrev (37 minutter siden): Subjektivt* Nei. Spillene vi så på ps5 kjørte i 4k, med raytracing, og bedre grafikk/fysikk. Det er objektivt. barezell skrev (14 minutter siden): Kjekt. Nå trenger ikke gamer anmelde spillene. Er så deilig å få servert fasit! Dette er ingen fasit. Det er min mening. Du må kanskje lære deg forskjellen på dette? Raul07 skrev (2 minutter siden): Men var denne eventen mye dårligere enn for eksempel Sony sin for en måned tilbake. Masse trailere der også. Siste årene er disse eventen proppet med masse trailere og veldig lite gameplay. Man fikk spider man, Horizon dawn, demon souls, Gran Turismo Som kun var trailere. Altså 2/10 i score på disse spillene. Var kanskje flere også som kun var trailere. Alle du nevner viste gameplay... Lenke til kommentar
barezell Skrevet 24. juli 2020 Del Skrevet 24. juli 2020 Iki skrev (5 minutter siden): Dette er ingen fasit. Det er min mening. Du må kanskje lære deg forskjellen på dette? Forskjellen trenger jeg ikke lære for det stemmer jo skjeldent overens ? Jeg reagerer nok sikkert bare på hvordan du presenterer dine meninger. Skal prøve la vær i fremtiden ? Lenke til kommentar
Iki Skrevet 24. juli 2020 Del Skrevet 24. juli 2020 barezell skrev (3 minutter siden): Forskjellen trenger jeg ikke lære for det stemmer jo skjeldent overens ? Jeg reagerer nok sikkert bare på hvordan du presenterer dine meninger. Skal prøve la vær i fremtiden ? Jeg snakker om subjektive ting subjektivt og objektive ting objektivt. Nå har det forresten kommet nyheter om at de fleste av spillene vi fikk se ikke kommer til Xbox one likevel, og at halo visstnok ble vist frem på en PC og demoen ble spilt inn for noen måneder siden... Så dette virker veldig kaotisk. Lenke til kommentar
Pallehysa Skrevet 24. juli 2020 Del Skrevet 24. juli 2020 Kamaaz skrev (Akkurat nå): Jeg kjenner deg ikke så nei det kan jeg ikke gjøre. Det er fortsatt 4 mnd til release. Vi vet ikke engang pris. Om Microsoft tar betalt online eller ikke vil jeg si er en annen big thing. Det er personlig preferanser for det meste. Kjøp hva enn du vil du. Jeg bryr meg ikke om Xbox hadde vært markedsledende eller ikke. Det er en rekke andre faktorer som spiller inn for et konsoll valg før spill hele tatt kommer inn i vurderingen. Kontrollen, (farge på konsollen, tro det eller ei. En hvit box på en mørk TV benk er ikke mye pent), ytelse, størrelse, hvor venner og familie skal spille og generelt tilbud. Eksempelvis Microsoft har "smuttehull" i at man kan skifte land for å kjøpe spill billigere, selve menyen er også vesentlig. Den UI hos Playstation er helt forferdelig. Generelt andre ting man kan ta høyde for som at PS er mer utsatt for angrep, mer nedtid, hvem har mer sannsynlighet til å forbedre seg. Det kan også bety bedre tilbud på enkelte spill ved å være hos "underdogen". Under Xbox One så fikk vi gamepass f.eks. Som bare blir bedre og bedre. Det er bare noe det jeg tar inn i vurderingen. Kraftigere konsoll, potensielt null betaling for online og gamepass er grunner som pdd Sony ikke ser ut til å matche og jeg vil si at de 3 grunnene er temmelig vesentlig for min avgjørelse. Andre vurderer bare hvem som har flest/best eksklusive titler og velger den. Noen velger begge, noe jeg muligens fortsatt gjør. Men ingen av spillene Sony viste frem var noe spesielt så jeg drøyer nok den til et annet år. Skulle gjerne sett at de fant ut sitt eget multiplayer spill, men de er nok for opptatt med overpolerte trailere og singelplayer spill som spiller på det emosjonelle hos folk. Om du oppriktig tror at jeg er her for å overtale folk til å velge Xbox så må du tro om igjen. Jeg håper folk velger PS5. Da blir det større kake på oss resten Pris bryr eg meg ikkje om. Farge på konsollen bryr eg meg ikkje om. Størrelse bryr eg meg fint lite om. Angående ytelse, er eg interessert i ein konsoll, som har spel, som drar nytte av ytelsen. Kva hjelper det med 12Tflops om grafikken er last gen? Halo viste jo nettopp dette. Fordi det også skal kunne kjøres på Xbox one, blir grafikken deretter.. Dårlig optimalisert. Drar rett og slett ikkje full nytte av maskinvaren.. Tenk om Microsoft hadde exclusive spel som virkelig tok tak i maskinvaren og leverte nåke revolusjonerende.. Nope. Skal også kjøre på Xbox one.. Storfornøgd med UIen til PS.. PSN nedetid har eg merket veldig lite til. Heller 3part sine servere som er nede.. Og har aldri blitt utsatt for angrep.. PS har PS Now, som er identisk til gamepass. Einaste forskjellen er vel biblioteket.. Subjektivt kva spel ein liker.. Ellers er det jo gøy at du tror singleplayer spel, speler på det emosjonelle hos folk. Kva er forskjellen der kontra multiplayer? Er ellers einig at eg skulle ønske Sony lagde seg eit eksklusivt multiplayer spel. Kva sa du tidligere om eksklusivitet? Om du ikkje er her for å trakke på PS, og argumentere kvifor Xbox er bedre, kva er du her for da? Du håper altså at folk velger PS5? Kordan blir det større kake på deg og resten? Om alle velger PS5, er det vel ingen kake å gå til på Xbox siden? 1 Lenke til kommentar
barezell Skrevet 24. juli 2020 Del Skrevet 24. juli 2020 Iki skrev (4 minutter siden): Jeg snakker om subjektive ting subjektivt og objektive ting objektivt. ? ja. Det er jeg temmelig sikker på at vi alle mener vi gjør. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå