Gå til innhold

Tesla overrasker med overskudd: – Jeg har aldri vært mer optimistisk eller oppglødd rundt Teslas framtid

Melding lagt til av Evil-Duck

Person diskusjon/angrep blir ikke akseptert, hold en fin og høflig tone selv om dere er uenige. Videre bruk av personangrep vil føre til advarsler.

Anbefalte innlegg

bzzlink skrev (26 minutter siden):

Jeg er interessert i motivasjonen deres for å spre FUD. Nesten så man tror man diskuterer med en contentfarm innimellom.

Hva er FUD? Det å bare rope FUD fremfor å tilbakebevise spekulasjonene og argumentene hjelper lite. 

bzzlink skrev (28 minutter siden):

For det virker organisert, når de samme få brukerene er å finne i samtlige tråder som omhandler elektrifisering, og snakker det ned. Og kommer med masse grunnløse / blåst ut av proposjoner, påstander mot Tesla.

Hvem snakker ned elektrifisering? Du siterer nemlig meg, så da regner jeg med du har noen sitater å vise til? 

Hvilke grunnløse påstander sikter du til? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234
Salvesen. skrev (2 timer siden):

Nitpick kongene altså, samme røkla som dras opp gang på gang. 

Det suger nok å ha en bil som ikke fungerer som den skal(uavhengig av merke). Men for oss som har feilfrie biler er det en drøm. 

Er det nitpick når Model Y levers an mass med grove feil? Det eer mye rask Tesla har levert tidligere som en kan diskutere om er grove feil eller bare sjarmerende feil, slik som ymse britiske biler har hatt i alle år. Men når vann fosser inn i bilene, når seter ikke henger fast, når hjul faller av med mer, da snakker vi ikke om uskyldige feil lenger. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234
bzzlink skrev (2 timer siden):

Jeg er interessert i motivasjonen deres for å spre FUD. Nesten så man tror man diskuterer med en contentfarm innimellom.

For det virker organisert, når de samme få brukerene er å finne i samtlige tråder som omhandler elektrifisering, og snakker det ned. Og kommer med masse grunnløse / blåst ut av proposjoner, påstander mot Tesla.

Fin breakdown om FUD: https://youtu.be/L5HBbqRLbhY

Punkt 4 https://culteducation.com/warningsigns.html

Lenke til kommentar
JØI skrev (24 minutter siden):

Er det nitpick når Model Y levers an mass med grove feil? Det eer mye rask Tesla har levert tidligere som en kan diskutere om er grove feil eller bare sjarmerende feil, slik som ymse britiske biler har hatt i alle år. Men når vann fosser inn i bilene, når seter ikke henger fast, når hjul faller av med mer, da snakker vi ikke om uskyldige feil lenger. 

Det er vell nøyaktig det nitpick er. Empiri/data er mer interessant. 

Som at Tesla har noen av de mest fornøyde eierne i bransjen feks.

Endret av Salvesen.
  • Liker 3
Lenke til kommentar
6 hours ago, Snowleopard said:

Det er vel mer forskjellen mellom å vise at han er feilbarlig, til å direkte spotte han og prøve å overbevise om at han har vond hensikt som folk  reagerer på. Ftren er sær, det mener nok til fleste. Men om han er et geni, eller bare dyktig og heldig, er en annen sak. Tror de fleste innser at han ikke er dum, selv om han har vært mindre heldig med endel uttalelser og spådommer, og at han til tider er vel tidsoptimistisk.

Det virker som om dere tar det personlig når Tesla/Musk kritiseres. Hva er årsaken til det? Er det slik at når Musk langer ut mot media og tror alle er imot han så må dere følge etter? Det er veldig fascinerende...

Lenke til kommentar
6RCURCGB skrev (3 minutter siden):

Det virker som om dere tar det personlig når Tesla/Musk kritiseres. Hva er årsaken til det? Er det slik at når Musk langer ut mot media og tror alle er imot han så må dere følge etter? Det er veldig fascinerende...

Vil vel si det er motsatt, at det er denne intense viljen til å håne han som ihvertfall jeg reagerer på. Hva er det som skaper et så stort hat mot denne fyren, at man legger vekk all folkeskikk og durer på med hatmeldinger og beskyldninger?

Jeg bryr meg ikke nok om fyren til å måtte forsvare han, men jeg blir fascinert over det genuine hatet som enkelte fremviser. Det er det jeg reagerer på. Men det er vel typisk å snu flisa og mene at man forsvarer han i ett og alt, om man stiller spørsmålstegn ved hatmeldingene som flagrer. "Er du ikke med oss, så er du mot oss"-holdningen står sterkt hos enkelte.

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Snowleopard skrev (2 minutter siden):

Hva er det som skaper et så stort hat mot denne fyren, at man legger vekk all folkeskikk og durer på med hatmeldinger og beskyldninger?

Det han sier og gjør selvfølgelig. Det å ikke rapportere skader på fabrikken. Det å kalle en helt en pedoguy. Det å si at barn er immune mot Covid 19. Det å risikere ansatte på fabrikken ved å ikke gi dem tilstrekkelige tiltak for å forhindre smitte. Det å si at folk som føler seg i risikosonen kan få være hjemme, mens de faktisk får sparken. Det å selge HW2.5 til folk som trur de får HW3. Det å si at man skal produsere ventilatorer for PR uten å lage én eneste en. 

Er mye å ta av. 

Lenke til kommentar
oophus3do skrev (2 minutter siden):

Det han sier og gjør selvfølgelig. Det å ikke rapportere skader på fabrikken. Det å kalle en helt en pedoguy. Det å si at barn er immune mot Covid 19. Det å risikere ansatte på fabrikken ved å ikke gi dem tilstrekkelige tiltak for å forhindre smitte. Det å si at folk som føler seg i risikosonen kan få være hjemme, mens de faktisk får sparken. Det å selge HW2.5 til folk som trur de får HW3. Det å si at man skal produsere ventilatorer for PR uten å lage én eneste en. 

Er mye å ta av. 

Mange av de episodene har kommet i ettertid, lenge etter at dette hatet befestet seg hos endel. Det har nemlig vart i noen år nå.

Dog ikke alle de tingene du kommer med som jeg har fått med meg, og jeg ønsker selvsagt linker på flere av de påstandene du kommer med her, bare for å være sikker på at det ikke gjelder rykter som bare er satt ut for å skade han, uten å ha rot i virkeligheten. Og da bør linkene også vise til at det er han som er årsak til alle de episodene.

Jeg er klar over at bedriftseierkulturen i USA ikke helt er i henhold til norsk standard, så det bør man ta i betraktning.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234
oophus3do skrev (18 minutter siden):

Er mye å ta av. 

HW4 nå...

https://electrek.co/2020/08/18/tesla-hw-4-0-self-driving-chip-tsmc-for-mass-production-q4-2021-report/

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234
Snowleopard skrev (16 minutter siden):

Mange av de episodene har kommet i ettertid, lenge etter at dette hatet befestet seg hos endel. Det har nemlig vart i noen år nå.

Dog ikke alle de tingene du kommer med som jeg har fått med meg, og jeg ønsker selvsagt linker på flere av de påstandene du kommer med her, bare for å være sikker på at det ikke gjelder rykter som bare er satt ut for å skade han, uten å ha rot i virkeligheten. Og da bør linkene også vise til at det er han som er årsak til alle de episodene.

Jeg er klar over at bedriftseierkulturen i USA ikke helt er i henhold til norsk standard, så det bør man ta i betraktning.

Alt på elonmusk.today har lenker til der Musk lyver. Løgnene til Musk er verifiserbare så det holder. 

