Gå til innhold

Tesla overrasker med overskudd: – Jeg har aldri vært mer optimistisk eller oppglødd rundt Teslas framtid


Melding lagt til av Evil-Duck

Person diskusjon/angrep blir ikke akseptert, hold en fin og høflig tone selv om dere er uenige. Videre bruk av personangrep vil føre til advarsler.

Anbefalte innlegg

Complexity skrev (7 minutter siden):

Model 3 har midkonsoll av praktiske årsaker. Model S hadde ikke midtkonsoll orginalt, og det var utrolig populært å ettermontere en.

Her har man harddisk plass og god plass til en xbox stikke eller noe for spilling feks. Er mye plass inni den siden den er "tom".

Forøvrig veldig god plass bak i den 8år gamle bilen og. Er jo en 7 seter.

 

IMG_20200728_124047.jpg

8749657765_676ea0e5e4_b.jpg

Forøvrig leaser bare Robin teslan sin.

Eier/leaser er uvesentlig i denne kontekst. Ja Model S har mye plass totalt. Men nå gjaldt diskusjonen Polestar 2 og plattformer for biler og jeg viser til at det går an å ha to tanker i hodet på samme tid når det gjelder synergier og tilrettelegging/utnyttelse av disse på en god måte.

I tillegg viser jeg deg at P2 du er så negativ til er et like bra (om ikke bedre) kjøp som M3 om man ser på kjørekomfort, kjøreglede, stabilitet m.m. Kompromisset er at man ikke har Tesla sitt dedikerte ladenettverk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
7 minutes ago, syar2003 said:

Eier/leaser er uvesentlig i denne kontekst. Ja Model S har mye plass totalt. Men nå gjaldt diskusjonen Polestar 2 og plattformer for biler og jeg viser til at det går an å ha to tanker i hodet på samme tid når det gjelder synergier og tilrettelegging/utnyttelse av disse på en god måte.

I tillegg viser jeg deg at P2 du er så negativ til er et like bra (om ikke bedre) kjøp som M3 om man ser på kjørekomfort, kjøreglede, stabilitet m.m. Kompromisset er at man ikke har Tesla sitt dedikerte ladenettverk.

Var du som ville se bilde av bagasjerommet på Model S. Jeg synes ikke produsentene er spesielt flinke når de ikke matcher selv 8 år senere. Går helt fint å putte all elektronikken under bilen og ikke under panseret.

Og det med kjørecomfort og lignende er det veldig delte meninger om. De 300kg ekstra og dårligere tyngdepunkt ødelegger mye i svingene.

Polestar 2 er bra, men ikke så bra som jeg hadde trodd den sku bli.

Endret av Complexity
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Complexity skrev (5 timer siden):

Det er jo bullshit. Det ble bare sånn siden de brukte en fossilbil som utgangspunkt. Slik det er med nesten alle andre ombygde fossilbiler.

Rimac valgte en slik løsning de også, er Concept Two ikke en elbil pga en T-formet batteripakke fremfor helt flat? ?

Complexity skrev (5 timer siden):

Å bygge batteriene inn i gulvet stiver av karosseriet mye, og hjelper både på kjøreglede og sikkerhet. Lavt tyngdepunkt gjør og at bilen nesten alltid vil havne på hjula etter en ulykke.

Veldig sikker på at Volvo som har vært opptatt av sikkerhet i alle år ville gått for den løsningen om de kunne.

CG blir ikke forandret så mye av å ha to etasjer med batterier enkelte steder vs én. Om du mener dette er et problem, så får du forsvare to etasjer batterier gjennom hele på Roadster. 

Polestar 2 ser tydeligvis ut som en bra bil, når klanen ikke får til mer enn å angripe Android og/eller måten pakken er plassert. 

Lenke til kommentar
2 hours ago, oophus3do said:

Rimac valgte en slik løsning de også, er Concept Two ikke en elbil pga en T-formet batteripakke fremfor helt flat? ?

CG blir ikke forandret så mye av å ha to etasjer med batterier enkelte steder vs én. Om du mener dette er et problem, så får du forsvare to etasjer batterier gjennom hele på Roadster. 

Polestar 2 ser tydeligvis ut som en bra bil, når klanen ikke får til mer enn å angripe Android og/eller måten pakken er plassert. 

Å sammenligne med Rimac er litt søkt da. Er jo en supersportsbil. Den har vel heller ikke bakseter? Gir jo litt mere mening med batteri der da. Den har jo og ganske spesielle dører som muligens gjør det vanskelig med flatt batteri.

Roadstern får vel to etasjer med batteri ja, men de er vist smalere enn dagens pakker så blir ikke nødvendigvis så veldig stor forsjell. 

