Iki Skrevet 24. juli 2020 Del Skrevet 24. juli 2020 Mr.Sorter skrev (6 minutter siden): Sånn Sony infisert som du er så er jeg ikke overrasket om du noen gang har tatt i en Xbox kontroll. Så du er ikke overrasket? Da kommer det vel heller ikke som noen overraskelse at jeg har en Xbox, Xbox 360 og en one X? 1 Lenke til kommentar
Mr.Sorter Skrevet 24. juli 2020 Del Skrevet 24. juli 2020 Iki skrev (3 minutter siden): Så du er ikke overrasket? Da kommer det vel heller ikke som noen overraskelse at jeg har en Xbox, Xbox 360 og en one X? Haha dagens?? Rart du nevner det først nå av alle innlegg og diskusjoner du har hatt med folk her inne som har vært uenig med deg. Som den gangen vi diskutere lydnivå på one x og ps4pro da det siste jeg sendte deg fra artikkelen som DU fant faktisk, der det er en quote som sier nye modellen av pro er stillere men den kommer fortsatt ikke i samme nivå som onex. Ingen svar fra deg den gangen? Lenke til kommentar
Iki Skrevet 24. juli 2020 Del Skrevet 24. juli 2020 Mr.Sorter skrev (8 minutter siden): Haha dagens?? Rart du nevner det først nå av alle innlegg og diskusjoner du har hatt med folk her inne som har vært uenig med deg. Jeg har så og si alle konsoller siden megadrive, så det brude ikke være så stor en overraskelse. Så ingen grunn til å skrive dette tidligere, da jeg heller fant relevante artikler som fremhevet punktene mine. 1 Lenke til kommentar
Mr.Sorter Skrevet 24. juli 2020 Del Skrevet 24. juli 2020 Croc Man skrev (1 time siden): Nytter jo ikke om den er bedre hvis eksklusivene mangler. Og av det vi har sett av grafikk til nå er det ingenting som tilsier at Xbox er kraftigere, gitt at vi ikke visste om specs. Eksklusivene er jo der. Bare at Microsoft driter seg ut ved å vise teasere på alle på en meget viktig event Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 24. juli 2020 Del Skrevet 24. juli 2020 1 minute ago, Mr.Sorter said: Eksklusivene er jo der. Bare at Microsoft driter seg ut ved å vise teasere på alle på en meget viktig event Konsoll-eksklusiver. For den harde kjerne, som man bør appellere til tidlig i generasjonen for å oppnå kritisk masse og word-of-mouth, har som regel gaming-PC i tillegg. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 24. juli 2020 Del Skrevet 24. juli 2020 Mr.Sorter skrev (34 minutter siden): Haha dagens?? Rart du nevner det først nå av alle innlegg og diskusjoner du har hatt med folk her inne som har vært uenig med deg. Som den gangen vi diskutere lydnivå på one x og ps4pro da det siste jeg sendte deg fra artikkelen som DU fant faktisk, der det er en quote som sier nye modellen av pro er stillere men den kommer fortsatt ikke i samme nivå som onex. Ingen svar fra deg den gangen? One X er helt fantastisk på lydnivå, kraftig, kompakt og solid design fra MS. Sony har hatt en del å lære her denne generasjonen. 2 Lenke til kommentar
Mr.Sorter Skrevet 24. juli 2020 Del Skrevet 24. juli 2020 Croc Man skrev (1 minutt siden): Konsoll-eksklusiver. For den harde kjerne, som man bør appellere til tidlig i generasjonen for å oppnå kritisk masse og word-of-mouth, har som regel gaming-PC i tillegg. Kan jo hende at det er folk som ikke sitter med en gaming-pc. Men ser problemet med eventen, tease er ikke godt nok når launch er bare noen måneder unna. Fikk jo ikke sett hellblade engang?♂️ Lenke til kommentar
Ezio Skrevet 24. juli 2020 Del Skrevet 24. juli 2020 Croc Man skrev (12 minutter siden): Nytter jo ikke om den er bedre hvis eksklusivene mangler. Og av det vi har sett av grafikk til nå er det ingenting som tilsier at Xbox er kraftigere, gitt at vi ikke visste om specs. Så om Series X presterer bedre i 10 av 10 ikke-ekslusive titler enn Sony så betyr det altså ingenting? Du får det til å høre ut som det er det eneste som betyr noe i verden er ekslusivitet. Lol Ekslusivene mangler ikke for folk flest. For folk flest tro det eller ei sitter ikke med en 10k+ PC, 4 konsoller, gaming chair, 4 monitorer. En typisk familie har en konsoll (og laptoper, men de aller fleste av disse er jo ikke akkurat gaming-friendly). Det er flott at du og enkelte her inne også sitter med en gaming PC. Da burde det jo være verdens enkleste sak å avgjøre hva man velger. Det er faktisk veldig brukervennelig at de slippes på PC også. Det gir deg valg og muligheter. Sånn sett hadde jeg priset meg lykkelig for at man ikke behøver å kjøpe alle konsoller. Det blir som å måtte abonnere på alle streaming tjenester fordi man vil se på alle de ekslusive filmene/seriene de har. Det er så langt unna brukervennelig man kan få det av noe innhold blir låst der, der der og der. En eller annen gang i fremtiden så vil alt bli et. Valg og muligheter som Sony på sin side har valgt å låse mer av fordi de vet at de på ingen måte klarer å konkurrere mot Microsoft på noen andre måter. Det er derfor Sony i en lang tid har vært negativ til crossplay også fordi de er redd for å miste de to fordelene de har. Popularitet og eksklusivitet. Om vi sier at alle online spill hadde vært crossplay. Så ville Sony tapt en del kunder. En del kunder som de er fullstendig avhengig av fordi de er fullstendig avhengig av betalt online. Jeg er sikker på at det er langt flere der ute som har valgt PS fordi "alle" andre har det selv om man egentlig liker Xbox bedre. Hadde man plutselig hatt muligheten til å spille med alle vennene sine på alle spill den konsollen man hadde likt best så er det Sony som hadde kommet dårligst ut av den dealen. Ekslusivitet er for pompøse folk. Det beste for alle hadde vært om et spill som f.eks Halo hadde vært på PS også og at God of War f.eks hadde vært på Xbox også. Det er faktisk tro det eller ei ingen grunn for at det ikke skulle være det. Det er brukerfiendtlig oppførsel og det er vi som taper på det. Skjønner ikke mentaliteten med "jeg vil ha grunner for å bruke 5-8k på en konsoll!! GI MEG GRUNNER XBOX! EKSLUSIVITET NÅÅÅ!". Jeg vil ha færre grunner for å måtte sitte med 4-5 konsoller kun for å spille enkelte spill. Det blir som å sitte med 4-5 subscribtions på diverse streaming tjenester. Det er ikke bra overhode. Det er jævlig lite ideelt med et splittet markedet. Microsoft åpner dørene for flere valg og muligheter. Sony lever fortsatt i 2000 og vil ha de stengt. Fordi de vet at de hadde tapt så grådig på det og hadde ikke hatt en sjanse ellers. Sony fanboys får kose seg med et par oppskrytte ekslusive titler i året. Jeg tar smoothere gameplay hver dag i uka og et mye bedre tilbud foran spill som LOU2 og Death Stranding. 2 spill som ikke overraskende nok ble sikkert vist i 3-4 år på E3, men som visste seg å være ganske meh. Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 24. juli 2020 Del Skrevet 24. juli 2020 21 minutes ago, Kamaaz said: Så om Series X presterer bedre i 10 av 10 ikke-ekslusive titler enn Sony så betyr det altså ingenting? Du får det til å høre ut som det er det eneste som betyr noe i verden er ekslusivitet. Lol Ekslusivene mangler ikke for folk flest. For folk flest tro det eller ei sitter ikke med en 10k+ PC, 4 konsoller, gaming chair, 4 monitorer. En typisk familie har en konsoll (og laptoper, men de aller fleste av disse er jo ikke akkurat gaming-friendly). Det er flott at du og enkelte her inne også sitter med en gaming PC. Da burde det jo være verdens