Salvesen. Skrevet 24. juli 2020 Del Skrevet 24. juli 2020 JØI skrev (1 minutt siden): Hvilket salg har Porsche forventet for Taycan? Fra husken(var nettopp en artikkel om dette) minimum 20 000 og håpet var dobbelt. Første året. De ligger vell på ca 50% av minimum og det er jo starten en selger mest når en driver med reserveringer osv.. 1 Lenke til kommentar
gamlefar Skrevet 24. juli 2020 Del Skrevet 24. juli 2020 Lol. Taycan ligger i en helt annen prisklasse. Model S kostet vel 400-500k da den kom. Incentivene både for den og X har vært helt avgjørende for salg. Lenke til kommentar
mr. papp Skrevet 24. juli 2020 Del Skrevet 24. juli 2020 gamlefar skrev (8 minutter siden): Lol. Taycan ligger i en helt annen prisklasse. Model S kostet vel 400-500k da den kom. Incentivene både for den og X har vært helt avgjørende for salg. De visste om både pris og insentiver når de fastsatte estimert/forventet salg. 4 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 24. juli 2020 Del Skrevet 24. juli 2020 gamlefar skrev (27 minutter siden): Lol. Taycan ligger i en helt annen prisklasse. Model S kostet vel 400-500k da den kom. Incentivene både for den og X har vært helt avgjørende for salg. Lol, de ligger likt i pris nå og har gjort det lenge. Sammenlign salgstall fra S performance når den kom og taycan du.... 1 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 24. juli 2020 Del Skrevet 24. juli 2020 (endret) Siden man jamfører Taycan med model S performance (salg)... Hvor mange S Performance er det blitt solgt i samme tidsperiode som Taycan har vært på markedet ? Endret 24. juli 2020 av syar2003 1 Lenke til kommentar
gamlefar Skrevet 24. juli 2020 Del Skrevet 24. juli 2020 Dessuten starter Taycan 200k høyere. Ikke akkurat samme prisklasse som hva Model S verken har kostet eller starter på i dag. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 24. juli 2020 Del Skrevet 24. juli 2020 syar2003 skrev (7 minutter siden): Siden man jamfører Taycan med model S performance (salg)... Hvor mange S Performance er det blitt solgt i samme tidsperiode som Taycan har vært på markedet ? Sammenligningen er jo tåpelig, en helt ny bil som har vært reservert. Hvorfor ikke sammenligne epler og epler? Tall fra når performance kom på markedet? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 24. juli 2020 Del Skrevet 24. juli 2020 gamlefar skrev (1 minutt siden): Dessuten starter Taycan 200k høyere. Ikke akkurat samme prisklasse som hva Model S verken har kostet eller starter på i dag. Nei performance starter på 950, samme som taycan.... 2 Lenke til kommentar
gamlefar Skrevet 24. juli 2020 Del Skrevet 24. juli 2020 Performance er ikke den rimeligste.... Dessuten snakker jeg om salgstallene som Tesla har opparbeidet seg. Og man er naiv hvis man ikke skjønner at intenciver og manglende konkurranse har hatt betydning. I land helt uten støtte, har salget vært elendig. Forøvrig selger ikke Model S godt lenger i Norge. 1 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 24. juli 2020 Del Skrevet 24. juli 2020 (endret) Salvesen. skrev (10 minutter siden): Sammenligningen er jo tåpelig, en helt ny bil som har vært reservert. Hvorfor ikke sammenligne epler og epler? Tall fra når performance kom på markedet? Det er vel ikke tåpelig å undre på om dagens toppmodell til Tesla selger eller ikke og i hvilket volum p.d.d. Det var ingen sammenlikning , men et spørsmål og det er vel heller svarene er unnvikende og tåpelige. Endret 24. juli 2020 av syar2003 1 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 24. juli 2020 Del Skrevet 24. juli 2020 Just now, gamlefar said: Forøvrig selger ikke Model S godt lenger i Norge. Rart det der.. at en 8 år gammel bil ikke selger så godt lenger.. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 24. juli 2020 Del Skrevet 24. juli 2020 Complexity skrev (1 minutt siden): Rart det der.. at en 8 år gammel bil ikke selger så godt lenger.. Men er ikke poenget med at bilene har OTA at de ikke blir gamle og utdatert. Du mener at de trenger en «facelift» ? 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 24. juli 2020 Del Skrevet 24. juli 2020 syar2003 skrev (1 minutt siden): Det er vel ikke tåpelig å undre på om dagens toppmodell til Tesla selger eller ikke og i hvilket volum p.d.d. Det var ingen sammenlikning , men et spørsmål og det er vel heller svarene er unnvikende og tåpelige. Model S selger veldig dårlig om dagen, ikke rart da model 3 er en bedre bil på mange måter. I tillegg er tesla åpen om at det kommer en langt bedre modell snart. Men, det selges nok langt flere på verdensbasis uansett. Taycan har vell bare solgt 4000 biler eller noe slikt. Har dog ikke tallene på S performance. 2 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 24. juli 2020 Del Skrevet 24. juli 2020 syar2003 skrev (Akkurat nå): Men er ikke poenget med at bilene har OTA at de ikke blir gamle og utdatert. Du mener at de trenger en «facelift» ? Imo alt nytt, interiøret trenger mega oppdatering. Har jo skjedd noe på 8 år, men ikke veldig mye. Ryktes dog å komme "snart", men I Tesla sin verden er jo det ordet vanskelig å tolke:) 2 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 24. juli 2020 Del Skrevet 24. juli 2020 Salvesen. skrev (1 minutt siden): Imo alt nytt, interiøret trenger mega oppdatering. Har jo skjedd noe på 8 år, men ikke veldig mye. Ryktes dog å komme "snart", men I Tesla sin verden er jo det ordet vanskelig å tolke:) Kun OTA er ikke nok i lengden allikevel da. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 24. juli 2020 Del Skrevet 24. juli 2020 syar2003 skrev (2 minutter siden): Kun OTA er ikke nok i lengden allikevel da. Ja jeg har aldri påstått slikt, men det er jo dog veldig fint at ting oppdateres underveis. Slik som produktene vi ellers kjøper nå til dags:) ser ikke noe problem med det iallefall... 5 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 24. juli 2020 Del Skrevet 24. juli 2020 Salvesen. skrev (1 minutt siden): Ja jeg har aldri påstått slikt, men det er jo dog veldig fint at ting oppdateres underveis. Slik som produktene vi ellers kjøper nå til dags:) ser ikke noe problem med det iallefall... Sier ikke det er noe problem, bare att all fokus kun på OTA er litt ensporet. Det samme som med liten interesse model S kan jo skje med model 3 og Y på sikt. Det at man ikke klarer å holde interessen oppe for en modell i flere år uten at de designmessig og funksjonelt fornyes, bakgrunnen til at bilprodusenter tyr til facelifts er nettopp dette og hvordan menneskers natur og psykologi arter seg . OTA (programvare oppd/forbedringer) er kun en ting av en totalpakke slik jeg ser det. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 24. juli 2020 Del Skrevet 24. juli 2020 (endret) 28 minutes ago, syar2003 said: Men er ikke poenget med at bilene har OTA at de ikke blir gamle og utdatert. Du mener at de trenger en «facelift» ? Desverre litt hardware begrensninger på de eldre bilene. De får enda oppdateringer men har ikke kraft nok til de nye spillene osv. Og mangler alle kamera som er nødvendig for sentry mode. Vanskelig å OTA oppdatere batteritypene og motorer. S og X trenger sårt en facelift ja. Endret 24. juli 2020 av Complexity 3 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 24. juli 2020 Del Skrevet 24. juli 2020 (endret) Complexity skrev (6 minutter siden): Desverre litt hardware begrensninger på de eldre bilene. De får enda oppdateringer men har ikke kraft nok til de nye spillene osv. Og mangler alle kamera som er nødvendig for sentry mode. Vanskelig å OTA oppdatere batteritypene og motorer. S og X trenger sårt en facelift ja. Hardware begrensninger kommer etter en tid til syne på alle produkter med tanke på teknologi utviklingen idag, også for din bil. Endret 24. juli 2020 av syar2003 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 24. juli 2020 Del Skrevet 24. juli 2020 6 minutes ago, syar2003 said: Hardware begrensninger kommer etter en tid til syne på alle produkter med tanke på teknologi utviklingen idag, også for din bil. Absolutt. Nyere S/X har fått oppgradert hardware, men bruker enda gamle batterier og "gamle" motorer (har blitt litt oppgradert men ikke så mye som de blir etter facelift) Designet er jo og nesten uendret siden 2012 med unntak av en litt annen front. De har lært mye siden 2012 og Model 3/Y er satt sammen på en helt annen måte. Er klart den ikke selger så godt lenger når den er så gammel. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg