Gå til innhold

Tesla overrasker med overskudd: – Jeg har aldri vært mer optimistisk eller oppglødd rundt Teslas framtid


Melding lagt til av Evil-Duck

Person diskusjon/angrep blir ikke akseptert, hold en fin og høflig tone selv om dere er uenige. Videre bruk av personangrep vil føre til advarsler.

Anbefalte innlegg

Espen Hugaas Andersen skrev (1 minutt siden):

Jeg tror det er ingen som kjøper Tesla fordi de har en 0,05% sjanse til å få en rabatt på 50k NOK. Nei, dette er kunder som ville kjøpt Tesla uansett.

Selvfølgelig betyr penger noe, og spesielt i Asia. Se på hva subsidier gjør for salg der nede. Dette har gått opp og ned, og elbilsalget har gått opp og ned med det. 

 

Espen Hugaas Andersen skrev (2 minutter siden):

De taper da ikke penger på bilene. For alle unntatt de 5 personene som fikk rabatt så er prisen lik Teslas pris.

Rabatten var på opp til 10,000 biler. Hvor du har din versjon fra aner jeg ikke. Du har ikke kommet med kilde på den. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 minute ago, oophus3do said:

Rabatten var på opp til 10,000 biler. Hvor du har din versjon fra aner jeg ikke. Du har ikke kommet med kilde på den. 

Det står i klartekst i linken jeg oppga tidligere: https://www.scmp.com/tech/e-commerce/article/3097687/tesla-locked-group-buying-dispute-pinduoduo-over-discounted-model-3

"In July, Pinduoduo started teasing a group buying flash sale with Chinese car dealer group Yiauto, which would give five random buyers the chance to purchase Tesla’s China-made Model 3 vehicles at a price of 251,800 yuan (US$36,270) – 40,000 yuan cheaper than the vehicle’s regular retail price – if at least 10,000 people sign up."

  • Liker 4
Lenke til kommentar
bshagen skrev (1 minutt siden):

Det er jo null problemer å utføre da, å behandle 10 000 bestillinger for noe er superlett. Hva er spesielt med dette?

Forskjell på å bestille 10,000 skjermkort som du distribuerer senere ala Komplett, vs det å gjøre det som omtales om her hvor kundene bestiller direkte fra Tesla. 

Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen skrev (2 minutter siden):

Det står i klartekst i linken jeg oppga tidligere: https://www.scmp.com/tech/e-commerce/article/3097687/tesla-locked-group-buying-dispute-pinduoduo-over-discounted-model-3

"In July, Pinduoduo started teasing a group buying flash sale with Chinese car dealer group Yiauto, which would give five random buyers the chance to purchase Tesla’s China-made Model 3 vehicles at a price of 251,800 yuan (US$36,270) – 40,000 yuan cheaper than the vehicle’s regular retail price – if at least 10,000 people sign up."

https://cntechpost.com/2020/07/21/well-pinduoduo-is-helping-tesla-keep-cutting-prices-in-china/

Ja jeg gir meg. Det står faktisk der at Yi Auto kan ha levert de bilene det har vært snakk om, som har kommet ut fra Pinduoduo oppmerksomheten utenfor de 5 bilene som det i utgangspunktet handlet om. Altså rett og slett lodd-trekning for de som uansett ville ha en TM3 med muligheten i å vinne subsidiene fra Pinduoduo. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
oophus3do skrev (9 minutter siden):

Forskjell på å bestille 10,000 skjermkort som du distribuerer senere ala Komplett, vs det å gjøre det som omtales om her hvor kundene bestiller direkte fra Tesla. 

Ja, men det var fortsatt ikke poenget mitt. Det er en smal sak å sette i gang litt kundebehandling for 10 000 bestillinger, om det så er manuelt og personlig - bil for bil og kunde for kunde, om dette er kriteriet. Hvorfor skal dette være vanskelig? Mulig jeg er gammel, men husker en gang vi måtte ringe flyselskapene for å bestille reiser og vente på billettene skulle komme i posten. Men det funket det også. 10 000 bestillinger er ikke så mye som du tror, om du har et team til å utføre det. Å bestille en Tesla via tesla.com er omtrent like kjapt som å bestille seg et mobilabonnement på onecall.no

  • Liker 2
Lenke til kommentar
bshagen skrev (7 minutter siden):

Ja, men det var fortsatt ikke poenget mitt. Det er en smal sak å sette i gang litt kundebehandling for 10 000 bestillinger, om det så er manuelt og personlig - bil for bil og kunde for kunde, om dette er kriteriet. Hvorfor skal dette være vanskelig? Mulig jeg er gammel, men husker en gang vi måtte ringe flyselskapene for å bestille reiser og vente på billettene skulle komme i posten. Men det funket det også. 10 000 bestillinger er ikke så mye som du tror, om du har et team til å utføre det. Å bestille en Tesla via tesla.com er omtrent like kjapt som å bestille seg et mobilabonnement på onecall.no

Tesla har allerede kodesystemet sitt gjennom referals, så jeg forstår ikke helt hvorfor man ikke istedet hadde utnyttet dette systemet om man skulle løse et flåtesalg? Gi link og la kunden gå igjennom bestillingen selv. 

Lenke til kommentar
oophus3do skrev (1 time siden):

Tesla har allerede kodesystemet sitt gjennom referals, så jeg forstår ikke helt hvorfor man ikke istedet hadde utnyttet dette systemet om man skulle løse et flåtesalg? Gi link og la kunden gå igjennom bestillingen selv. 