enkleste sak å avgjøre hva man velger. Det er faktisk veldig brukervennelig at de slippes på PC også. Det gir deg valg og muligheter. Sånn sett hadde jeg priset meg lykkelig for at man ikke behøver å kjøpe alle konsoller. Det blir som å måtte abonnere på alle streaming tjenester fordi man vil se på alle de ekslusive filmene/seriene de har. Det er så langt unna brukervennelig man kan få det av noe innhold blir låst der, der der og der. En eller annen gang i fremtiden så vil alt bli et. Valg og muligheter som Sony på sin side har valgt å låse mer av fordi de vet at de på ingen måte klarer å konkurrere mot Microsoft på noen andre måter. Det er derfor Sony i en lang tid har vært negativ til crossplay også fordi de er redd for å miste de to fordelene de har. Popularitet og eksklusivitet. Om vi sier at alle online spill hadde vært crossplay. Så ville Sony tapt en del kunder. En del kunder som de er fullstendig avhengig av fordi de er fullstendig avhengig av betalt online. Jeg er sikker på at det er langt flere der ute som har valgt PS fordi "alle" andre har det selv om man egentlig liker Xbox bedre. Hadde man plutselig hatt muligheten til å spille med alle vennene sine på alle spill den konsollen man hadde likt best så er det Sony som hadde kommet dårligst ut av den dealen. Ekslusivitet er for pompøse folk. Det beste for alle hadde vært om et spill som f.eks Halo hadde vært på PS også og at God of War f.eks hadde vært på Xbox også. Det er faktisk tro det eller ei ingen grunn for at det ikke skulle være det. Det er brukerfiendtlig oppførsel og det er vi som taper på det. Skjønner ikke mentaliteten med "jeg vil ha grunner for å bruke 5-8k på en konsoll!! GI MEG GRUNNER XBOX! EKSLUSIVITET NÅÅÅ!". Jeg vil ha færre grunner for å måtte sitte med 4-5 konsoller kun for å spille enkelte spill. Det blir som å sitte med 4-5 subscribtions på diverse streaming tjenester. Det er ikke bra overhode. Det er jævlig lite ideelt med et splittet markedet. Microsoft åpner dørene for flere valg og muligheter. Sony lever fortsatt i 2000 og vil ha de stengt. Fordi de vet at de hadde tapt så grådig på det og hadde ikke hatt en sjanse ellers. Sony fanboys får kose seg med et par oppskrytte ekslusive titler i året. Jeg tar smoothere gameplay hver dag i uka og et mye bedre tilbud foran spill som LOU2 og Death Stranding. 2 spill som ikke overraskende nok ble sikkert vist i 3-4 år på E3, men som visste seg å være ganske meh. Oi oi. Her var det mye ammunisjon men kanskje sikte litt bedre neste gang? Når du får rablet ned 6 avsnitt for å svare på 2 setninger så kommer jeg litt til kort. Men for å ta det om eksklusiver. De fleste kjøper ny konsoll for å spille et nytt spill som de ikke kan spille på en plattform de allerede har. Og nå har MS lagt det opp slik at Xbox Series X ikke har noen eksklusiver. Alle spillene kommer til Xbox One, PC og noen til XCloud. Jeg sier ikke at dette er en noe dårlig. Men dette gir jo ingen insentiver til forbrukerne hvorfor Series X er verdt en investering på 5000 kr. 2 Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 24. juli 2020 Del Skrevet 24. juli 2020 Croc Man skrev (42 minutter siden): Konsoll-eksklusiver. For den harde kjerne, som man bør appellere til tidlig i generasjonen for å oppnå kritisk masse og word-of-mouth, har som regel gaming-PC i tillegg. Playstation selger nok mer på at de har konsoll-eksklusiver, men det er jo langt ifra noe å rope hurra for. At spillene ikke kommer på PC, slik som Xbox-eksklusivene gjør, er jo kun negativt for oss kunder. Hurra til Microsoft for å la de komme til PC og konsoll. 1 Lenke til kommentar
Iki Skrevet 24. juli 2020 Del Skrevet 24. juli 2020 Kamaaz skrev (22 minutter siden): Så om Series X presterer bedre i 10 av 10 ikke-ekslusive titler enn Sony så betyr det altså ingenting? Hva viste Microsoft frem? Først viste de Halo, et spill som så ut som dagens Xbox spill, ikke noe spesielt god grafikk, mye pop-in, dårlig lys, og slikt. Historien fikk vi ikke vite mye om, men dialogen var ganske dårlig. Det var gameplay. 4/10 State of decay, kun en cinematic, ganske dårlig. 2/10 Forza, in engine cinematic. Så bra ut, men vanskelig å si noe om da det ikke var gameplay. De viste iallefall frem noe bedre grafikk enn dagens konsoller. 6/10 Everwild, cinematic. Ikke noe spesielt. 3/10 Tell me why, cinematic. 3/10 Ori, et spill vi har fra før av, så dette er vel mer snakk om hvordan eldre spill kan oppgraderes. Lite gameplay ble vist. 4/10 Outer world's, dlc til et spill vi allerede har. Litt gameplay, men ikke noe nyvinning. 4/10 Grounded, et spill vi allerede har spilt. Så greit ut, usikkert om det var en cinematic eller noe gameplay. 5/10 Avowed, nok en cinematic. Ikke noe spesielt. 3/10 Dusk falls, cinematic, ser ut som en point and click, tegneserie. 3/10 Hellblade, ikke noe nytt, fortsatt cinematic. 2/10 Psychonauts 2, en musikkvideo med Jack black. En god del gameplay, men grafikk fra Xbox 360 tiden. 4/10 Destiny 2, dlc til et spill vi allerede har. Så iallefall like bra ut som halo. 4/10 Stalker, nok en cinematic. 3/10 Darktide, enda en cinematic. 4/10 Tetris, et spill vi allerede har, nå med multiplayer. 2/10 Gunk, noe gameplay, middels grafikk. 4/10 Medium, gameplay, bra grafikk, nyvinnende gameplay, minnet om silent hill. 9/10 Phantasy Star, gameplay, gammel grafikk. 3/10 Crossfire, gameplay, grei grafikk. Lignet på et enda mer actionfylt CoD. 5/10 Fable, cinematic. 4/10 1 Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 24. juli 2020 Del Skrevet 24. juli 2020 11 minutes ago, Comma Chameleon said: Playstation selger nok mer på at de har konsoll-eksklusiver, men det er jo langt ifra noe å rope hurra for. At spillene ikke kommer på PC, slik som Xbox-eksklusivene gjør, er jo kun negativt for oss kunder. Hurra til Microsoft for å la de komme til PC og konsoll. Enig i at det ikke er spesielt positivt for kundene. Men det er sannsynligvis en effektiv strategi for å selge konsoller. Nintendo har jo overlevd mange stormer på dette viset. Lenke til kommentar
Mr. Pants Skrevet 24. juli 2020 Del Skrevet 24. juli 2020 Jeg synes det var et ålreit show. Så kan man spørre seg om det var bra nok nå som vi bare er 4-5 måneder unna lansering. Halo Infinite var det største feilgrepet. Om spillet er ferdig eller ikke har egentlig ikke så mye å si. Dette var showet der Infinite skulle overbevise folk om at Halo serien er tilbake og at det skal være et av spillene som skal overbevise folk om de skal kjøpe Series X på dag 1. Det synes jeg ikke at 343 klarte her. At de snakker om å implementere raytracing etter lansering forteller meg bare at spillet ennå ikke er klart. Nå har de flere muligheter til å overbevise folk før lanseringen, men førsteinntrykket blir vanskelig å overvinne for dem. Jeg begynner å lure på om at det er på tide for Xbox å slutte å posisjonere Halo som Xbox' store galleonsfigur. Ikke at de må slutte å lage Halo, men kanskje de kunne ha gitt rollen som frontfigur til Avowed eller Fable. Det andre feilgrepet, dog kanskje mer forståelig, var bruken av cgi og in-engine cinematiske trailere. Nå var strengt tatt ikke Sony noe særlig bedre i sin presentasjon, men jo nærmere vi kommer launch desto viktigere blir det å faktisk vise frem spillene. Usikkerhet rundt lanseringsdatoene: Når kommer f. eks Fable, Avowed og State of Decay 3? Mange kjekke spill, men dersom de kommer om 3-4 år så har det fint lite å si i 2020-2021. Så over til de mer positive tingene: Everwild så veldig kult ut. Det er så kjekt å ha Rare tilbake i storform igjen. Sea of Thieves har blitt et knallbra multiplayer spill og nå kommer de med enda et spennende konsept. Ønsker selvfølgelig å vite mer om gameplayet og om det har single player og sånt, men det kommer nok etter hvert. Avowed og Fable var fine annonseringer og vitner nok en gang om at XGS ønsker å etablere seg som en ambisiøs utgiver av WRPG spill. Inxile jobber også med et nytt stort WRPG, så de har definitivt mye spennende vei på denne fronten. Enorm variasjon av spill: Alt fra Halo til Everwild til State of Decay til Grounded til Fable til Tell me Why til Forza. +++ spillene som ikke var der. Game Pass: Befester sin posisjon som en av de beste tjenestene i spillverdenen i dag Noen fine nyheter fra japanske studioer. Balan Wonderland, Tetris Effect og spesielt Dragon Quest XI. Sistnevnte er det siste i en nå ganske lang rekke av kritikerroste japanske serier som har funnet veien til Xbox denne generasjonen. Noen øvrige observasjoner: Forza Motorsport: Reboot og en lengre pause enn ventet? Jeg fikk nesten inntrykk av at selv 2021 er for tidlig. Hva betyr i så fall det for Forza Horizon? Matt Booty's kommentar om flere annonseringer: The Initiative kanskje? Kan se for meg at de sparer det til TGA i år. Hellblade 2 slo jo veldig an der i fjor. Lenke til kommentar
Ezio Skrevet 24. juli 2020 Del Skrevet 24. juli 2020 Croc Man skrev (12 minutter siden): Konsoll-eksklusiver. For den harde kjerne, som man bør appellere til tidlig i generasjonen for å oppnå kritisk masse og word-of-mouth, har som regel gaming-PC i tillegg. De appellerer til folk flest. Som har overhode ikke en gaming-PC i tillegg. Folk flest har en jævla søppel av en laptop som du knapt kan kjøre candy crush på uten at det lagger. Konsoller er i all hovedsak for barn og tenåringer. Jeg kan love deg at veldig få av disse sitter på en 10k+ PC. Men jeg kan også love deg at en del av de har fått Xbox One eller PS4. Det er ikke heller sannsynlig at de sitter på 2-3 av disse heller. Godt voksne mennesker som har familie har de aller fleste tilfeller ikke et rom for gaming eller en PC stående i stua heller. De som hovedsaklig sitter med en gaming PC er som regel i 15-30 alderen og da gjerne singel. Unntak finnes så du eller andre trenger ikke å forklare meg om livssituasjon deres. Det er ingen pcer som engang er i nærheten av å prestere like bra som disse konsollene kommer til å gjøre for den samme summen pdd der ute. Man må være fryktelig innsnevret på sitt eget liv fordi nesten samtlige som tar det argumentet om at det kommer på PC også tar jo overhode ikke hensyn til majoriteten av mennesker der ute. De baserer seg bare på sin egen livssituasjon. Er man så ekstremt dedikert at man sitter på alle verdens av konsoller og en bærbar og stasjonær PC så hadde jeg hvert fall satt ekstremt pris på at jeg slapp å betale for "enda" en konsoll. Det må jo brukes umenneskelig mye tid og penger på gaming om man hele tatt skal ha verdi av å sitte på alt dette. Men for alle som har en PC allerede. Da ser jeg ikke helt hvorfor dere diskuterer lengre basert på at eksklusive titler er absolutt alt som betyr noe for enkelte her inne og alle her inne sitter jo tydeligvis på en 10k+ gaming pc. Det burde jo være case closed og kjøp av PS5 uten tvil for dere. Men det virker som enkelte er mer opptatt av å syte og klage på alt Microsoft gjør. Uansett hva og uansett grunn fordi