Lenke til kommentar
Snowleopard skrev (15 minutter siden):

Ja de har jo bygget og ballet seg på hverandre over tid. Det er jo ikke slik at folk har reagert mot hans uttalelser kun nå nylig pga hans utspill. 

Capital Raise

[Link]

• 3,110 days since Elon Musk said Tesla will never need to raise capital again. (2/12/2012)
"Tesla does not need to ever raise another funding round." Elon Musk, quoted by John Voelcker in Green Car Reports
  • 2,881 days since Elon Musk raised $195.7M in common stock. (9/28/2012)
  • 2,651 days since Elon Musk raised $313M in common stock. (5/16/2013)
  • 2,651 days since Elon Musk raised $600M in convertible notes. (5/16/2013)
  • 2,364 days since Elon Musk raised $2B in convertible notes. (2/27/2014)
  • 1,832 days since Elon Musk raised $652.2M in common stock. (8/13/2015)
  • 1,546 days since Elon Musk raised $1.4B in common stock (excluding Musk's $600M sale). (5/25/2016)
  • 1,251 days since Elon Musk raised $350M in common stock. (3/16/2017)
  • 1,251 days since Elon Musk raised $850M in convertible notes. (3/16/2017)
  • 1,097 days since Elon Musk raised $1.8B in high yield notes. (8/17/2017)
  • 474 days since Elon Musk raised $850M in common stock. (5/2/2019)
  • 474 days since Elon Musk raised $1.2B in convertible notes. (5/2/2019)
  • 187 days since Elon Musk raised $2.3B in common stock. (2/13/2020)
Snowleopard skrev (17 minutter siden):

Du fikk en link som burde være en god start for deg. Om du ønsker å ettersøke mer, så klarer du å finne det jo mer du dykker inn i det selv. 

I den linken så har du uansett referansene til uttalelsene, og starter du derifra, så finner du nok betydelig mer. 

Lenke til kommentar
JØI skrev (1 minutt siden):

Alt på elonmusk.today har lenker til der Musk lyver. Løgnene til Musk er verifiserbare så det holder. 

På samme måte som alle påstandene som serveres her inne?

Har ikke tenkt å gå inn der, fordi dette rett og slett ikke interesserer meg. Er mest opptatt av at varene leverer, noe de i all hovedsak gjør til gangs.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Snowleopard skrev (5 minutter siden):

På samme måte som alle påstandene som serveres her inne?

Har ikke tenkt å gå inn der, fordi dette rett og slett ikke interesserer meg. Er mest opptatt av at varene leverer, noe de i all hovedsak gjør til gangs.

God grunn for å ikke bruke tid på å finne kilder som du uansett ikke hadde villet lest. Kildene for diverse løgner er som sagt der. Om du ikke gidder vurdere dem engang, så finner jeg det merkelig at du skal putte merkelapper på folk som har han litt opp i halsen. 

Lenke til kommentar
oophus3do skrev (Akkurat nå):

God grunn for å ikke bruke tid på å finne kilder som du uansett ikke hadde villet lest. Kildene for diverse løgner er som sagt der. Om du ikke gidder vurdere dem engang, så finner jeg det merkelig at du skal putte merkelapper på folk som har han litt opp i halsen. 

Klarer veldig godt å se på linken hvorfor den er opprettet, en ren svertekanal. Det bare bekreftet at hatet sitter dypt, når man sitter og bruker tid på slikt.

Men greit. Jeg spurte etter linken, så skal "glede" deg med å sjekke den ut. Men som sagt, jeg ser allerede hva som venter meg...

• Liker 3
Lenke til kommentar
Snowleopard skrev (4 minutter siden):

Klarer veldig godt å se på linken hvorfor den er opprettet, en ren svertekanal. Det bare bekreftet at hatet sitter dypt, når man sitter og bruker tid på slikt.

Blir litt som å si at alle personer som jobber med å avsløre løgner og svindel bare kaster bort tiden sin, og at årsaken grunner i hat. Hvorfor ikke rettferdighet? 

Snowleopard skrev (4 minutter siden):

Men som sagt, jeg ser allerede hva som venter meg...

Det som venter deg er fantastiske utsagn fra Elon Musk derifra. Intet mer eller mindre. Men søker du på hvert utsagn, så finner du nok mer fra folk som har jobbet i ulike bransjer i 10-20 år som reagerer, da mye av tingene Elon berører i sine utsagn blir ledd/fnyst/latterligjort med/av. 

Endret av oophus3do
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234
Snowleopard skrev (20 minutter siden):

Men greit. Jeg spurte etter linken, så skal "glede" deg med å sjekke den ut. Men som sagt, jeg ser allerede hva som venter meg...

Det du fine er sitat og lenker til der stater kommer fra. Som regel Elon sin Twitter. Størrelsen påfjellet av løgner er litt skremmende når en se dyrkingen av denne lystløgneren. Det er skremmende at en kan lag en så lang saklig liste over så mange løgner. 

Lenke til kommentar
55 minutes ago, Snowleopard said:

Dog ikke alle de tingene du kommer med som jeg har fått med meg, og jeg ønsker selvsagt linker på flere av de påstandene du kommer med her, bare for å være sikker på at det ikke gjelder rykter som bare er satt ut for å skade han, uten å ha rot i virkeligheten.

Oj, dette er mer alvorlig enn jeg hadde forestilt meg. Så slik dere ser det har det etablert seg et hat mot Tesla. Og alle som kommer med et snev av kritikk er motivert av rent hat? Og siden det er rent hat vil det ikke være noen som helst substans i påstandene?

https://electrek.co/2020/05/12/tesla-super-fandom-becomes-toxic-negative-electric-revolution-op-ed/

https://www.theverge.com/2018/6/26/17505744/elon-musk-fans-tesla-spacex-fandom

https://www.businessinsider.com/electrek-editor-slams-elon-musks-coronavirus-reaction-tesla-superfans-2020-5?r=US&IR=T

Lenke til kommentar
6RCURCGB skrev (1 time siden):

Oj, dette er mer alvorlig enn jeg hadde forestilt meg. Så slik dere ser det har det etablert seg et hat mot Tesla. Og alle som kommer med et snev av kritikk er motivert av rent hat? Og siden det er rent hat vil det ikke være noen som helst substans i påstandene?

https://electrek.co/2020/05/12/tesla-super-fandom-becomes-toxic-negative-electric-revolution-op-ed/

https://www.theverge.com/2018/6/26/17505744/elon-musk-fans-tesla-spacex-fandom

https://www.businessinsider.com/electrek-editor-slams-elon-musks-coronavirus-reaction-tesla-superfans-2020-5?r=US&IR=T

Igjen så ser du svarte katter rundt hvert hjørne. Nei, det finnes selvsagt kritikk mot EM som er berettiget. Det er helt greit å kommentere selvsagt.

Det er dette evinnelig gnaget på alt som har vært, og som har vært fikset på, som dras frem igjen og igjen. Og det er stort sett bare noen få av de som er her inne, som rett og slett ikke klarer å dytte dette fra seg.

Men samtidig så virker det som intet av det f.eks. VW har gjort med dieselgate, er verdt å kritisere. Selv om de beviselig har gjort stor innsats for å hvitvaske forurensningen bilene har stått for, noe som påvirker helsa til svært mange folk på planeten. At antageligvis en del flere i bilbransjen har gjort tilsvarende, ser man jo heller ikke at det reageres mot.

Og masse av dette som dras frem har jo dessuten lite og intet å si på hvordan bilene er. Hva han finner på å si som er SpaceX-relatert, påvirker stort sett ikke noen av Teslaene som er å få tak i. Eller hvorvidt regnskapet er korrekt eller ikke.

Så hvorfor må dere dra dette frem hver eneste gang? 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...