Gå til innhold

Tesla overrasker med overskudd: – Jeg har aldri vært mer optimistisk eller oppglødd rundt Teslas framtid


Melding lagt til av Evil-Duck

Person diskusjon/angrep blir ikke akseptert, hold en fin og høflig tone selv om dere er uenige. Videre bruk av personangrep vil føre til advarsler.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Complexity skrev (9 minutter siden):

Polestar 2 har bra design og sikkert bra byggekvaltet også, men den er jo dørge kjedelig.

Ombygd fossilbil med en Android Tablet montert i dashbordet. Man kan installere apper men ikke apper som har tilgang til noen av bilens funksjone, så man får kose seg med å spille Candy Crush..

De som har testet sier det er mye bedre enn det buggy opplegget til Tesla. Og talefunksjon som faktisk virker. Men mangler prompe-app da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
20 minutes ago, uname -l said:

Fra denne så ser det ut til at Model 3 har cirka 5 mil mer rekkevidde ved 112 km/h. Da kommer det an på ladehastigheten fra 20-80%.

Bilkjøp er en trade-off. 5 mil ekstra rekkevidde eller en ordentlig bil.

The Polestar 2 bests the Tesla Model 3 in drivability and enjoyment The Polestar 2 sets the standard for affordable electric cars

Jepp det er Trade-off, så enn så lenge har det kommet frem:

Polestar

Dårligere plass i frunk

Dårligere plass i baksetet (personer over ca. 180 kan ikke sitte der)

Dårligere plass i bagasjerom

Dårligere akselerasjon

Høyere vekt

Høyere forbruk

Kortere rekkvidde

Dårligere ladehastighet

Ikke førerprofiler (kommer kanskje senere)

Ikke nøkkelfri adgang (er annonsert, men ikke levert enda)

Ikke oppdateringer (OTA) (er annonsert, men ikke levert enda)

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
6 minutes ago, uname -l said:

De som har testet sier det er mye bedre enn det buggy opplegget til Tesla. Og talefunksjon som faktisk virker. Men mangler prompe-app da.

Android funker det. Har brukt Android siden Version 1.5, og har bøttevis av enheter som kjører Android.

Men er litt kjedelig at det er det man får i bilen og da. Hjelper jo ikke på at Google ønsker å legge ned utviklingen av Android og heller satse på Fushia OS. Vet ikke hvor lang avtale Polestar har med google på dette? Synd om ingenting funker om 7-8 år liksom.

Man kan sikkert installere prompe app i polestaren, men man kan ikke installere dashcam apper og slikt som kunne vært nyttig å ha i en bil.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
bzzlink skrev (8 minutter siden):

Jepp det er Trade-off, så enn så lenge har det kommet frem:

Polestar

Dårligere plass i frunk

Dårligere plass i baksetet (personer over ca. 180 kan ikke sitte der)

Dårligere plass i bagasjerom

Dårligere akselerasjon

Høyere vekt

Høyere forbruk

Kortere rekkvidde

Dårligere ladehastighet

Ikke førerprofiler (kommer kanskje senere)

Ikke nøkkelfri adgang (er annonsert, men ikke levert enda)

Ikke oppdateringer (OTA) (er annonsert, men ikke levert enda)

 

Som sagt. En ordentlig bil eller en elektrifisert handlevogn med god plass.

Lenke til kommentar
uname -l skrev (17 minutter siden):

De som har testet sier det er mye bedre enn det buggy opplegget til Tesla. Og talefunksjon som faktisk virker. Men mangler prompe-app da.

Morsomt hvordan folk priser biler som verken de eller veldig få andre har kjørt eller opplevd. Lurer på hva det kommer 

 

Edit: siteringen skulle ikke med..

Endret av Salvesen.
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234
Espen Hugaas Andersen skrev (39 minutter siden):

Disse er vel stort sett fortsatt på vei til Norge. Målet er nok å selge flest mulig før kvartalsslutt.

Du kan Ikke ha biler på lager om de ikke er på lager. Det er jo direkte uredelig. 

Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen skrev (49 minutter siden):

De påsto aldri at FSD var klar for å rulles ut. At det tar mer tid enn forventet er sånt som skjer.

