Gå til innhold

Tesla overrasker med overskudd: – Jeg har aldri vært mer optimistisk eller oppglødd rundt Teslas framtid


Melding lagt til av Evil-Duck

Person diskusjon/angrep blir ikke akseptert, hold en fin og høflig tone selv om dere er uenige. Videre bruk av personangrep vil føre til advarsler.

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234
gamlefar skrev (12 minutter siden):

Testen skal være uavhengig. Synes uansett det er uinteressant. TM3 er dårlig bygget, og hadde selvsagt valgt Polestar foran den uavhengig av forbruk og rekkevidde. 

Så det du sier er At du klarer deg uten en fise-app og at fise-app ikke er viktig for deg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
8 minutes ago, syar2003 said:

Jeg vil si at for den «normale» elbilkjøper er det totalt sett mere 1:1 mellom Polestar og Tesla Model 3 (uavhengig av performance versjon)

En vinner på noe og motsatt og man må som kjøper veie for eller i mot på områder som er mest relevant for egen del.
 

NCAP er jo selvsagt viktig .Og PS2 scorer nok bra da den faktisk er Volvos utviklede V40.2/CMA plattform og Volvo har sikkerhet som første prioritet.

 

Så da tar du veddemålet?

Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen skrev (4 minutter siden):

De kommer ikke til å inkludere lidar.

Om det er pga Elon ikke vil innrømme feil, så skader han merket Tesla. 

Jeg trur og håper de er lurere enn som så, at noen der inne med kunnskap kan få Elon til å skjerpe seg og gi etter. Det ville vært bedre for oss alle med en sikrere bilflåte på veiene. 

Sensorene koster snart 5k kr per sensor. Verdien å i inkludere dette i X og S samt funksjonene disse kan gi i tillegg ville vært mer verdt enn kostnaden på sensoren. 

Endret av oophus3do
Lenke til kommentar
1 minute ago, oophus3do said:

Om det er pga Elon ikke vil innrømme feil, så skader han merket Tesla. 

Jeg trur og håper de er lurere enn som så, at noen der inne med kunnskap kan få Elon til å skjerpe seg og gi etter. Det ville vært bedre for oss alle med en sikrere bilflåten på veiene. 

De kommer ikke til å inkludere lidar fordi det ikke er noe behov for lidar.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
10 minutes ago, uname -l said:

"The publication noted that the Model 3’s steering could not be described as “sporty or involving,” just effective. On the other hand, the Polestar 2’s steering and controls were described as reassuring in the way that they are “meatier and more satisfying.”"

Er litt delte meninger om det der.

What Car er ikke like imponert av styringen til Polestar 2, og mener Model 3 sin er bedre.

(fra 6 minutter)

 

Så det bunner nok litt i personlig preferanse.

Endret av Complexity
  • Liker 2
Lenke til kommentar
12 minutes ago, uname -l said:

Mens du kommer trekkende med en amatør som ikke bare har tjent fett på å snakke opp Tesla, men som attpåtil kaller seg TESLA-Bjørn.

Testen bestilt av Polestar er transparent og alle testparametre er oppgitt. Den er dermed repeterbar noe som er et krav for alle tester som kan kalles vitenskaplige. Med andre ord kan hvem som helst gjøre det samme og sjekke om resultatene er riktige.

Den viser forøvrig bare det samme som et utall andre tester, nemlig at Teslas egenrapporterte EPA-rekkevidder er de mest overdrevne i hele elbil-bransjen.

Polestar lot ikke Bjørn Nyland få teste bilen slik han pleier.

Så med forbehold om det. 176 wh/km @90km/t hørtes brutalt dårlig ut.

Bjørn livestreamer testene sine. Han bruker offentlig vei og ladestasjoner. Blir ikke så mye mer transparent og repeterbart enn det vil jeg si. Hva synes du?

Han tester virkelig bruk = interessant

Den Polestar testen er simulert = uinteressant

 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
1 minute ago, syar2003 said:

Veddemål , skulle vi vedde om noe ?
Du spurte hva jeg «mente» ift NCAP og sa min mening om det.
.

Sorry blandet tydeligvis brukere. 
Jeg ville sette 100 kr på at Polestar 2 får dårligere resultat i EuroNCAP men en annen en her, som sa at prestasjoner på bane var irrelevant

Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen skrev (5 minutter siden):

Lidar er en måte å løse slikt på. Bedre SW er en annen måte.

Trøsten for de som blitt klemt flate mellom den stillestående bilen og en Tesla på autopilot:

Musks tomme løfter siden 2016.

Endret av uname -l
Lenke til kommentar
1 minute ago, uname -l said:

En god trøst for de som blitt klemt flate mellom den stillestående bilen og en Tesla på autopilot: Musks tomme løfter siden 2016.

Så lenge systemet bare er en førerassistent har sjåføren det fulle ansvaret for å unngå ulykker.

Om det skulle inntreffe en ulykke i fremtiden der bilen kjører på nivå 4-5 så kan man skylde på Tesla.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen skrev (3 minutter siden):

Så lenge systemet bare er en førerassistent har sjåføren det fulle ansvaret for å unngå ulykker.

Nei, dette er en direkte konsekvens av systemets mangelfulle design kombinert med den overdrevne omtalen av systemets kapabiliteter. Tesla og Elon Musk må ta fullt ansvar for disse dødsfallene. "Predictable abuse" som det heter.

Endret av uname -l
Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen skrev (1 minutt siden):

Dagens sensorsuite er tilstrekkelig. Musk sier ikke noe annet.

Nei den er ikke det. Hvordan tolker du egentlig sitatet jeg gav deg? 

Lokal sensor suite er ikke nok. Dog det kan være nok å samle dem i større grad.

Altså lagre informasjon som burde lagres per bil i sanntid og oppdatere biler om informasjonen til hjelp for bilene i nærheten. 

I teorien går man fra sensorer på 1 bil som skal løse alt for seg selv, til sensorer i X biler ved samme lokasjon som samarbeider. Slik feks Waymo, Mobileye, HERE, osv går mot. 

Lidar ville gitt redundancy og merverdi i bedre oppløsning og kjappere korreksjoner for et koordinatsystem bilene hele tiden må ligge på en høy % solve i. 

Som sagt så er Elon en idiot om han nekter å se at prisen har falt for mye til å ikke vurdere Lidar nå mot neste sensor oppgradering. 

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...