Gå til innhold

Tesla overrasker med overskudd: – Jeg har aldri vært mer optimistisk eller oppglødd rundt Teslas framtid


Melding lagt til av Evil-Duck

Person diskusjon/angrep blir ikke akseptert, hold en fin og høflig tone selv om dere er uenige. Videre bruk av personangrep vil føre til advarsler.

Anbefalte innlegg

6 minutes ago, syar2003 said:

Ok , du har hatt din M3 i litt over et år. Hvor mange ganger har «du» kjørt den på bane ?

Min påstand er et for den gjennomsnittlige og store hopen av elbilkjøpere betyr det nada om PS2 blir slått av en Tesla M3P på banekjøring. 
 

Jeg har aldri kjørt på bane med min, og vil sansynligvis aldri gjøre det heller.

Hvordan synes du man burde benchmarke bilene da? hvilken som rygger raskest? for det er vel kansje det eneste ytelsesmessige Polestar 2 slår Model 3 på.

 

Endret av Complexity
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Salvesen. skrev (1 time siden):

Mobilieye klarte ikke "se" over humper engang, AP2X er langt forran. For ikke å snakke om kjøring uten linjer, observere andre ting rundt osv. Kan ikke sammenlignes engang.

 

Har hatt ap1, ap2 og ap2,5/3. Har vært igjennom alle oppdateringer osv. 

Har du glemt grunnen til at Mobileye kuttet tråden med Tesla? Det du har prøvd er ikke det ypperste av hva man hadde. De ønsket nok testing før det ble lansert. 

De tingene Tesla har kommet med i ettertid er nok kopi av det MobilEye gjorde mens de jobbet for Tesla uten at det var ute blant folk. Har du glemt hva de viste frem på den tiden? Skiltgjenkjenning o.l. har dem hatt ei god stund. 

Lenke til kommentar
bzzlink skrev (6 minutter siden):

Ehhh.

Så for kjøpere av performance biler har ikke kjøreegenskaper noe å si

for å røyke ut svakheter i kjøreegenskaper så må man presse bilen på grensen.

Dersom det ikke har noe å si hvorfor leverer Polestar 22 knepp med justering på demperne?

Svar heller på spørsmålet mitt istedet for å vei deg unna. Hvor mange ganger i år og hvor har «du» kjørt din Model 3 på bane ?

Mange vil ha «det beste» av noe  selv om det ikke er praktisk behov . Årsakene til dette er mangfoldige og ikke tema.

 

Edit:
Bane 1 gang iløpet av et helt år kan ikke karakteriseres som ofte.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
oophus3do skrev (2 minutter siden):

Tesla skriver ikke kun om koden. Tesla har forstått at de var i en blindgate, og det å løse dette lokalt ville vært alt for vanskelig. 

Audi får nivå 3 med Audi Q4 dem. Kø assistent. 

Ja, det er jo typisk re-write. Som de har gjort før som sagt. Hva er egentlig problemet? At systemet sannsynligvis blir bedre, som tidligere? 

De skulle fått det med 2019 a8. Den ble solgt med kø assistent med nivå 3. Men det har de bare skrinlagt. Men det er såklart ok. Det er jo den hellige vag:)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
2 minutes ago, syar2003 said:

Svar heller på spørsmålet mitt istedet for å vei deg unna. Hvor mange ganger i år og hvor har «du» kjørt din Model 3 på bane ?

Mange vil ha «det beste» av noe som selv om det ikke er praktisk behov . Årsakene til dette er mangdoldihe og ikke tema.

 

Edit:
Bane 1 gang utløpet av et år kan ikke karakteriseres som ofte.

Ok.

Hva synes du om Euro NCAP da? Får vente på den da.

vedder 100 kr på at TM3 scorer bedre enn Polestar2

Lenke til kommentar
bzzlink skrev (1 time siden):

Når man ser på testene som kommer inn fra konkurrentene, så ser fremtiden veldig lys ut for Tesla!

Polestar har holdt Bjørn unna å teste bilen demmes, men måtte ettehvert gi etter:

Tesla Bjørn sin video indikerer Polestar 2 sitt forbruk i 90 km/t er 176 Wh/km

Så like høyt forbruk som en Model X (!)  Det lover ikke så bra.

Ser at Bjørn ikke har oppdatert regnearket sitt med tallene fra forbrukstest. Polestar lot han ikke få kjøre skikkelig test, så han tok vel forbehold om at han må få testet den skikkelig senere.

https://youtu.be/HHi788pzWiE

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1V6ucyFGKWuSQzvI8lMzvvWJHrBS82echMVJH37kwgjE/edit

Ifølge testen under, så har Tesla det høyeste forbruket.

https://jalopnik.com/tesla-model-3-ranked-last-for-highway-range-efficiency-1844728090

 

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (7 minutter siden):

Kilde på at det ikke hadde blitt godkjent?

Haha, du kødder? En funksjon som ikke ser en vegg, som kjører seg selv inn i sin egen garasje?

Greit lavt du setter kravene på funksjoner du trur vil slippe igjennom etter Januar 2021.

 

Salvesen. skrev (8 minutter siden):

Og hvilke biler har tilsvarende løsninger i fra mobileye?

Dette kan du finne ut av selv. Se Wikipedia feks. 

Lenke til kommentar
2 minutes ago, gamlefar said:

Ifølge testen under, så har Tesla det høyeste forbruket.

https://jalopnik.com/tesla-model-3-ranked-last-for-highway-range-efficiency-1844728090

 

The point being made here, at least by Polestar, is that its vehicle is potentially more energy-efficient, and you should buy a Polestar 2 instead of the Tesla Model 3 because of that. Just ignore the 30-plus extra miles you’ll get out of the Tesla overall.

Gir vel ikke helt mening? Med like mye energi kan Teslan kjøre lengere - men Polestar 2 er mere effektiv så burde kjøpe den?

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
24 minutes ago, oophus3do said:

Lidar er noe jeg forventer de tar inn senere. På et tidspunkt må man bytte ut og oppgradere SD sensorer som er 6 år gamle. 

HD-Kart skal de lagre. Musk sier det ikke direkte, men det er kun slik man kan lagre og fordele informasjon mellom bilene samt ha kontroll på det.

Du får nå forvente det du vil, men det er ingenting som tyder på at du har rett.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (8 minutter siden):

Ja, det er jo typisk re-write. Som de har gjort før som sagt. Hva er egentlig problemet? At systemet sannsynligvis blir bedre, som tidligere? 

De skulle fått det med 2019 a8. Den ble solgt med kø assistent med nivå 3. Men det har de bare skrinlagt. Men det er såklart ok. Det er jo den hellige vag:)

De har jo ikke gjort det de gjør nå før? Før måtte de kjapt kopiere det de kunne bruke fra mobileye, fordi mobileye stakk. 

Nå kaster de ut hele grunnlaget og fremgangsmåten for å løse autonomi og vil gjøre det slik de andre gjør det. Lage HD kart og utnytte sensorer på tvers av biler. AI treningen for å trene opp gjenkjennelse av bilder for X objekt blir det samme, men det underliggende systemet blir noe helt annet. 

 

Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen skrev (1 minutt siden):

Du får nå forvente det du vil, men det er ingenting som tyder på at du har rett.

Verdien for dataene Lidar kan generere vil være større enn kostnadene til sensorene. Så jeg bruker bare helt normal logikk. Om Tesla ikke inkluderer dette på sine modeller utenfor 3 og Y når de skal oppgradere X og S så er dem idioter. 

 

Lenke til kommentar
bzzlink skrev (2 minutter siden):

Ok.

Hva synes du om Euro NCAP da? Får vente på den da.

vedder 100 kr på at TM3 scorer bedre enn Polestar2

Jeg vil si at for den «normale» elbilkjøper er det totalt sett mere 1:1 mellom Polestar og Tesla Model 3 (uavhengig av performance versjon)

En vinner på noe og motsatt og man må som kjøper veie for eller i mot på områder som er mest relevant for egen del.
 

NCAP er jo selvsagt viktig .Og PS2 scorer nok bra da den faktisk er Volvos utviklede V40.2/CMA plattform og Volvo har sikkerhet som første prioritet.

 

Lenke til kommentar
bzzlink skrev (5 minutter siden):

I en simulert test bestilt av Polestar. Og Polestar er best på å komme nærmest wltp rangen utifra sine egne cherrypicked parametre?

den må du lenger ut på landet med. 

Mens du kommer trekkende med en amatør som ikke bare har tjent fett på å snakke opp Tesla, men som attpåtil kaller seg TESLA-Bjørn.

Testen bestilt av Polestar er transparent og alle testparametre er oppgitt. Den er dermed repeterbar noe som er et krav for alle tester som kan kalles vitenskaplige. Med andre ord kan hvem som helst gjøre det samme og sjekke om resultatene er riktige.

Den viser forøvrig bare det samme som et utall andre tester, nemlig at Teslas egenrapporterte EPA-rekkevidder er de mest overdrevne i hele elbil-bransjen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (40 minutter siden):

Slo ikke M3P polestar i chill mode på bane? Mener jeg så en slik Overskrift her en dagen.

Forøvrig er det nok masse nice med polestar. 

"Banen" var her ut av lyskryss og denslags.

Fra den samme artikkelen:

" One of these is the vehicles’ interior quality, which is an area where Polestar excels in. Another concerns the two vehicles’ driving dynamics. The publication noted that the softer sprung Tesla gets a bit jiggled from side to side and it does not have impressive body control. The Model 3’s steering was also described as “pretty nasty,” as it has an initial resistance that fades as the driver turns. "

"The publication noted that the Model 3’s steering could not be described as “sporty or involving,” just effective. On the other hand, the Polestar 2’s steering and controls were described as reassuring in the way that they are “meatier and more satisfying.”"

Lenke til kommentar
oophus3do skrev (17 minutter siden):

Haha, du kødder? En funksjon som ikke ser en vegg, som kjører seg selv inn i sin egen garasje?

Greit lavt du setter kravene på funksjoner du trur vil slippe igjennom etter Januar 2021.

 

Dette kan du finne ut av selv. Se Wikipedia feks. 

Synsing som alltid ja. Godt du er ærlig iallefall

  • Liker 5
Lenke til kommentar
oophus3do skrev (11 minutter siden):

De har jo ikke gjort det de gjør nå før? Før måtte de kjapt kopiere det de kunne bruke fra mobileye, fordi mobileye stakk. 

Nå kaster de ut hele grunnlaget og fremgangsmåten for å løse autonomi og vil gjøre det slik de andre gjør det. Lage HD kart og utnytte sensorer på tvers av biler. AI treningen for å trene opp gjenkjennelse av bilder for X objekt blir det samme, men det underliggende systemet blir noe helt annet. 

 

Nei de har hatt flere re-writes. For å sitere deg, "google it".. De forkaster ikke noe nei. Si meg, har du noengang gjort en re-write?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...