"Feature complete" betyr hva? 

Samt at man kun ventet på godkjenninger? 

Bare tøys og tull alt sammen. 

Espen Hugaas Andersen skrev (53 minutter siden):

Hva mener du? De kommer fortsatt ikke til å bruke lidar og HD kart.

Lidar er noe jeg forventer de tar inn senere. På et tidspunkt må man bytte ut og oppgradere SD sensorer som er 6 år gamle. 

HD-Kart skal de lagre. Musk sier det ikke direkte, men det er kun slik man kan lagre og fordele informasjon mellom bilene samt ha kontroll på det. 

Screenshot_20200816_131231.thumb.jpg.0d7c24c5a9f30bf8167265d9e454653d.jpg

Fra å bruke sensorer lokalt fra 1 bil, til å utnytte sensorer samlet sett kan ikke gjøres uten et koordinatsystem. Så joda, Tesla skal starte å lage og bruke HD-kart. 

Espen Hugaas Andersen skrev (58 minutter siden):

Det de har bokført for har de allerede levert. F.eks Navigate on Autopilot.

Ja, samt en smart summon som kan finne på å kjøre seg selv direkte inn i sin egen garasje. Fint det når slikt koster 70k. Hvordan løser man dette? Jeg har svaret, men du nekter på at de skal bruke løsningen... 

Lenke til kommentar
Complexity skrev (4 minutter siden):

Tydeligvis veldig mange, for det blir hele tiden tatt opp hvor dårlig bremsene til Tesla er på bane.

Ok , du har hatt din M3 i litt over et år. Hvor mange ganger har «du» kjørt den på bane ?

Min påstand er et for den gjennomsnittlige og store hopen av elbilkjøpere betyr det nada om PS2 blir slått av en Tesla M3P på banekjøring. 
 

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen skrev (1 time siden):

Nei, systemet de har går langt utover det MobilEye leverte. Navigate on Autopilot, smart summon, stopp for stoppskilt og lyskryss, osv.

Ingenting av dette ville blitt godkjent om det kom etter Januar 2021. 

Mobileye er kommet mye lengre enn dette per dags dato. Dette var ting Mobileye jobbet med i 2015 på en bedre sensor suite. Det å måtte løse ting på en billigst mulig sensor suite for Tesla alene måtte bli som det er blitt. 

 

Lenke til kommentar
bzzlink skrev (1 minutt siden):

Ja

Hvor mange ganger og hvor har «du» kjørt din på bane siste året da ?

Snakker du for alle Norske Model 3 eiere når du påstår dette . Ja ,snakker selvsagt om Norske forhold som er relevant for oss .

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
oophus3do skrev (1 minutt siden):

Ingenting av dette ville blitt godkjent om det kom etter Januar 2021. 

Mobileye er kommet mye lengre enn dette per dags dato. Dette var ting Mobileye jobbet med i 2015 på en bedre sensor suite. Det å måtte løse ting på en billigst mulig sensor suite for Tesla alene måtte bli som det er blitt. 

 

Kilde på at det ikke hadde blitt godkjent?

 

Og hvilke biler har tilsvarende løsninger i fra mobileye? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
2 minutes ago, syar2003 said:

Ok , du har hatt din M3 i litt over et år. Hvor mange ganger har «du» kjørt den på bane ?

Min påstand er et for den gjennomsnittlige og store hopen av elbilkjøpere betyr det nada om PS2 blir slått av en Tesla M3P på banekjøring. 
 

Ehhh.

Så for kjøpere av performance biler har ikke kjøreegenskaper noe å si

for å røyke ut svakheter i kjøreegenskaper så må man presse bilen på grensen.

Dersom det ikke har noe å si hvorfor leverer Polestar 22 knepp med justering på demperne?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (1 time siden):

Tesla skriver om koden for å forbedre å komme videre, får pes i fra haterne som vanlig.

 

Audi forkaster nivå 3 systemet sitt som folk har kjøpt, ingen bryr seg...

 

Tesla skriver ikke kun om koden. Tesla har forstått at de var i en blindgate, og det å løse dette lokalt ville vært alt for vanskelig. 

Audi får nivå 3 med Audi Q4 dem. Kø assistent. 

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...