Ikke det jeg skrev i det hele tatt, ikke i nærheten av det vi diskuterte en gang 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
10 hours ago, oophus3do said:

Morsom historie som utspiller seg med Pinduoduo nå. 
Et flåtesalg, som holdes tilbake og selges på nytt. ?
Fint dette, når man får bokført litt flåtesalg i Q2, for så å holde dem tilbake og selge dem med normal pris igjen i Q3. 

Min favoritt er når Tesla leverer biler som tidligere har vært registrert til kunder som har bestilt ny bil...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
On 8/16/2020 at 2:43 PM, gamlefar said:

Ærlig talt. Dere sammenligner en bil som er bygget dårligere enn Kia på 80-tallet, har et svært minimalistisk interiør, mangler lakkering på innsidene av dørene og har et elendig seviceapparat mot en seriøs aktør som Polestar med luksuriøst indre og ytre.

Tenåringer velger Teslaen fordi den akselerer fortere og har litt lenger rekkevidde. For voksne folk så er valget enkelt.

Ja, for voksne er valget enkelt. Man velger alt annet enn Tesla:

https://insideevs.com/news/365615/nextmove-cancel-5-million-tesla-model-3-order/

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (1 minutt siden):

Tja, tallene taler en annen historie ?

Tallene viser produksjon av elbiler og at folk kjøper dem. Det er ingen som bygger flere rene elbiler enn Tesla - ennå. 

Nå blir Xpeng P7 og BYD Han lansert i Asia, og de viser høyere vekst enn TM3. Så får man se om det er en indikator for noe i markedet som har betydd betydelig mer for Tesla enn i hjemlandet og spesielt EU. 

 

Lenke til kommentar
1 minute ago, oophus3do said:

Tallene viser produksjon av elbiler og at folk kjøper dem. Det er ingen som bygger flere rene elbiler enn Tesla - ennå. 

Nå blir Xpeng P7 og BYD Han lansert i Asia, og de viser høyere vekst enn TM3. Så får man se om det er en indikator for noe i markedet som har betydd betydelig mer for Tesla enn i hjemlandet og spesielt EU. 

 

Det er fortsatt noe sånt som 80 millioner fossilbiler som produseres og selges per år, så det er mulig for alle å fortsette veksten i en god del år.

Endret av Espen Hugaas Andersen
  • Liker 5
Lenke til kommentar
oophus3do skrev (2 minutter siden):

Tallene viser produksjon av elbiler og at folk kjøper dem. Det er ingen som bygger flere rene elbiler enn Tesla - ennå. 

Nå blir Xpeng P7 og BYD Han lansert i Asia, og de viser høyere vekst enn TM3. Så får man se om det er en indikator for noe i markedet som har betydd betydelig mer for Tesla enn i hjemlandet og spesielt EU. 

 

Ja en kan spekulere som en ønsker om fremtiden, men dagens tall er fortsatt slik. Tesla er enorme på elbil salg. VW har jo ikke solgt ut reservasjonene til ID3 her hjemme engang, så det lover jo ikke veldig bra. Ikke så rart når de lanserer biler med 4 seter og null taklast.. For ikke å snakke om plastikk interiøret. Men det kommer seg nok! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
14 minutes ago, Salvesen. said:

Ja en kan spekulere som en ønsker om fremtiden, men dagens tall er fortsatt slik. Tesla er enorme på elbil salg. VW har jo ikke solgt ut reservasjonene til ID3 her hjemme engang, så det lover jo ikke veldig bra. Ikke så rart når de lanserer biler med 4 seter og null taklast.. For ikke å snakke om plastikk interiøret. Men det kommer seg nok! 

Hva er Teslas markedsandel i Norge?

Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen skrev (24 minutter siden):

Det er fortsatt noe sånt som 80 millioner fossilbiler som produseres og selges per år, så det er mulig for alle å fortsette veksten i en god del år.

Stemmer. God plass ennå. Og det er ikke så overraskende at de går unna. 

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (35 minutter siden):

Ja en kan spekulere som en ønsker om fremtiden, men dagens tall er fortsatt slik. Tesla er enorme på elbil salg. VW har jo ikke solgt ut reservasjonene til ID3 her hjemme engang, så det lover jo ikke veldig bra. Ikke så rart når de lanserer biler med 4 seter og null taklast.. For ikke å snakke om plastikk interiøret. Men det kommer seg nok! 

Si ifra når du ser en bil i kompakt klassen med 77kWh batteri og 550 km rekkevidde uten at den må ofre bort endel av totalvekten sin. 

At folk fremdeles ikke forstår at en kompakt bil og en SUV feks har andre kriterier i feks NCAP syns jeg er rart. 

ID. 3 er ikke så ekstremt viktig med 1st. Den vil utvikle seg slik Golf har utviklet seg år for år. Samt ID. 3 viser at MEB platformen har noe for seg. God støydemping og kjøreegenskaper lager litt forventninger for biler som Skoda Enyaq, Audi Q4, ID. 4 blant flere. Så vil R divisjonen som har laget en haug av rekorder med ID. R leke med produktene etterpå. 

Nå som vi vet om HERE+Mobileye samarbeidet så blir det mye å glede seg til angående teknologi også. 

Endret av oophus3do
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...