de ikke gir folk med en 10k+ PC god nok grunn til å kjøpe konsollen deres. Høres helt forferdelig ut av Microsoft å ikke låse spillene for kun Series X. Slik at de "tvinger" deg til å punge ut 4-6k for konsollen deres. Drittsekker. Tenk at de ikke gjør det. Det ville jo vært så fantastisk! Ja takk til å bruke mer penger og færre valgmuligheter kun for å få konsoll-ekslusive titler som PS fanboysa hadde endt opp med å syte på var for dårlig, kjedelig eller ikke så spesielt bra ut uansett. Strengt tatt visste man jo allerede på forhånd at Xbox kom til å kjøre på med Xbox+PC opplegget. Så da kan man jo lure på hvorfor denne gjengen med 10k+ PCer overhode har interesse av å diskutere Xbox eller diskutere hva man skal kjøpe av konsoll. Det burde jo vært klinkende klart fra dag 1. Så jeg forventer at disse personene over de neste 4 mnd ikke er til stede for å prate om Xbox. For de skal ikke ha konsollen uansett. De har jo en 10k+ PC. Case closed. Lenke til kommentar
Raul07 Skrevet 24. juli 2020 Del Skrevet 24. juli 2020 (endret) 43 minutes ago, Comma Chameleon said: Playstation selger nok mer på at de har konsoll-eksklusiver, men det er jo langt ifra noe å rope hurra for. At spillene ikke kommer på PC, slik som Xbox-eksklusivene gjør, er jo kun negativt for oss kunder. Hurra til Microsoft for å la de komme til PC og konsoll. Jeg ser faktisk ingen grunn å klage på at spillene kommer på både PC og Xbox. Alt er under Microsoft, hadde de kun fokusert på å selge flere maskiner enn konkurrentene hadde de aldri valgt den retningen her. Det som er så sykt at alt dette blir bare glemt på internett, man skal klage, syte og snakke ned den andre fordi man har den andre som en favoritt. Er rimelig sikker hadde Playstation hatt den samme åpenheten på spill så hadde dette blitt hyllet her inne. Endret 24. juli 2020 av Raul07 Lenke til kommentar
Iki Skrevet 24. juli 2020 Del Skrevet 24. juli 2020 Raul07 skrev (2 minutter siden): Er rimelig sikker hadde Playstation hatt den samme åpenheten på spill så hadde dette blitt hyllet her inne. Lite sannsynlig. Om Sony hadde valgt samme strategi så ville vi nok ikke fått noen neste generasjon av konsoller. Hva er vitsen med nye konsoller om spillene ikke ser bedre ut, og man ikke får noe nytt? Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 24. juli 2020 Del Skrevet 24. juli 2020 4 minutes ago, Kamaaz said: Ja takk til å bruke mer penger og færre valgmuligheter kun for å få konsoll-ekslusive titler som PS fanboysa hadde endt opp med å syte på var for dårlig, kjedelig eller ikke så spesielt bra ut uansett. Strengt tatt visste man jo allerede på forhånd at Xbox kom til å kjøre på med Xbox+PC opplegget. Så da kan man jo lure på hvorfor denne gjengen med 10k+ PCer overhode har interesse av å diskutere Xbox eller diskutere hva man skal kjøpe av konsoll. Det burde jo vært klinkende klart fra dag 1. Så jeg forventer at disse personene over de neste 4 mnd ikke er til stede for å prate om Xbox. For de skal ikke ha konsollen uansett. De har jo en 10k+ PC. Case closed. Takk for din analyse av sammenhengen mellom alder, livssituasjon, sosial klasse, sosial status og dataspill. Var den basert på fakta, eller synser du bare? Akkurat, da trenger jeg vel ikke kommentere den. Jeg sier ikke at å satse på eksklusiver er "bra" eller "forbrukervennlig". Men sist Xbox gjorde det godt i konsollmarkedet var tidlig 360, og sammen med Nintendo vippet de nesten Playstation av pinnen, som da hadde vært den ubestridte markedslederen i over 10 år og var sett på som en av verdens sterkeste merkevarer. I disse årene fra 2005-2010 hadde 360 noen kanonsterke eksklusiver, med noen som riktignok ble multiplattform etter hvert. Dette stoppet etter hvert som MS satset på Kinect og Xbox One har vel ikke fått en eksklusiv av samme kaliber som Gears 1 og 2, Halo 3, Bioshock, Mass Effect 1 og 2, Orange Box eller Left 4 Dead. https://www.eurogamer.net/articles/2016-04-21-one-machine-to-rule-them-all-the-triumph-of-xbox-360 1 Lenke til kommentar