Ja polestar 2 er en bra bil, men Model 3 er litt bedre på alt (om man ser bort fra kvalitet, fjæring og personlige preferanser som utseende)

Kan godt hende den er bedre for meg og kjøre enn Teslan og. Er veldig delte meninger om den er bedre eller dårligere så det må man nesten prøve selv.

Edit: den har vel høyere hengervekt en model 3 og, men litt mindre enn Model Y.

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Complexity skrev (Akkurat nå):

Å sammenligne med Rimac er litt søkt da. Er jo en supersportsbil. Den har vel heller ikke bakseter? Gir jo litt mere mening med batteri der da. Den har jo og ganske spesielle dører som muligens gjør det vanskelig med flatt batteri

Desto større grunn til å putte CG så lavt som mulig eller, siden det er en supersportsbil? Poenget er prioritert bedre sittestilling, samt lavere tak enn å ta høyde i gulvet med batterier. 

Igjen, regn med 100% elbiler selv om de ikke 100% etterligner løsningene til Tesla. 

Complexity skrev (4 minutter siden):

Roadstern får vel to etasjer med batteri ja, men de er vist smalere enn dagens pakker så blir ikke nødvendigvis så veldig stor forsjell. 

200kWh pakken er mindre enn 100kWh pakkene? Kilde? 

Lenke til kommentar
4 minutes ago, oophus3do said:

 200kWh pakken er mindre enn 100kWh pakkene? Kilde? 

Ikke det jeg mente. Gulvet blir ikke dobbelt så høyt som det er i dag med 200kWh pakken selv om det er dobbelt så mange celler. Batteriet i nye roadster kommer vel til å veie 833kg ifølge Wikipedia. Det er ikke dobbelt så mye som dagens 100kWh pakke.

Lenke til kommentar
Complexity skrev (14 minutter siden):

Ikke det jeg mente. Gulvet blir ikke dobbelt så høyt som det er i dag med 200kWh pakken selv om det er dobbelt så mange celler. Batteriet i nye roadster kommer vel til å veie 833kg ifølge Wikipedia. Det er ikke dobbelt så mye som dagens 100kWh pakke.

833 kg? Godt gjort å vite det så nøyaktig for en bil som essensielt er på tegnebrettet og ikke kommer på flere år. Et "future project" som Musk kalte det.

I 2025 skal Toyota ha begrenset produksjon av Solid State-batterier. Disse vil tåle racing(15 minutter på å lade 0-100%). Tesla bør kjøpe av dem. Og kanskje få litt hjelp av Porsche til resten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Complexity skrev (27 minutter siden):

Ikke det jeg mente. Gulvet blir ikke dobbelt så høyt som det er i dag med 200kWh pakken selv om det er dobbelt så mange celler. Batteriet i nye roadster kommer vel til å veie 833kg ifølge Wikipedia. Det er ikke dobbelt så mye som dagens 100kWh pakke.

Nei, det er fordi man ikke klapper to hele pakker oppå hverandre. Kassen rundt bidrar like mye i høyden som før, men omslutter celler stacket på hverandre. 

Når kom 833kg informasjonen? Når bilen ble lansert? Isåfall så ta det med en stor klype salt. 

Endret av oophus3do
Lenke til kommentar
11 minutes ago, uname -l said:

833 kg? Godt gjort å vite det så nøyaktig for en bil som essensielt er på tegnebrettet og ikke kommer på flere år. Et "future project" som Musk kalte det.

I 2025 skal Toyota ha begrenset produksjon av Solid State-batterier. Disse vil tåle racing(15 minutter på å lade 0-100%). Tesla bør kjøpe av dem. Og kanskje få litt hjelp av Porsche til resten.

Tja, er jo noen år siden de viste frem prototypen. Antar det meste er klart men de har nedprioritert den helt. 

Men TEK hadde jo faktisk en artikkel her om dagen hvor det ryktes om at den iallefall kommer.

https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/b5yX13/nye-tesla-roadster-kan-vre-i-produksjon-om-ett-ar

Solid state batterier og Toyota har man jo hørt om i mange år nå, men enda ikke sett noe til.

Toyota bruker jo NiMH batterier i hybridene sine ?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
5 minutes ago, oophus3do said:

Nei, det er fordi man ikke klapper to hele pakker oppå hverandre. Kassen rundt bidrar like mye i høyden som før, men omslutter celler stacket på hverandre. 

Nemlig. Er det noe problem da tro? Fremme har man jo god benplass forover og baksetene i Roadster er kun til barn.

Lenke til kommentar
Just now, oophus3do said:

Fordi det er tvunget med ønsket av et lavt tak, mens man bygger opp gulvet med pakken. 

Ergo så er ikke en flat pakke det optimale alltid. 

Det at roadster i det heletatt har bakseter er ganske imponerende. Det er en kompakt bil med helt sinnsyke spesifikasjoner.

Skal man ikke bruke bilen til å kjøre barna til barnehagen men heller kjøre på bane kan man jo velge å ha en trykktank der istedefor. Blir vel ca 10 dyser rundt bilen som vil levere ca 180kg trykk hver. 

Det er ganske kult, men 0-100 på rett over sekundet må jo nesten være helsefarlig.

Lenke til kommentar
Complexity skrev (33 minutter siden):

Tja, er jo noen år siden de viste frem prototypen. Antar det meste er klart men de har nedprioritert den helt. 

Noe med 4 hjul og en motor er langt unna en fullverdig sportsbil. Det er bare å se på de flaue greiene nedpå Ringen i fjor høst.

Noen som husker Tesla Cyberquad som de "lanserte" i fjor?

image.png.4410d3cdf99659dd9e68c53f869d6acc.png

 

Det viste seg å være en Yamaha Raptor som de kjøpte i ATV-butikken nedi gata og erstattet noen plastbiter på.

For nye lesere så er dette Elon Musk i et nøtteskall. Denne mentaliteten går igjen i alt de driver med. 

Complexity skrev (23 minutter siden):

Skal man ikke bruke bilen til å kjøre barna til barnehagen men heller kjøre på bane kan man jo velge å ha en trykktank der istedefor. Blir vel ca 10 dyser rundt bilen som vil levere ca 180kg trykk hver. 

Masse ekstra vekt og plass for noen sekunder med partytriks vil ikke hjelpe på noen bane. Snarere tvert i mot. Hele ideen er dum og det er bare se på utregninger som er gjort.

Skal denne Roadsteren bli noe annet en nok en lyskryss-racer så bør Musk krype til korset og gå til Porsche eller en av de andre store bilprodusentene som har erfaring og kompetanse på sportsbiler.

 

 

Endret av uname -l
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Complexity skrev (44 minutter siden):

Det at roadster i det heletatt har bakseter er ganske imponerende.

Hvorfor det? Man kaster ut en stor midtmontert fossil motor slik at man har mer plass. Det finnes ikke imponerende at de bare kaster inn to barneseter fordi det er litt ekstra plass med størrelsen på batteripakken som er laget slik at akselavstanden havner slik at man har plass til 2.5 mennesker. Det viser bare at bilen er kastet sammen. 

 

Complexity skrev (44 minutter siden):

Skal man ikke bruke bilen til å kjøre barna til barnehagen men heller kjøre på bane kan man jo velge å ha en trykktank der istedefor. Blir vel ca 10 dyser rundt bilen som vil levere ca 180kg trykk hver. 

Både dette og setene bak er en gimmick, og har ingen plass for å utnyttes på bane. Det tar for lang tid å bygge til ei ny 1 sekund bruk etter at den første er tømt. Ikke vil det bli lovlig på veien heller. 

Endret av oophus3do
Lenke til kommentar
28 minutes ago, uname -l said:

Noe med 4 hjul og en motor er langt unna en fullverdig sportsbil. Det er bare å se på de flaue greiene nedpå Ringen i fjor høst.

Noen som husker Tesla Cyberquad som de "lanserte" i fjor?

image.png.4410d3cdf99659dd9e68c53f869d6acc.png

 

Det viste seg å være en Yamaha Raptor som de kjøpte i ATV-butikken nedi gata og erstattet noen plastbiter på.

Gjor vel litt mer enn å bare erstatte noen plastbiter, men det er bare en ombygd raptor ja. Rich Rebuilds på YouTube driver jo å bygger en selv på samme ramme.

Tror ikke de har gitt denne spesielt mye prioritet. Ser bare kult ut på planet til cybertruck. Står vel ikke noe om den på nettsiden til Tesla engang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Complexity skrev (11 minutter siden):

Nei greit, nye Roadster er dritkjedelig og ubrukelig. Kommer til å være ubrukelig på bane også.

Sutring kler deg ikke. Hestekreftene alene vil gjøre at man kan forvente greie rundetider mot ICE. Men jeg forventer at Rimac feks blir en bedre og raskere bil. 

 

Complexity skrev (13 minutter siden):

Fyren som fikk testkjøre bilen i 2018 sier at tallene stemmer og at bilen blir helt rå. Men kan vel ikke tro på han.

Tallene for coldgasthrusters? Det som var tema. 

Lenke til kommentar
8 minutes ago, oophus3do said:

Sutring kler deg ikke. Hestekreftene alene vil gjøre at man kan forvente greie rundetider mot ICE. Men jeg forventer at Rimac feks blir en bedre og raskere bil. 

 

Tallene for coldgasthrusters? Det som var tema. 

Det er godt mulig, men det betyr ikke at Roadstern blir dårlig fordet.

Nei det vet jeg ikke om, men vil tro de tallene og stemmer om alt annet gjør det. De har jo litt peiling på trusters fra space-x.

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...