Ezio Skrevet 24. juli 2020 Del Skrevet 24. juli 2020 Croc Man skrev (32 minutter siden): De fleste kjøper ny konsoll for å spille et nytt spill som de ikke kan spille på en plattform de allerede har. Og nå har MS lagt det opp slik at Xbox Series X ikke har noen eksklusiver. Alle spillene kommer til Xbox One, PC og noen til XCloud. Jeg sier ikke at dette er en noe dårlig. Men dette gir jo ingen insentiver til forbrukerne hvorfor Series X er verdt en investering på 5000 kr. Feil. De fleste kjøper ny konsoll på samme måte som de kjøper ny TV og tlf. Pga bedre hardware, ikke fordi du plutselig kan filme i slow-motion eller at tven din har innebygd voice command som du hadde så plutselig lyst på. Folk hoppet fra DVD til bluray, ikke pga ekslusivitet men pga bedre kvalitet. Den dag i dag så produsereres det vel fortsatt DVD filmer. Bedre kvalitet/performance er den nummer 1 grunnen for at folk kjøper eller oppgraderer noe. Xbox One har temmelig outdated hardware på dette stadiet og hvor verden stadig beveger seg mer mot 4K. Akkurat som da folk beveget seg fra scart til HDMI. kravet for hvordan spill blir høyere "Men dette gir jo ingen insentiver til *PC gamere* hvorfor Series X er verdt en investering på 5000 kr." Du har helt rett. Det er ikke verdt det for PC gamere. Det er jo fantastisk nyheter for hardcore gamere av å ha færre steder å forholde seg til. Dersom man derimot er 100% sikker på at man skal ha PS eller Xbox(eller begge) og ikke sitter på på en 10k+ PC så er det jo noe annet. Men du og andre får det jo oppriktig til å høres ut som samtlige personer i verden sitter på en 10k+ PC så da har man ingen grunn til å kjøpe konsollen. Dette er jo helt feil. Det er jo verdens enkleste sak om man har en 10k+ PC. Så jeg vet ikke hva du og andre her som har det hele tatt gjør i denne tråden. Du og sikkert mange andre de neste 3-4 mnd sikkert til å gnåle om Xbox når saken allerede burde være klar for deg hva du og sikkert andre skal kjøpe. Da burde dere gå tilbake til PS5 tråden. Alle med en 10k+ PC burde kjøpe PS5 om eksklusive titler er det eneste som betyr noe. Lenke til kommentar
Raul07 Skrevet 24. juli 2020 Del Skrevet 24. juli 2020 Men hvorfor er det så ekstremt viktig at akkurat den maskinen man velger å kjøpe selger mer enn konkurrentene? Husker i 2013 så var jeg veldig på hugget etter Playstation 4 men da var jeg også 17år gammel, heldigvis blitt litt mer voksen siden det. Lenke til kommentar
Ezio Skrevet 24. juli 2020 Del Skrevet 24. juli 2020 (endret) Iki skrev (23 minutter siden): Hva er vitsen med nye konsoller om spillene ikke ser bedre ut Godt gjort å hevde dette. Kan du ta en sammenligning av 4k og 1080p og si hvordan det ikke ser bedre ut. Ikke noe forskjell på 30 fps og ustabil 60 fps og stabil 60 fps opp mot 120 fps. Overhode ikke noe forbedring i følelsen av spillet der. Ja så har man jo alt annet som peker på at spillene ser bedre og vil føles bedre ut. Men igjen da. Du har nok allerede vært på bakrommet til Xbox og testet ut Series X så du vet sikkert mer enn meg. Om det ikke kommer til å se bedre ut på Series X, så kan man jo tro hvor mye verre det kommer til å se ut på PS5 på en svakere konsoll. Endret 24. juli 2020 av Kamaaz 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå